Curatorium Christelijke Gereformeerde Kerken 2016

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Curatorium Christelijke Gereformeerde Kerken 2016

Bericht door helma »

Terri schreef:Bemoedigend voor ouders die ook zo worstelen met hun kinderen en de belofte van de Heere.
God doet wat Hij beloofd!
Ja dat dacht ik ook! Erg bemoedigend. Zijn Woord wordt altoos trouw volbracht, tot in het laatste nageslacht.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: RE: Re: Curatorium Christelijke Gereformeerde Kerken 2016

Bericht door Posthoorn »

helma schreef:
Terri schreef:Bemoedigend voor ouders die ook zo worstelen met hun kinderen en de belofte van de Heere.
God doet wat Hij beloofd!
Ja dat dacht ik ook! Erg bemoedigend. Zijn Woord wordt altoos trouw volbracht, tot in het laatste nageslacht.
Jawel, maar het gebeurt ook dat zo'n kind niet meer terugkeert. Doet God dan niet wat Hij beloofd heeft?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Curatorium Christelijke Gereformeerde Kerken 2016

Bericht door Mara »

Heel veel mensen wachten op zo'n moment:
Dat duurde nogal. Totdat de hemel hem tegen kwam: tot hiertoe en niet verder. "Op maandag 5 november 2007, halfzes in de middag, was het over en uit. In de dadelijkheid ben ik voor Gods recht gedaagd. Ik dacht het leven te moeten laten, de laatste adem te zullen uitblazen, totdat er een stem met kracht in mijn ziel sprak: "Kiest heden wie ge dienen zult." Toen was het afgelopen met deze jongen.

en zijn er jaloers op. Tijd en plaats te kunnen noemen wanneer de Heere hen stilzette.
Maar niet iedereen heeft zo'n krachtdadige bekering. De Heere spreekt niet tot iedereen op dezelfde wijze.

Ik hoop dat we hem een keer op de kansel zullen krijgen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: RE: Re: Curatorium Christelijke Gereformeerde Kerken 2016

Bericht door Mara »

Posthoorn schreef:
helma schreef:
Terri schreef:Bemoedigend voor ouders die ook zo worstelen met hun kinderen en de belofte van de Heere.
God doet wat Hij beloofd!
Ja dat dacht ik ook! Erg bemoedigend. Zijn Woord wordt altoos trouw volbracht, tot in het laatste nageslacht.
Jawel, maar het gebeurt ook dat zo'n kind niet meer terugkeert. Doet God dan niet wat Hij beloofd heeft?
In het gezin van mijn godvrezende opa en oma zijn enkele kinderen ver afgedwaald, eentje daarvan is op het einde van zijn leven teruggekeerd, toen hij ernstig ziek werd. Maar dat gold niet voor de 2 andere kinderen. Dan zie je dat het nageslacht nog verder afdwaalt.
De kleinkinderen zijn niet eens meer gedoopt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Curatorium Christelijke Gereformeerde Kerken 2016

Bericht door helma »

Ja @Posthoorn, dan blijft het nog steeds waar, maar dan is de verbondswraak ook waar. Tegenover de verbondszegen staat de verbondswraak. .  In de Psalm 89:13 staat : Maar zo zijn kinderen ooit Mijn zuiv're wet verlaten..... dan mogen zij gewis voor Mijne straffen beven'” Als de Heere belooft het volk in Kanaän te brengen dan doet Hij dat ook. Maar toch komt het merendeel daar niet aan. Is dat Gods schuld? Waren Zijn beloften niet waar? Als je volhardt in je onbekeerlijkheid kom je ondanks Gods beloften om. Als je door het werk van Gods Geest tot inkeer komt is dat een vervulling van Zijn belofte. Ik hoorde ds. de Butter pas zeggen in een Pinksterpreek: Gods beloften worden in een weg van worsteling vervuld.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Curatorium Christelijke Gereformeerde Kerken 2016

Bericht door Posthoorn »

helma schreef:Ja @Posthoorn, dan blijft het nog steeds waar, maar dan is de verbondswraak ook waar. Tegenover de verbondszegen staat de verbondswraak. .  In de Psalm 89:13 staat : Maar zo zijn kinderen ooit Mijn zuiv're wet verlaten..... dan mogen zij gewis voor Mijne straffen beven'” Als de Heere belooft het volk in Kanaän te brengen dan doet Hij dat ook. Maar toch komt het merendeel daar niet aan. Is dat Gods schuld? Waren Zijn beloften niet waar? Als je volhardt in je onbekeerlijkheid kom je ondanks Gods beloften om. Als je door het werk van Gods Geest tot inkeer komt is dat een vervulling van Zijn belofte. Ik hoorde ds. de Butter pas zeggen in een Pinksterpreek: Gods beloften worden in een weg van worsteling vervuld.
Daarom moet je erg voorzichtig zijn met zulke uitspraken als 'God doet wat Hij beloofd heeft'.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Curatorium Christelijke Gereformeerde Kerken 2016

Bericht door eilander »

Graag on-topic.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Curatorium Christelijke Gereformeerde Kerken 2016

Bericht door eilander »

Het Curatorium had vandaag geen vrijmoedigheid had om iemand aan te nemen. Het blijft bij de reeds eerder genoemde personen.
Leerling
Verbannen
Berichten: 349
Lid geworden op: 15 mar 2016, 17:14

Re: Curatorium Christelijke Gereformeerde Kerken 2016

Bericht door Leerling »

Auto schreef:
Curatorium TUA laat drie studenten toe
16-06-2016 23:03 | Redactie

Het curatorium van de Theologische Universiteit Apeldoorn (TUA) van de Christelijke Gereformeerde Kerken (CGK) heeft donderdag drie studenten toegelaten tot de opleiding voor predikant.

Dat meldde ds. G. J. van Roekel namens het curatorium. Het betreft:

P. J. (Piet-Jan) Veenendaal (43) uit Elburg. Hij is getrouwd, heeft drie kinderen en is werkzaam als general manager. Hij is lid van de cgk te Elburg;

W. J. (Willem Jan) van de Velde (24) uit Apeldoorn. Hij is single, student aan de TUA en behoort tot de cgk te Kerkwerve;

G. (Bart) van Vliet (26) uit Amsterdam. Hij is getrouwd, docent klasssieke talen en student aan de TUA. Hij behoort tot de cgk te Ouderkerk aan de Amstel.
bron refdag
Fijn en dankbaar! :)
June 24. 2016 #HistoryDay #Brexit #NextNetherlands #Nexit #End-of-EU
Plaats reactie