Het jaarboekje

Plaats reactie
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Het jaarboekje

Bericht door Mara »

Dit stukje uit het synodeverslag:
De rapporteur merkt allereerst op: ‘Zonder CGK geen jaarboekje en zonder jaarboekje geen CGK’. De commissie herkent waarom de verkoop van het Jaarboek daalt en de reden daarvan. De commissie heeft nog niet nagedacht over een kerkelijke app met informatie. De commissie heeft met deputaten gesproken over de vormgeving van het Jaarboek en onze suggesties zijn meegenomen.

wilde ik onder de aandacht brengen.
Mijn vader kocht elk jaar het jaarboekje en we hadden een plank vol, ze werden bewaard.
De verkoop daalt, dat werd op de gemeentevergadering bij ons ook opgemerkt.
Is het jaarboekje achterhaald?
Zou het beter zijn om er een digitale versie van te maken?
Wie koopt er nog steeds trouw elk jaar eentje, uit gewoonte of werkelijke belangstelling?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
GerGem
Berichten: 202
Lid geworden op: 13 nov 2013, 17:15
Locatie: Den Haag

Re: Het jaarboekje

Bericht door GerGem »

Zeer jammer dat het tegenwoordig via de app, of hoe heten die moderne dingen, moet komen.
Ik koop elk jaar trouw de jaarboekjes van de GGiN en GG.
En ik heb ze ook allemaal nog bewaard ook. op 4 na van de GGiN.
Ik heb gelukkig niet zo`n modern ding.
Ik blader liever in het jaarboek dan dat ik er over moet wrijven via de moderne media.
Ezen
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 aug 2014, 14:19

Re: Het jaarboekje

Bericht door Ezen »

Hoeveel bomen moeten het leven laten voor die kerkelijke boekjes.
En wat moet je er eigenlijk mee doen?
Spitten en niet moe worden.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Het jaarboekje

Bericht door huisman »

Ezen schreef:1.Hoeveel bomen moeten het leven laten voor die kerkelijke boekjes.
2.En wat moet je er eigenlijk mee doen?
1.Dit is een opmerking in de trant van: Hoeveelg graan moet het leven laten voor onze luxe broodjes.
Bosbouw voor hout/papierproductie is een gewone agrarische bedrijfstak net als landbouw.
2. Lezen?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Het jaarboekje

Bericht door -DIA- »

Ik vind het tastbaar in handen hebben van een boek toch veel prettiger als van een scherm lezen.
De GGiN hebben, dacht ik, ook al besloten het jaarboek om het andere jaar uit te brengen.
Zelf heb ik ook vele jaargangen van de Jaarboeken van GG, GGiN, CGK en HHK.

En ja, over bomen gesproken, daar kunnen we natuurlijk ook nog wel over bomen....
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Het jaarboekje

Bericht door Curatorium »

Jaarboeken zijn in eerste instantie bedoeld voor kerkenraden en predikanten, voor hen zijn de gegevens in de boeken ook echt van waarde. Voor de normale kerkgangers kan de informatie die men soms nodig heeft prima op het internet staan. Al kan het leuk zijn om zo'n boekje te hebben, echt nuttig is het niet.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Het jaarboekje

Bericht door -DIA- »

Curatorium schreef:Jaarboeken zijn in eerste instantie bedoeld voor kerkenraden en predikanten, voor hen zijn de gegevens in de boeken ook echt van waarde. Voor de normale kerkgangers kan de informatie die men soms nodig heeft prima op het internet staan. Al kan het leuk zijn om zo'n boekje te hebben, echt nuttig is het niet.
Het jaaroverzicht vind ik zeer nuttig om kennis van re nemen. Kille cijfertjes zeggen me ook niet veel. In het Jaaroverzicht lees je als het ware een overzicht van de tijd en de wereld waar we als kerk in verkeren. Het Jaarboek van de GGiN heeft daarnaast nog bezinnende onderwerpen over actuele zaken. En er staat ook elk jaar een preek in het Jaarboek van de GGiN. Voor mij is het jaaroverzicht altijd het belangrijkste en het eerste wat ik in het Jaarboek lees. Wat actuele en bezinnende artikelen betreft is het Jaarboek van de GGiN wel het meest uitgebreid.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ezen
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 aug 2014, 14:19

Re: Het jaarboekje

Bericht door Ezen »

huisman schreef:
Ezen schreef:1.Hoeveel bomen moeten het leven laten voor die kerkelijke boekjes.
2.En wat moet je er eigenlijk mee doen?
1.Dit is een opmerking in de trant van: Hoeveelg graan moet het leven laten voor onze luxe broodjes.
Bosbouw voor hout/papierproductie is een gewone agrarische bedrijfstak net als landbouw.
2. Lezen?
Van brood leven we.
Jaarboekjes zijn bij mijn weten oneetbaar.
Lezen. Ja.
Spitten en niet moe worden.
Plaats reactie