Afscheid en intrede - discussie

Plaats reactie
Mannetje
Berichten: 7741
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Afscheid en intrede - discussie

Bericht door Mannetje »

Om het gewone "afscheid en intrede" topic niet te vervuilen, heb ik dit topic geopend. Sommige berichten aldaar roepen vragen op, die dan hier besproken kunnen worden.

@HHKtE, ik ben eigenlijk benieuwd naar het waarom van het plaatsen van het bericht over ds. Lam. Kun (en wil) je het uitleggen?
-
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Afscheid en intrede - discussie

Bericht door Mara »

Afgelopen zaterdag nam ds. Agterhof afscheid van zijn gemeente en ambt, wegens een ernstige ziekte.
Het was een indrukwekkende dienst.
Ik denk dat zijn gemeente hem heel erg gaat missen en zij niet alleen!
Een zeer betrokken herder en leraar.
Bijzonder hoe deze dominee eenswillend met de Heere kan zijn.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16747
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Afscheid en intrede - discussie

Bericht door Hendrikus »

Mannetje schreef:@HHKtE, ik ben eigenlijk benieuwd naar het waarom van het plaatsen van het bericht over ds. Lam. Kun (en wil) je het uitleggen?
Welk bericht bedoel je?
~~Soli Deo Gloria~~
Mannetje
Berichten: 7741
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Afscheid en intrede - discussie

Bericht door Mannetje »

Hendrikus schreef:
Mannetje schreef:@HHKtE, ik ben eigenlijk benieuwd naar het waarom van het plaatsen van het bericht over ds. Lam. Kun (en wil) je het uitleggen?
Welk bericht bedoel je?
Wat al een poos geleden, zie datum van mijn bericht. Stond in Afscheid en intrede, maar ik wilde dat topic toen niet vervuilen. Wellicht is de vraag door HHKtE niet gelezen, of wilde hij hem dus niet beantwoorden.
-
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4785
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Afscheid en intrede - discussie

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Hendrikus schreef:
Mannetje schreef:@HHKtE, ik ben eigenlijk benieuwd naar het waarom van het plaatsen van het bericht over ds. Lam. Kun (en wil) je het uitleggen?
Welk bericht bedoel je?
Ging over afkondigingen over ds. Lam, die een verzoek om losmaking had gedaan.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Afscheid en intrede - discussie

Bericht door emigrant »

Afscheid van Dordrecht en intrede Kalamazoo in juli van ds Hofman:

In zo korte tijd een work permit en green card krijgen is bijna onmogelijk. Hoe kunnen ze nu al de intrededatum noemen.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Afscheid en intrede - discussie

Bericht door windorgel »

Hij heeft daar eerder gestaan. Ik heb gehoord dat de procedure dan iets eenvoudiger is.
Gebruikersavatar
modesto
Inactief
Berichten: 498
Lid geworden op: 01 okt 2014, 15:05

Re: Afscheid en intrede - discussie

Bericht door modesto »

Ik denk niet dat Nederlandse dominees een Green Card nodig hebben om in de VS te kunnen werken: https://www.uscis.gov/working-united-st ... us-workers .
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Afscheid en intrede - discussie

Bericht door Curatorium »

emigrant schreef:Afscheid van Dordrecht en intrede Kalamazoo in juli van ds Hofman:

In zo korte tijd een work permit en green card krijgen is bijna onmogelijk. Hoe kunnen ze nu al de intrededatum noemen.
Ik denk dat ds. Hofman gewoon het Amerikaans staatsburgerschap heeft. Grote kans dat het bij ds. De Leeuw veel langer gaat duren.
Schapenkop
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 nov 2015, 12:09

Re: Afscheid en intrede - discussie

Bericht door Schapenkop »

Curatorium schreef: Ik denk dat ds. Hofman gewoon het Amerikaans staatsburgerschap heeft. Grote kans dat het bij ds. De Leeuw veel langer gaat duren.
Inderdaad, ds. Hofman heeft altijd het Amerikaans staatsburgerschap gehouden. Dat vergemakkelijkte het reizen naar familie.
Plaats reactie