Wanneer neemt ds. G.M. de Leeuw afscheid van de Ger. Gem. van Opheusden?

DGG
Verbannen
Berichten: 245
Lid geworden op: 01 mar 2016, 18:48

Wanneer neemt ds. G.M. de Leeuw afscheid van de Ger. Gem. van Opheusden?

Bericht door DGG »

Ds. G.M. de Leeuw heeft op 8 maart jl. het beroep van de gemeente Grand Rapids-Beckwith Avenue (Michigan, VS). Van de zomer heb ik hem nog gehoord en toen zei hij dat het visum nog wel even op zich zou laten wachten. Het kon wel pas in het nieuwe jaar worden dat ze zouden terugkeren naar de Verenigde Staten. Maar tot op heden staat er nog steeds geen datum voor de afscheidsdienst op http://www.gergeminfo.nl. Weet iemand hier al iets meer over? Ik vind het des te meer vreemd dat het zolang duurt, omdat ds. H. Hofman op 14 maart jl. (Dus precies een week nadat ds. G.M. de Leeuw het beroep aannam naar Grand Rapids-Beckwith Avenue), het beroep naar Kalamazoo (Michigan, VS). En hij deed daar op 28 juli jl. al intrede. Dus dat was al na 4 maanden. En het is nu al 8 maanden geleden dat ds. De Leeuw het beroep aannam. Dat vind ik vreemd.
(Op)recht(heid) moet zegevieren!

Te allen tijd moet er inhoudelijk een reactie gegeven worden op de tekst die in de post wordt weergegeven. Mensen die niet (inhoudelijk) reageren of rond de vraag en/of opmerking heendraaien, wíllen de (reactie in de) post nooit en te nimmer begrijpen!
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17249
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wanneer neemt ds. G.M. de Leeuw afscheid van de Ger. Gem. van Opheusden?

Bericht door huisman »

DGG schreef:Ds. G.M. de Leeuw heeft op 8 maart jl. het beroep van de gemeente Grand Rapids-Beckwith Avenue (Michigan, VS). Van de zomer heb ik hem nog gehoord en toen zei hij dat het visum nog wel even op zich zou laten wachten. Het kon wel pas in het nieuwe jaar worden dat ze zouden terugkeren naar de Verenigde Staten. Maar tot op heden staat er nog steeds geen datum voor de afscheidsdienst op http://www.gergeminfo.nl. Weet iemand hier al iets meer over? Ik vind het des te meer vreemd dat het zolang duurt, omdat ds. H. Hofman op 14 maart jl. (Dus precies een week nadat ds. G.M. de Leeuw het beroep aannam naar Grand Rapids-Beckwith Avenue), het beroep naar Kalamazoo (Michigan, VS). En hij deed daar op 28 juli jl. al intrede. Dus dat was al na 4 maanden. En het is nu al 8 maanden geleden dat ds. De Leeuw het beroep aannam. Dat vind ik vreemd.
Volgens mij heeft ds H.Hofman een Amerikaans paspoort. Ds de Leeuw is onlangs weer een paar weken de plas over geweest o.a. om de zaak proberen te bespoedigen.
Hij zal blij zijn dat hij geen Mexicaan is...kwam die er helemaal niet meer in of moest over de Trump wall klimmen. :)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Pdro
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jul 2016, 21:31

Re: Wanneer neemt ds. G.M. de Leeuw afscheid van de Ger. Gem. van Opheusden?

Bericht door Pdro »

Op het beroepingsforum staat dat Ds de Leeuw een visum heeft gehad.

En Ds Hofman had inderdaad nog een Amerikaans paspoort
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wanneer neemt ds. G.M. de Leeuw afscheid van de Ger. Gem. van Opheusden?

Bericht door eilander »

Trump is nog geen president en de Trumpwall komt er niet, huisman. Maar dat terzijde.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wanneer neemt ds. G.M. de Leeuw afscheid van de Ger. Gem. van Opheusden?

Bericht door helma »

Ds de Leeuw had per ongeluk papieren weggegooid na zijn terugkomst in Nederland. Dus nu moesten alle vergunningen e.d. opnieuw aangevraagd. Ds. Hofman had dat allemaal nog wel.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Wanneer neemt ds. G.M. de Leeuw afscheid van de Ger. Gem. van Opheusden?

Bericht door Auto »

helma schreef:Ds de Leeuw had per ongeluk papieren weggegooid na zijn terugkomst in Nederland. Dus nu moesten alle vergunningen e.d. opnieuw aangevraagd. Ds. Hofman had dat allemaal nog wel.
En dat niet alleen, ds Hofman is bezitter van twee nationaliteiten ..... dus die had die hele poespas niet nodig van visa en vergunningen.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Wanneer neemt ds. G.M. de Leeuw afscheid van de Ger. Gem. van Opheusden?

Bericht door Desiree »

Januari begreep ik. (Als dat klopt.)
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


mark85
Berichten: 78
Lid geworden op: 22 jul 2014, 06:33

Re: Wanneer neemt ds. G.M. de Leeuw afscheid van de Ger. Gem. van Opheusden?

Bericht door mark85 »

Ds. gaat nog naar Grand Rapids van 06-12 t/m 14-12 staat in het kerkblad.
Hij schrijft: het visum is voor zover rond, alleen er wordt nog een bezoek gebracht aan de plaats van bestemming.
Daarna zal het snel worden afgegeven.
We hebben deze week december dus zal zeker niet eerder worden dan eind januari denk ik.
Als ds. wat meer weet staat het altijd in het kerkblad.
KB_
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 nov 2013, 15:42
Locatie: Canada

Re: Wanneer neemt ds. G.M. de Leeuw afscheid van de Ger. Gem. van Opheusden?

Bericht door KB_ »

Mooi!!! wel pijnlijk om de predikant te missen op adventszondagen omdat hij al bij de andere gemeente is

edit: zie nu dat het maar 1 zondag is. Laat maar :)
"* For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. *""
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Wanneer neemt ds. G.M. de Leeuw afscheid van de Ger. Gem. van Opheusden?

Bericht door CvdW »

Ds. Hellebroek, 'De beloofde Messias'.
Zijn goede adventspreken om te lezen. Aanbevolen!
mark85
Berichten: 78
Lid geworden op: 22 jul 2014, 06:33

Re: Wanneer neemt ds. G.M. de Leeuw afscheid van de Ger. Gem. van Opheusden?

Bericht door mark85 »

Voorlopig nog geen afscheid in ieder geval.
Dominee vertrekt vrijdag weer voor 2 weken.
Dus zal zeker niet eerder als half maart zijn.
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Wanneer neemt ds. G.M. de Leeuw afscheid van de Ger. Gem. van Opheusden?

Bericht door Moderamen »

Vreemd dat er dan op Kerktijden vanaf 29 januari constant gastpredikers zijn ingeroosterd.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Wanneer neemt ds. G.M. de Leeuw afscheid van de Ger. Gem. van Opheusden?

Bericht door Mister »

Als er nieuws is gaat dit onderwerp weer open.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wanneer neemt ds. G.M. de Leeuw afscheid van de Ger. Gem. van Opheusden?

Bericht door Tiberius »

Zaterdag 28 januari jl. heeft ds. De Leeuw het visum voor Amerika ontvangen. Het afscheid van Opheusden staat gepland op 14-03-2017. Datum intrede te Grand Rapids: 22-03-2017.

bron: www.gergeminfo.nl
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wanneer neemt ds. G.M. de Leeuw afscheid van de Ger. Gem. van Opheusden?

Bericht door Ad Anker »

Afbeelding
Dit is het interieur van Grand Rapids. Ik vind het wel bijzonder. Dat podium is de preekstoel? Staat de predikant daar los, zonder lessenaar of zo? Waarom staan daar drie stoelen? Weet iemand dat?
Plaats reactie