Kerkelijke eenheid / Kanselruil

CvdW
Berichten: 2945
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door CvdW »

@Orchidee: goed lezen.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door Orchidee »

Morgen half hhk, half cgk. :super
DV volgende zondag helemaal cgk ;)

Datum: 23 juli 2017, tijd: 11.00 uur.
Predikant: Ds. W. Schinkelshoek
Datum: 23 juli 2017, tijd: 18.00 uur.
Predikant: Ds. P.D.J. Buijs (CGK)

Datum: 30 juli 2017, tijd: 10.00 uur.
Predikant: Ds. C. Westerink (CGK)
Datum: 30 juli 2017, tijd: 16.30 uur.
Predikant: Ds. C. Westerink (CGK)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door helma »

Goede zondagen gewenst!!
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door Johannes van Dijk »

helma schreef:Goede zondagen gewenst!!
Dat wens ik jouw ook hoor Helma,maar laten we niet over zondagen spreken,maar alleen over de zondag van morgen.We zijn mensen van de dag nietwaar?
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door Vorst »

Johannes van Dijk schreef:
helma schreef:Goede zondagen gewenst!!
Dat wens ik jouw ook hoor Helma,maar laten we niet over zondagen spreken,maar alleen over de zondag van morgen.We zijn mensen van de dag nietwaar?
Nou dat zou ik ook maar geen goede zondag wensen. Overdrijven is ook een vak.
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door Johannes van Dijk »

Vorst schreef:
Johannes van Dijk schreef:
helma schreef:Goede zondagen gewenst!!
Dat wens ik jouw ook hoor Helma,maar laten we niet over zondagen spreken,maar alleen over de zondag van morgen.We zijn mensen van de dag nietwaar?
Nou dat zou ik ook maar geen goede zondag wensen. Overdrijven is ook een vak.
Ach ik begrijp de goede intentie van Helma best hoor. Ik kan haar reacties ook van harte steunen. Maar feit is dat we niet te ver vooruit kunnen kijken. We zijn mensen van de dag,en bij dit alles geldt: Zo de Heere wil,en wij leven! Dat is geen overdrijven maar erkennen hoe broos en vergankelijk we zijn. De dood wenkt ieder uur!Ds.Mieras heeft wel eens uitgedrukt (van horen zeggen) Ik kan 60 keer sterven in een minuut. Dat lijkt misschien overdreven, maar als je een indruk krijgt van s,mensen vergankelijkheid, kan je daar van harte mee instemmen.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door Vorst »

Dat kan allemaal waar zijn, en ik doe niets af aan dergelijke waarheden, maar dat heeft niets te maken met het feit dat je elkaar iets mag toewensen.
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door Johannes van Dijk »

Vorst schreef:Dat kan allemaal waar zijn, en ik doe niets af aan dergelijke waarheden, maar dat heeft niets te maken met het feit dat je elkaar iets mag toewensen.
Dat toewensen kwam ook uit een goede bron, met ongetwijfeld goede bedoelingen. Maar je noemde het overdreven naar aanleiding van mij, door het beperken van meerdere zondagen, naar 1 zondag. Dat was geen overdrijven of vroom willen doen. Het leven is een damp, en de dood wenkt ieder uur!
DDD
Berichten: 28723
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door DDD »

Wel. Dan mag ik hopen dat je niet slechts jaarlijks je verjaardag viert. Maar daar dagelijks op het juiste uur gepast bij stilstaat. En dat ook nimmer ondankbaar vergeet.

Allemaal leringen die geboden van mensen zijn. Niets anders.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door eilander »

Johannes van Dijk schreef:
Vorst schreef:Dat kan allemaal waar zijn, en ik doe niets af aan dergelijke waarheden, maar dat heeft niets te maken met het feit dat je elkaar iets mag toewensen.
Dat toewensen kwam ook uit een goede bron, met ongetwijfeld goede bedoelingen. Maar je noemde het overdreven naar aanleiding van mij, door het beperken van meerdere zondagen, naar 1 zondag. Dat was geen overdrijven of vroom willen doen. Het leven is een damp, en de dood wenkt ieder uur!
Zoals je iemand een lang leven mag toewensen, mag je zeker ook iemand goede zondagen wensen.

Iets anders is dat we allen mensen van de dag zijn, en dat we daar doorgaans te weinig bij stil staan. Af en toe worden we daar plotseling weer bij bepaald.
DDD
Berichten: 28723
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door DDD »

Dat is heel erg een kwestie van karakter. Er zijn ook mensen die daar iedere dag uitgebreid bij stilstaan. Dat is ook niet altijd goed.
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door Johannes van Dijk »

DDD schreef:Dat is heel erg een kwestie van karakter. Er zijn ook mensen die daar iedere dag uitgebreid bij stilstaan. Dat is ook niet altijd goed.
Mozes zegt niet in Psalm 90:12 Leer ons alzo onze jaren, maar onze dagen tellen, dat wij een wijs hart bekomen. Jakob spreekt in Gen 47:9 over de dagen mijner vreemdeling-schappen. Ik weet niet of dit juist is zoals jij zegt: dat is ook niet altijd goed.Heel bewust leven bij het feit,dat iedere dag genade is,en wij nog niet krijgen wat we verdienen is een kwestie van geestelijke bewustheid denk ik.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door JCRyle »

Orchidee schreef:Morgen half hhk, half cgk. :super
DV volgende zondag helemaal cgk ;)

Datum: 23 juli 2017, tijd: 11.00 uur.
Predikant: Ds. W. Schinkelshoek
Datum: 23 juli 2017, tijd: 18.00 uur.
Predikant: Ds. P.D.J. Buijs (CGK)

Datum: 30 juli 2017, tijd: 10.00 uur.
Predikant: Ds. C. Westerink (CGK)
Datum: 30 juli 2017, tijd: 16.30 uur.
Predikant: Ds. C. Westerink (CGK)
Ik zou zeggen: zorg eerst voor eenheid in je eigen kerkverband, alvorens over te gaan tot kanselruil. Het is mooi en prachtig, dat is zeker. Maar ik vermoed dat er ook een groot aantal HHK-predikanten niet bij jullie op de kansel komen. Nodig die ook eens uit zou ik zeggen :)

Het leuke overigens is altijd dat predikanten tegen hun leden zeggen dat ze niet mogen kerkshoppen, maar wat doen ze zelf dan ... :quoi Hiermee zeg ik niet dat Ds. Buijs of Ds. Westerink dit gezegd hebben, althans niet dat ik weet. Maar goed ... een menselijke verzuchting :slurp
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door samanthi »

JCRyle schreef:
Orchidee schreef:Morgen half hhk, half cgk. :super
DV volgende zondag helemaal cgk ;)

Datum: 23 juli 2017, tijd: 11.00 uur.
Predikant: Ds. W. Schinkelshoek
Datum: 23 juli 2017, tijd: 18.00 uur.
Predikant: Ds. P.D.J. Buijs (CGK)

Datum: 30 juli 2017, tijd: 10.00 uur.
Predikant: Ds. C. Westerink (CGK)
Datum: 30 juli 2017, tijd: 16.30 uur.
Predikant: Ds. C. Westerink (CGK)
Ik zou zeggen: zorg eerst voor eenheid in je eigen kerkverband, alvorens over te gaan tot kanselruil. Het is mooi en prachtig, dat is zeker. Maar ik vermoed dat er ook een groot aantal HHK-predikanten niet bij jullie op de kansel komen. Nodig die ook eens uit zou ik zeggen :)

Het leuke overigens is altijd dat predikanten tegen hun leden zeggen dat ze niet mogen kerkshoppen, maar wat doen ze zelf dan ... :quoi Hiermee zeg ik niet dat Ds. Buijs of Ds. Westerink dit gezegd hebben, althans niet dat ik weet. Maar goed ... een menselijke verzuchting :slurp
een nare reactie.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door JCRyle »

samanthi schreef:een nare reactie.
Jammer dat je het zo ervaart, want dat is niet mijn intentie geweest.
Het is mooi om te zien dat er geestelijke herkenning is over kerkmuren heen, maar is er ook geestelijke herkenning in het eigen huis?
Dat is toch een terechte vraag? Wat moeten we anders met Psalm 133? Uit de Bijbel scheuren soms?
En dan kan jij het een nare reactie vinden, maar mijn inziens doe je mij daar geen recht mee.
Plaats reactie