Beroepingswerk discussie [2]

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Tiberius »

Deel 2 van beroepingswerk discussie.
Na drie weken sluiting is beroepingswerk discussie weer toegestaan.
We verzoeken jullie om respectvol over dit onderwerp te discussiëren.
DGG
Verbannen
Berichten: 245
Lid geworden op: 01 mar 2016, 18:48

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door DGG »

Deel 2 van beroepingswerk discussie.
Na drie weken sluiting is beroepingswerk discussie weer toegestaan.
We verzoeken jullie om respectvol over dit onderwerp te discussiëren.
Wij zullen hierop letten.


Gelukkig heeft kand. Al-Chalabi het beroep nu aangenomen. Bijzonder dat Brakel na 62 jaar weer een eigen dominee krijgt.

Het viel me op dat het langer duurde dan normaal, voordat deze kandidaat het beroep aannam. Maar officieel is het wel zo dan kandidaten 5 weken voor de beroepen krijgen.
(Op)recht(heid) moet zegevieren!

Te allen tijd moet er inhoudelijk een reactie gegeven worden op de tekst die in de post wordt weergegeven. Mensen die niet (inhoudelijk) reageren of rond de vraag en/of opmerking heendraaien, wíllen de (reactie in de) post nooit en te nimmer begrijpen!
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door -DIA- »

DGG schreef:
Deel 2 van beroepingswerk discussie.
Na drie weken sluiting is beroepingswerk discussie weer toegestaan.
We verzoeken jullie om respectvol over dit onderwerp te discussiëren.
Wij zullen hierop letten.


Gelukkig heeft kand. Al-Chalabi het beroep nu aangenomen. Bijzonder dat Brakel na 62 jaar weer een eigen dominee krijgt.

Het viel me op dat het langer duurde dan normaal, voordat deze kandidaat het beroep aannam. Maar officieel is het wel zo dan kandidaten 5 weken voor de beroepen krijgen.
Misschien zal hij er a.s. zondag iets van meedelen. We zullen er zeker wel meer van horen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
margrietha
Berichten: 185
Lid geworden op: 26 mei 2016, 23:08

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door margrietha »

Fijn voor die gemeente ,zolang zonder dominee geweest!
Eindelijk ook eens een kleine gemeente , de laatste jaren zie je dat de grote gemeenten altijd de kandidaten krijgen..
johannes123
Berichten: 192
Lid geworden op: 22 apr 2014, 15:55

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door johannes123 »

margrietha schreef:Fijn voor die gemeente ,zolang zonder dominee geweest!
Eindelijk ook eens een kleine gemeente , de laatste jaren zie je dat de grote gemeenten altijd de kandidaten krijgen..
Dat is niet waar wat je nu zegt. Er zijn in de afgelopen jaren ook kandidaten naar kleine gemeenten gegaan!
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door freek »

We discussiëren lekker verder :humhihi
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door emigrant »

Brakel is middelgroot - rond de 400 mensen.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door refo »

johannes123 schreef:
margrietha schreef:Fijn voor die gemeente ,zolang zonder dominee geweest!
Eindelijk ook eens een kleine gemeente , de laatste jaren zie je dat de grote gemeenten altijd de kandidaten krijgen..
Dat is niet waar wat je nu zegt. Er zijn in de afgelopen jaren ook kandidaten naar kleine gemeenten gegaan!
Enkelvoud: kandidaat.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17249
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door huisman »

emigrant schreef:Brakel is middelgroot - rond de 400 mensen.
Diverse famlieleden van mijn vrouw kerken in Brakel. Voor hun niet te bevatten en compleet onverwacht.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
RotterS
Berichten: 136
Lid geworden op: 19 feb 2013, 15:35

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door RotterS »

DGG schreef:
Deel 2 van beroepingswerk discussie.
Na drie weken sluiting is beroepingswerk discussie weer toegestaan.
We verzoeken jullie om respectvol over dit onderwerp te discussiëren.
Wij zullen hierop letten.


Gelukkig heeft kand. Al-Chalabi het beroep nu aangenomen. Bijzonder dat Brakel na 62 jaar weer een eigen dominee krijgt.

Het viel me op dat het langer duurde dan normaal, voordat deze kandidaat het beroep aannam. Maar officieel is het wel zo dan kandidaten 5 weken voor de beroepen krijgen.
Voor zover ik weet krijgen kandidaten standaard zes weken, maar aangezien een kerkenraad zelf de tekst van de beroepsbrief mag opstellen (het kerkelijk bureau geeft slechts een voorbeeld), kan er in theorie een andere termijn gehanteerd worden. De zes weken gelden overigens ook bij het beroepen van een predikant in een ander land.
Reacties kunnen even op zich laten wachten. Vooral in het weekend staat mijn computer uit. Dat is namelijk lekker rustig, probeer het maar!
RotterS
Berichten: 136
Lid geworden op: 19 feb 2013, 15:35

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door RotterS »

RotterS schreef:
DGG schreef: Het viel me op dat het langer duurde dan normaal, voordat deze kandidaat het beroep aannam. Maar officieel is het wel zo dan kandidaten 5 weken voor de beroepen krijgen.
Voor zover ik weet krijgen kandidaten standaard zes weken, maar aangezien een kerkenraad zelf de tekst van de beroepsbrief mag opstellen (het kerkelijk bureau geeft slechts een voorbeeld), kan er in theorie een andere termijn gehanteerd worden. De zes weken gelden overigens ook bij het beroepen van een predikant in een ander land.
Reacties kunnen even op zich laten wachten. Vooral in het weekend staat mijn computer uit. Dat is namelijk lekker rustig, probeer het maar!
Tom
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 mar 2016, 20:45

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Tom »

DGG schreef: Gelukkig heeft kand. Al-Chalabi het beroep nu aangenomen. Bijzonder dat Brakel na 62 jaar weer een eigen dominee krijgt.
Mooi voor Brakel! geeft hoop voor andere wat kleinere gemeenten, gebeurde dit maar vaker.
Niet om in hokjes te plaatsen maar toch om op te merken: ik denk dat deze kandidaat erg goed in de gemeente van Brakel past
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door refo »

Het is eigenlijk de eerste keer. In 52/54 was het samen met Aalst. Brakel had toen maar een 50 leden.
Reforummer
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 jul 2016, 20:36

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Reforummer »

Wat een wonder voor die gemeente om na zolang vacant te zijn geweest nu een eigen herder en leraar te mogen krijgen!
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Bruna »

Reforummer schreef:Wat een wonder voor die gemeente om na zolang vacant te zijn geweest nu een eigen herder en leraar te mogen krijgen!
Er zijn er langer vacant die hem ook beroepen hadden. Hoopte dat hij daar naar toe zou gaan. Maar voor Brakel is het een wonder
Gesloten