GerGem Kruiningen

Augustienus
Berichten: 316
Lid geworden op: 23 okt 2017, 15:03

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Augustienus »

Misschien dat een gedeelte van de leden de overstap hebben gemaakt naar de HHG gemeente van Kruiningen?
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Nasrani »

Augustienus schreef:Misschien dat een gedeelte van de leden de overstap hebben gemaakt naar de HHG gemeente van Kruiningen?
Dat is niet te merken. De aanwas daar is meer vanuit gemeenten rondom Kruiningen.
Het is zoals anderen al hebben opgemerkt 1200 leden is nog geen 1200 kerkgangers....
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door kasparov »

Afgezien van telling van kerkgangers, is er nauwelijks nieuws over de situatie in Kruiningen. Ik ben benieuwd naar hoe het nu gaat en of er inmiddels gesprekken zijn geweest tussen Bredeweg, kerkenraad GG, classis GG. Het zou wel heel mooi zijn als er een verzoening kan komen. Dat moet het streven zijn.
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door kasparov »

https://youtu.be/mt0Vfs_xngg

Een samenvatting in 90 minuten. Klopt volgens mij niet helemaal. De dominee zou toch tijdelijk niet meer mogen preken? Nog meer dingen die niet kloppen?
Tom
Berichten: 434
Lid geworden op: 28 mar 2016, 20:45

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Tom »

Moeten we nou gaan discussiëren over een inmiddels al oud filmpje?
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door kasparov »

Tom schreef:Moeten we nou gaan discussiëren over een inmiddels al oud filmpje?
Je hoeft niet mee te doen. Wat is oud? Dit filmpje is nog niet oud.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1241
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Klavart »

kasparov schreef:https://youtu.be/mt0Vfs_xngg

Een samenvatting in 90 minuten. Klopt volgens mij niet helemaal. De dominee zou toch tijdelijk niet meer mogen preken? Nog meer dingen die niet kloppen?
Jazeker. De samenvatting duurt geen 90 minuten, maar 90 seconden...
zwaluw
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 jul 2017, 23:12

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door zwaluw »

kasparov schreef:Afgezien van telling van kerkgangers, is er nauwelijks nieuws over de situatie in Kruiningen. Ik ben benieuwd naar hoe het nu gaat en of er inmiddels gesprekken zijn geweest tussen Bredeweg, kerkenraad GG, classis GG. Het zou wel heel mooi zijn als er een verzoening kan komen. Dat moet het streven zijn.
Gelukkig is het momenteel aardig rustig. Als gemeenteleden hebben we gisteren wel weer een brief met inhoudelijke informatie gehad van de verzoeningscommissie, niet echt veel nieuws maar meer een overzicht van belangrijkste informatie en weerleggen van de volgens de briefschrijvers fouten in de brief van de dominee.

Het zou fijn zijn als er op zijn minst weer met elkaar gepraat wordt maar momenteel heb ik geen enkele aanleiding om te denken of te vermoeden dat er gesprekken zijn tussen de VGG en GG.
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door kasparov »

Ik noemde: tussen Bredeweg, kerkenraad GG, classis GG. Dat is wat anders dan tussen VGG en GG.
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door kasparov »

Een bedrag van 25.699,95 euro is natuurlijk wel prettig voor deze man. Maar misschien dat hij nog liever zijn baan had willen houden. Ik hoop dat hij inmiddels weer een andere baan heeft gevonden. En ik hoop dat dit bedrijf ervan leert.
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door emigrant »

schijnbaar hebben een aantal VGG-aanhangers nogal macht (en geld).
Gevaarlijk.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Tom
Berichten: 434
Lid geworden op: 28 mar 2016, 20:45

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Tom »

Ook wel handig, in dat dorpshuis kerken is nou ook niet optimaal. Op termijn zullen ze toch een kerk moeten bouwen.
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door kasparov »

Tom schreef:Ook wel handig, in dat dorpshuis kerken is nou ook niet optimaal. Op termijn zullen ze toch een kerk moeten bouwen.
Ik hoop op herstel en wederkeer. Daar is geen geld voor nodig, maar buigen en genade.
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Marion »

kasparov schreef:
Tom schreef:Ook wel handig, in dat dorpshuis kerken is nou ook niet optimaal. Op termijn zullen ze toch een kerk moeten bouwen.
Ik hoop op herstel en wederkeer. Daar is geen geld voor nodig, maar buigen en genade.
Zijn daar al signalen over? Het blijft zo stil.....
Ik zou heel blij zijn als er wederkeer mogelijk zou zijn.
Plaats reactie