Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door Johannes van Dijk »

Terri schreef:
Johannes van Dijk schreef:
Terri schreef:Ik mis volledig de hunkering en het verlangen naar de Heere Jezus en het lijkt of dat een verdienste is.Het is een religie die me sterk doet denken aan de Islam.Een dwaalleer!
Weet je hoe Ds.van Belzen dit zou uitleggen wat je hier beweert? De moderne christen laat zich het liefst kussentjes onder de oksels naaien, zodat de weg die te gaan is, nog ietsje zachter wordt! En wie niet kan lopen is-lam! Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald.
Sorry, je roeptoetert maar wat en oordeelt en veroordeelt mensen zonder dat je ze kent.En je grapjes en taalgebruik (onder meer over de rokjes) vind ik ronduit ordinair.
Hoe je het ook wend of keert. Als jij met gerustheid de teloorgang in de kerken en met lede ogen aan kan zien, ga je gang. ik probeer hier mensen voor te waarschuwen. Denk aan het sneeuwbal effect indien we de wereldgelijkvormigheid meer en meer oogluikend toelaten. Het oordeel begint in Gods huis. En ik ver-oordeel niks.Ik kijk niet naar het dikke bladerdek, maar ik let meer op de vruchten aan de boom. Snap je Terri?
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door BJD »

Hendrikus schreef:Van harte mee eens. Zelden is het op dit forum zo onaangenaam geweest als nu, door de stortvloed aan nare bijdragen van meneer Van Dijk.
Ik ben al een half uur aan het teruglezen.. bizar gewoon.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door samanthi »

Dat is niet plat maar vulgair. Hans
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door Nasrani »

Johannes van Dijk schreef:
Terri schreef:
Johannes van Dijk schreef:
Terri schreef:Ik mis volledig de hunkering en het verlangen naar de Heere Jezus en het lijkt of dat een verdienste is.Het is een religie die me sterk doet denken aan de Islam.Een dwaalleer!
Weet je hoe Ds.van Belzen dit zou uitleggen wat je hier beweert? De moderne christen laat zich het liefst kussentjes onder de oksels naaien, zodat de weg die te gaan is, nog ietsje zachter wordt! En wie niet kan lopen is-lam! Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald.
Sorry, je roeptoetert maar wat en oordeelt en veroordeelt mensen zonder dat je ze kent.En je grapjes en taalgebruik (onder meer over de rokjes) vind ik ronduit ordinair.
Hoe je het ook wend of keert. Als jij met gerustheid de teloorgang in de kerken en met lede ogen aan kan zien, ga je gang. ik probeer hier mensen voor te waarschuwen. Denk aan het sneeuwbal effect indien we de wereldgelijkvormigheid meer en meer oogluikend toelaten. Het oordeel begint in Gods huis. En ik ver-oordeel niks.Ik kijk niet naar het dikke bladerdek, maar ik let meer op de vruchten aan de boom. Snap je Terri?
Nou als we dan aan de hand van die ordinaire grapjes de vruchten moeten beoordelen.... :jongle
Het komt totaal niet overeen met wat je voorstaat.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door JCRyle »

Johannes van Dijk schreef:
Terri schreef:
Johannes van Dijk schreef:
Terri schreef:Ik mis volledig de hunkering en het verlangen naar de Heere Jezus en het lijkt of dat een verdienste is.Het is een religie die me sterk doet denken aan de Islam.Een dwaalleer!
Weet je hoe Ds.van Belzen dit zou uitleggen wat je hier beweert? De moderne christen laat zich het liefst kussentjes onder de oksels naaien, zodat de weg die te gaan is, nog ietsje zachter wordt! En wie niet kan lopen is-lam! Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald.
Sorry, je roeptoetert maar wat en oordeelt en veroordeelt mensen zonder dat je ze kent.En je grapjes en taalgebruik (onder meer over de rokjes) vind ik ronduit ordinair.
Hoe je het ook wend of keert. Als jij met gerustheid de teloorgang in de kerken en met lede ogen aan kan zien, ga je gang. ik probeer hier mensen voor te waarschuwen. Denk aan het sneeuwbal effect indien we de wereldgelijkvormigheid meer en meer oogluikend toelaten. Het oordeel begint in Gods huis. En ik ver-oordeel niks.Ik kijk niet naar het dikke bladerdek, maar ik let meer op de vruchten aan de boom. Snap je Terri?
Je hebt die meisjes anders goed bestudeerd! Dan kan je nog zo zwaar, ernstig, vroom en godsdienstig overkomen .. maar de Heere vraagt niet naar Petrussen. De Heere vraagt naar Simon Bar-Jonas. En ik hoop dat je daar ooit achter mag komen. Dan gaat je zwarte pak uit en sta je ontkleed voor God. Dan liggen je bevindingen aan gort en moet je het hebben van het Bloedgerechtigheid van Christus, dat door geloof omhelsd mag worden. Voor de wereld een dwaasheid, voor de Godsdienst een verachting, maar voor arme zondaren een wonder van vrije genade, dat Hij dat nou schenken wil om niet. En nog steeds roept Hij het je toe: Mijn zoon, Mijn dochter, geef Mij je hart! Dan kan Ik het je geven, dan wil Ik het je geven, ja dan zal Ik het je geven!

Dit moest mij nog even van het hart, want ik wens je Christus alleen toe.
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door Johannes van Dijk »

JCRyle schreef:Je hebt die meisjes anders goed bestudeerd! Dan kan je nog zo zwaar, ernstig, vroom en godsdienstig overkomen .. maar de Heere vraagt niet naar Petrussen. De Heere vraagt naar Simon Bar-Jonas. En ik hoop dat je daar ooit achter mag komen. Dan gaat je zwarte pak uit en sta je ontkleed voor God. Dan liggen je bevindingen aan gort en moet je het hebben van het Bloedgerechtigheid van Christus, dat door geloof omhelsd mag worden. Voor de wereld een dwaasheid, voor de Godsdienst een verachting, maar voor arme zondaren een wonder van vrije genade, dat Hij dat nou schenken wil om niet. En nog steeds roept Hij het je toe: Mijn zoon, Mijn dochter, geef Mij je hart! Dan kan Ik het je geven, dan wil Ik het je geven, ja dan zal Ik het je geven! Dit moest mij nog even van het hart, want ik wens je Christus alleen toe.
ik heb die jonge meiden van 18-20 jaar niet "bestudeerd" zoals jij dat noemt. Die stonden daar met elkaar gelijk buiten de kerkdeur met jongens te roken! Ik heb wel eens tegen de predikant gezegd. Neem die meiden mee naar het midden van het kerkplein, doe ze hun hoed af, en kan je dan nog steeds zien, dat ze bij Gods volk horen, of de Heere vrezen?? foei! Maak je vooral niet druk om mijn hart. Ik mag er nog zijn.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door eilander »

On-topic maar weer.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door Orchidee »

helma schreef:Goede zondagen gewenst!!
Dankjewel!
Het waren goede zondagen!
En die van gisteren met een gouden randjeAfbeelding

@JCRyle zei pas: nodig ook eens andere hhk predikanten uit.
Je kan zoveel vragen maar ze komen niet!
Heeft niets te maken met: "ze worden niet gevraagd "
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: RE: Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door Klavart »

Orchidee schreef:@JCRyle zei pas: nodig ook eens andere hhk predikanten uit.
Je kan zoveel vragen maar ze komen niet!
Heeft niets te maken met: "ze worden niet gevraagd "
Het lijkt me sterk dat het daar alleen aan ligt. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door Orchidee »

Wij hadden gisteren weer een goede zondag!

's morgens: ds J.C. de Groot uit Dordrecht.
's middags: de dienst werd geleid door ds G.A.vd Brink en de preek werd gehouden door: Alexandre Kanri uit Togo.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: RE: Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door samanthi »

Klavart schreef:
Orchidee schreef:@JCRyle zei pas: nodig ook eens andere hhk predikanten uit.
Je kan zoveel vragen maar ze komen niet!
Heeft niets te maken met: "ze worden niet gevraagd "
Het lijkt me sterk dat het daar alleen aan ligt. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Waarom vragen "rechtse" kerken geen "linkse" predikanten in de HHK?
Dat zou ook nog een dicussie kunnen zijn :haha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door emigrant »

Orchidee schreef:Wij hadden gisteren weer een goede zondag!

's morgens: ds J.C. de Groot uit Dordrecht.
's middags: de dienst werd geleid door ds G.A.vd Brink en de preek werd gehouden door: Alexandre Kanri uit Togo.

ds De Groot heb ik hier destijds vaak gehoord. Kan boeiend preken van begin tot einde.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
MarcoBijl
Berichten: 54
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:12

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door MarcoBijl »

Ds Egas voorstel vind ik levens gevaarlijk !
Want schuldbelijdenis vraagt ook om totale verandering.
Maar deze schuldbelijdenis is alleen water bij de wijn. Elkaars kansel maar voor elkaar te openen en de kerk gaat door een trechter tot elkaar te komen.
Mensen zie wat in de kerk van Ds Egas gebeurd. Praktiserende Homo 's aan het avondmaal. samen met de vrijgemaakte ( vrouw in ambt , loslaten 4de gebod , met de Ned.Geref verder....( kinderen aan het avondmaal , vrouw in ambt , praktiserende homo en lesbisch in ambt. Met de PKN verder .... waarvan de luthersen met de Roomsen een verbond gesloten hebben en de PKN die atheïsten in hun kanselbestand hebben.
Om es een paar dingen te noemen ....maar te zwijgen over welke Bijbelvertaling en zang''liederen'' ze zingen. Welke band speelt er. Welke tucht heerst er ( niet meer).

Levens gevaarlijk. Ik zeg niet dat er een aantal Ds juist inhoudelijk best wel de kan,maar we spreken over kerkverband
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door Orchidee »

Waar heb je het over?
Zijn dat feiten of roddels?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
MarcoBijl
Berichten: 54
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:12

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door MarcoBijl »

orchidee ; Ik ben van huis uit vrijgemaakt. Mijn ouders zijn de laatste jaren vaak verbonden aan de CGK. Mijn broer zit in de Ned/CGK te Emmeloord.
Mijn ooms en tantes zitten over het land bij verschillende combinaties.

Lees veer kerkelijke besluiten van verschillende kerken.
Nee geen roddels ,maar feiten

Vertrouw je het niet? Google maar wat door het internet en lees vanelkaar de besluitvormingen
Plaats reactie