Kerk in de stad

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kerk in de stad

Bericht door samanthi »

Wim Anker schreef:Wat een onbijbelse vereenzelviging tussen zonde en zondaar wordt op dit forum geëtaleerd. Afwijzen - en aanwijzen - van de zonde wordt gelabeld als het ontbreken van christelijke liefde tot de naaste. Wat een dwaasheid toch!
Wim geloof je niet dat jij ook de zwerver met het zakje kan worden?
Ik hoop dat je geestelijk die zwerver mag worden, ellendig = uitlandig.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Kerk in de stad

Bericht door Reiziger »

---knip--- Niet op de persoon aub
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10422
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kerk in de stad

Bericht door Zita »

Ontopic, aub. Moderatorsuggesties aub niet in topics plaatsen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kerk in de stad

Bericht door Mara »

Zondagmorgen 9 juni 1991. Als naar gewoonte gaan we op naar de Middelburgse Segeerstraatkerk. Zoals elke week. Het weer is niet zo bijzonder. Daarom is het ook niet zo druk in het fietsenhok. Terwijl we de fiets op slot doen en even schuin naar achteren kijken, zien we hem staan. Bepakt en bezakt. Sjofel en onverzorgd. Twee tassen en een slaapzak in de hand. Verschrikt ontwijken we zijn blik. Wat zou die hier moeten?

Een zwerver in onze kerk. Een haveloze schooier in onze schone kerk vol nette mensen. Als een steentje in een rimpelloze vijver. Als een spiegel voor keurige kerkgangers. William Erancis. Haveloos. Have-loos? Bezitsloos? Wie is er eigenlijk haveloos, bezitsloos...? Misschien zijn wij wel haveloos! Alleen hij is rijk. die rijk is in God!
EEN ZWERVER IN DE KERK
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4039
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Kerk in de stad

Bericht door Maanenschijn »

Wat een indringend verhaal. Ik ben er stil van. Dank voor het plaatsen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kerk in de stad

Bericht door samanthi »

Mara schreef:Zondagmorgen 9 juni 1991. Als naar gewoonte gaan we op naar de Middelburgse Segeerstraatkerk. Zoals elke week. Het weer is niet zo bijzonder. Daarom is het ook niet zo druk in het fietsenhok. Terwijl we de fiets op slot doen en even schuin naar achteren kijken, zien we hem staan. Bepakt en bezakt. Sjofel en onverzorgd. Twee tassen en een slaapzak in de hand. Verschrikt ontwijken we zijn blik. Wat zou die hier moeten?

Een zwerver in onze kerk. Een haveloze schooier in onze schone kerk vol nette mensen. Als een steentje in een rimpelloze vijver. Als een spiegel voor keurige kerkgangers. William Erancis. Haveloos. Have-loos? Bezitsloos? Wie is er eigenlijk haveloos, bezitsloos...? Misschien zijn wij wel haveloos! Alleen hij is rijk. die rijk is in God!
EEN ZWERVER IN DE KERK
Ik was al heel lang op zoek naar dit stukje hartelijk dank
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Kerk in de stad

Bericht door Wandelende »

Er komen trouwens ook heel veel niet-zwervers in een stadse kerk :OO3
(~)
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kerk in de stad

Bericht door eilander »

Je kunt van dit verhaal zeker een aantal dingen leren (nederigheid, afhankelijkheid, vrijmoedigheid bijvoorbeeld), verder is het natuurlijk geen voorbeeld om na te volgen. God geeft ons een plaats in de maatschappij om daarin werkzaam te zijn, en om als (halve) kluizenaar door het leven te gaan is geen Bijbelse opdracht.
Ik zeg dit niet om mijn reputatie van het maken van zure opmerkingen hoog te houden, maar als er alleen maar gezegd mag worden hoe indrukwekkend het is, wil ik ook dit geluid laten horen, en ik meen het oprecht.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4039
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Kerk in de stad

Bericht door Maanenschijn »

eilander schreef:Je kunt van dit verhaal zeker een aantal dingen leren (nederigheid, afhankelijkheid, vrijmoedigheid bijvoorbeeld), verder is het natuurlijk geen voorbeeld om na te volgen. God geeft ons een plaats in de maatschappij om daarin werkzaam te zijn, en om als (halve) kluizenaar door het leven te gaan is geen Bijbelse opdracht.
Ik zeg dit niet om mijn reputatie van het maken van zure opmerkingen hoog te houden, maar als er alleen maar gezegd mag worden hoe indrukwekkend het is, wil ik ook dit geluid laten horen, en ik meen het oprecht.
Ik ben het helemaal eens dat een ieder zijn plaats in de maatschappij heeft en geroepen is om op die plaats de kaars op de kandelaar te zetten. Blijft dat een dergelijk verhaal wel tot nadenken zet en mogelijk onze vanzelfsprekendheden relativeert. Ik heb dat ook mogen leren als ik bij geloofsgenoten in andere landen ben.

Je eigen leven eens kritisch beoordelen aan de hand van een dergelijk verhaal en nog beter, aan de hand van de Bijbelse opdrachten als christen is nooit verkeerd.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie