Generale Synode GG (alleen nieuws)

DGG
Verbannen
Berichten: 245
Lid geworden op: 01 mar 2016, 18:48

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door DGG »

Eerst meldde GerGemInfo dat ds. G. Clements de nieuwe vaste docent zou worden.
Vervolgens zou hij ook de nieuwe rector worden.
Nadat het artikel op rd.nl verscheen, werd het toch weer veranderd in 'vaste docent'. Zoals het RD ook al meldt, zal het curatorium dit later beslissen. Naar mijn idee is het logisch dat ds. Clements toch de nieuwe rector wordt, aangezien hij de jongste is, en zoals men ook al schrijft, het curatorium zich beraadt op de toekomst, omdat ds. Van Aalst 68 jaar is en ds. P. Mulder 66 jaar en zij dus beiden over respectievelijk 2 jaar en 4 jaar D.V. de leeftijd van 70 jaar hebben. Maar laten we het maar rustig afwachten, dat lijkt me het beste.
(Op)recht(heid) moet zegevieren!

Te allen tijd moet er inhoudelijk een reactie gegeven worden op de tekst die in de post wordt weergegeven. Mensen die niet (inhoudelijk) reageren of rond de vraag en/of opmerking heendraaien, wíllen de (reactie in de) post nooit en te nimmer begrijpen!
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: RE: Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Jeremiah »

windorgel schreef:
Jeremiah schreef:De Generale Synode heeft ds. G. Clements te Gouda benoemd als nieuwe rector van de Theologische School per 1 augustus 2017.

Dus wel rector.
Ik weet niet waar je dat leest. Niet op gergeminfo in ieder geval.
Ik lees dit:
Ds. G. Clements is woensdagmiddag door de synode van de Gereformeerde Gemeenten (GG) benoemd als nieuw vaste docent aan de Theologische School in Rotterdam.m
Het curatorium van de predikantenopleiding van de GG droeg de predikant van de gg te Gouda voor. De benoeming vindt plaats omdat ds. A. Moerkerken op 1 februari 2017 zeventig jaar hoopt te worden en daarom met ingang van het cursusjaar 2017-2018 niet meer beschikbaar zal zijn als rector en vaste docent. Ds. Clements neemt dan zijn plaats als docent over. Wie de nieuwe rector van de Theologische School wordt, wordt later door het curatorium besloten.
Ik heb het gecopy paste van gergeminfo, nu staat er:

De Generale Synode heeft ds. G. Clements te Gouda benoemd als vaste docent van de Theologische School per 1 augustus 2017.

Dus men heeft het aangepast.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door windorgel »

Dan liep de info op de site voor de muziek uit.
Het is zo wel aardig duidelijk wat het curatorium zal beslissen...
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Reiziger »

Op gergeminfo staat ook dat Gouda nieuwe vergaderlocatie voor 2019 wordt.
Men zou toch in Barneveld-Centrum bijeenkomen?
DGG
Verbannen
Berichten: 245
Lid geworden op: 01 mar 2016, 18:48

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door DGG »

Forummer schreef:Op gergeminfo staat ook dat Gouda nieuwe vergaderlocatie voor 2019 wordt.
Men zou toch in Barneveld-Centrum bijeenkomen?
Barneveld-Centrum was 'de roepende kerk', waar gisteren de bidstond was, voorafgaande aan de Synode, die geleidt werd door ds. J.J. van Eckeveld, de preses van de vorige Synode (en ook deze Synode is hij dit voor de 7de keer).

In Utrecht komt men al sinds jaar en dag samen voor de Synode zélf. Maar omdat dit kerkgebouw verkocht is (wegens nieuwbouw in de Leidse Rijn), en men op de volgende Synode, in 2019, hier niet meer kan vergaderen, moest men opzoek naar een nieuwe vergaderlocatie. Dit werd Gouda. Er spelen hierbij belangrijke dingen een rol, zoals centrale ligging, maar ook de mogelijkheid van voldoende parkeergelegenheid, voldoende zalen en de mogelijkheid dat de banken (tijdelijk) uit de kerkzaal verwijderd kunnen worden (zoals dat ook in Utrecht kon).

Aan het eind van de Synode wijst men weer een 'roepende kerk' aan voor de volgende Synode in 2019. Alle gemeenten kunnen hier in principe voor in aanmerking komen.
(Op)recht(heid) moet zegevieren!

Te allen tijd moet er inhoudelijk een reactie gegeven worden op de tekst die in de post wordt weergegeven. Mensen die niet (inhoudelijk) reageren of rond de vraag en/of opmerking heendraaien, wíllen de (reactie in de) post nooit en te nimmer begrijpen!
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Reiziger »

Dat Barneveld-Centrum de roepende kerk was wist ik.
Maar ik dacht toch ook echt ergens gelezen te hebben dat Barneveld-Centrum de nieuwe vergaderlocatie zou zijn.
Maargoed, dat was dan waarschijnlijk een vergissing van mij.
keesjanm
Berichten: 281
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:12

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door keesjanm »

Mooi nieuws dat ds Clements de vaste docent wordt. Velen hadden verwacht dat ds De Heer het zou worden. Ik denk dat ds Clements breder gedragen wordt binnen de gemeenten.
Erik
Verbannen
Berichten: 119
Lid geworden op: 03 nov 2014, 15:42

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Erik »

keesjanm schreef:Mooi nieuws dat ds Clements de vaste docent wordt. Velen hadden verwacht dat ds De Heer het zou worden. Ik denk dat ds Clements breder gedragen wordt binnen de gemeenten.
knip. Spreek met respect over ambtsdragers, aub.
Online
DDD
Berichten: 28694
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door DDD »

keesjanm schreef:Mooi nieuws dat ds Clements de vaste docent wordt. Velen hadden verwacht dat ds De Heer het zou worden. Ik denk dat ds Clements breder gedragen wordt binnen de gemeenten.
Ik heb afgezien van dit forum niemand gehoord die meende dat dit een optie was. Maar dat zal aan mijn omgeving liggen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23846
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: RE: Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door refo »

Jeremiah schreef:
windorgel schreef:
Jeremiah schreef:De Generale Synode heeft ds. G. Clements te Gouda benoemd als nieuwe rector van de Theologische School per 1 augustus 2017.

Dus wel rector.
Ik weet niet waar je dat leest. Niet op gergeminfo in ieder geval.
Ik lees dit:
Ds. G. Clements is woensdagmiddag door de synode van de Gereformeerde Gemeenten (GG) benoemd als nieuw vaste docent aan de Theologische School in Rotterdam.m
Het curatorium van de predikantenopleiding van de GG droeg de predikant van de gg te Gouda voor. De benoeming vindt plaats omdat ds. A. Moerkerken op 1 februari 2017 zeventig jaar hoopt te worden en daarom met ingang van het cursusjaar 2017-2018 niet meer beschikbaar zal zijn als rector en vaste docent. Ds. Clements neemt dan zijn plaats als docent over. Wie de nieuwe rector van de Theologische School wordt, wordt later door het curatorium besloten.
Ik heb het gecopy paste van gergeminfo, nu staat er:

De Generale Synode heeft ds. G. Clements te Gouda benoemd als vaste docent van de Theologische School per 1 augustus 2017.

Dus men heeft het aangepast.
Het curatorium benoemt een vaste docent als rector. Dss v Aalst en Mulder zijn bijna 70. Dus tenzij men een tussen..eh..rector wenst is het wel duidelijk.
mulder
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 jun 2015, 15:33

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door mulder »

Goede keus ook voor het kerkverband. ik snap niet dat de Boezemsingelkerk niet de nieuwe vergaderlocatie wordt maar Gouda. van die kerk zou je juist een kerkelijk centrum kunnen maken voor synodes en ik las dat ze dat misschien ook wilden doen, parkeren is ook nog wel te doen daar voor rotterdamse begrippen.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Vorst »

De meesten zouden ook met het OV kunnen komen. Dat is meteen een stuk beter voor het milieu.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: RE: Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Hendrikus »

refo schreef: Het curatorium benoemt een vaste docent als rector. Dss v Aalst en Mulder zijn bijna 70. Dus tenzij men een tussen..eh..rector wenst is het wel duidelijk.
Ach, je mag het wel hardop zeggen hoor ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Auto »

Toch wel leuk om een live verbinding te hebben met de synode om zo alles te volgen. :modo
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Luther »

Op twitter zag ik inderdaad zoiets langs komen. Mooie ontwikkeling!
tweet schreef: Op synode GG gaan geluiden op om Maarten Dekker te vragen naar roeping predikant zodat hij in volle bediening gezet kan worden. Mooi!
Ik hoorde wel dat er bij gezegd is: Dit moet niet in het RD. ......#vreemd
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie