Beroepingswerk discussie [2]

Gebruikersavatar
Menheerse
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 mei 2017, 06:59

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Menheerse »

Nipo schreef:Als je het eigen jubileumboek van de gemeente Middelharnis leest ("Geweid bij de stromen" door J.C. Troost en C. den Braber, 2003) kun je lezen dat deze gemeente door de jaren heen wel degelijk problemen heeft gekend wat betreft liggingen en ambtsdragers met eigen opvattingen. Dat lijkt mij een authentieke bron..... Er zal dus wel iets van waar zijn....!
Volgens mij zegt dat meer over de eerlijkheid van dit jubileumboek. Worden deze zaken juist niet vaak verzwegen in dergelijke boeken. Ik denk dat het geen uitzondering is dat in een gemeente die al enige tijd bestaat (bijna 90 jaar) er wel eens ambtsdragers zijn met eigenzinnige opvattingen en dat er liggingsverschillen zijn als de gemeente 750 leden telt. Overigens gaat het boek niet over de ambtsperiode van laatste predikanten m.b.t. problemen in de gemeente.
Een lastig volk
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Terri »

Nipo schreef:Als je het eigen jubileumboek van de gemeente Middelharnis leest ("Geweid bij de stromen" door J.C. Troost en C. den Braber, 2003) kun je lezen dat deze gemeente door de jaren heen wel degelijk problemen heeft gekend wat betreft liggingen en ambtsdragers met eigen opvattingen. Dat lijkt mij een authentieke bron..... Er zal dus wel iets van waar zijn....!
Tegenstrijdige berichten houd je altijd.
Bijvoorbeeld een ernstig delict in de straat, menig buurman of buurvrouw spreekt van 'keurige mensen' , vriendelijk, zeggen altijd gedag en een paar dagen later lees je dat er wel degelijk van alles speelde.
Ik wil niet zeggen dat er van alles speelt in genoemde plaatsen, maar waarnemingen liggen soms ver uit elkaar .
Zoiets als een glas is halfvol, of half leeg.......beide is waar, het is maar hoe je het benoemt.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door samanthi »

Mensen mensen vaak weten we niet wat er echt speelt, als er in een gemeente van 500 zielen 10 zaken lopen die niet makkelijk zijn en dit gaat van mond tot mond krijgt een gemeente een stempel, terwijl het heel uiteenlopende zaken kunnen zijn.
Laten we aub geen stikkers plakken.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Menheerse
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 mei 2017, 06:59

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Menheerse »

Zucht... wat moet ik nog meer doen om jullie te overtuigen dat mijn gemeente geen uitzonderlijke, lastige of problematische gemeente is?
Een lastig volk
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Zita »

Menheerse schreef:Zucht... wat moet ik nog meer doen om jullie te overtuigen dat mijn gemeente geen uitzonderlijke, lastige of problematische gemeente is?
Niets. Want ook hier gaan we ontopic verder.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Tiberius »

Zoals gezegd on-topic aub. Daarom heb ik hier wat berichten verwijderd.
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Marion »

Ds. Verschuure naar Capelle Middelwatering! Wie had dat gedacht! Wel wonderlijk en een zegen voor die gemeente.
Een eerlijke en onderscheidende prediking waarin de ouden in Capelle veel zullen herkennen uit de goeie oude tijd met Ds. P. en L. Blok.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Tiberius »

Geen speculaties hier aub.
Daarom heb ik wat berichten weggehaald.
Gesloten