Jaarboek '15 GGiN

KB_
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 nov 2013, 15:42
Locatie: Canada

Jaarboek '15 GGiN

Bericht door KB_ »

Vandaag is het jaarboek van de ggin uitgekomen.
Er is een groeit van 61 leden.
de kerken in noord amerika groeien met 33 mensen. ik denk dat deze groei in het aantal van 61 zit?

Overkomst: 52 GG, GGINBV 32, OGG 83, CGK 34, HHK 29.
nog best wat mensen uit de cgk dus.
Vertrek: laat een triester beeld zien... 176 GG, 81 OGG, 84 HHK, 147 onbekend.

er zijn 6 predikanten, 1 student, maar 2 predikanten in het buitenland waardoor de overige 4 negenenveertig (!) gemeenten moeten dienen.

opmerkelijk: de gemeente in barneveld groeit met 100 personen..
"* For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. *""
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door Panny »

De groei lijkt dus alleen te zitten in geboorte?
het aantal mensen die het kerkverband verlaten lijkt groter te zijn dan het aantal mensen die overkomen uit andere kerkverbanden.

Hoeveel leden heeft de GGiN totaal in Nederland?
Het hele kleine aantal predikanten is wel een hele grote zorg! (dit zet je wel aan het nadenken: hoe komt het dat er in dit kerkverband zo weinig leven lijkt te zijn?)
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door Curatorium »

Over dat laatste staat dit het jaarboek:
Ds. J. Roos: „Enerzijds getuigen de lege kansels van de grote geestelijke nood onder ons, anderzijds begeren we geen leraars op de kansels die niet door de Heere in Zijn gunst zijn geroepen en geen geestelijke bagage bij zich hebben. Zulke leraars zijn als uithangborden die buiten de winkel hangen waarop prachtige aanbiedingen staan vermeld, maar in de winkel zijn de schappen niet voorzien van de aangeboden artikelen. De Heere mocht ons nog leraars in Zijn gunst geven die Zijn Woord zuiver en bevindelijk uitdragen, Wet en Evangelie evenwichtig voorstellen, naar het hart van het geestelijk Jeruzalem spreken en het tere geloofsleven bezitten en uitdragen.”
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Panny schreef:De groei lijkt dus alleen te zitten in geboorte?
het aantal mensen die het kerkverband verlaten lijkt groter te zijn dan het aantal mensen die overkomen uit andere kerkverbanden.

Hoeveel leden heeft de GGiN totaal in Nederland?
Het hele kleine aantal predikanten is wel een hele grote zorg! (dit zet je wel aan het nadenken: hoe komt het dat er in dit kerkverband zo weinig leven lijkt te zijn?)
Ledental (2014) 26.000
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door Curatorium »

Wat is er eigenlijk nog over van de buiten verband gemeenten? Welke dominees gaan daar nog voor, aangezien daar (neem ik aan) toch ook minimaal 1x per jaar gedoopt en H.A. gehouden moet worden.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door -DIA- »

Curatorium schreef:Wat is er eigenlijk nog over van de buiten verband gemeenten? Welke dominees gaan daar nog voor, aangezien daar (neem ik aan) toch ook minimaal 1x per jaar gedoopt en H.A. gehouden moet worden.
Ik weet dat er hier ter plaatse nog een hele kleine groep is overgebleven. De meesten zijn weer in de moederkerk, om zo te zeggen. Toch is er een kleine harde kern, maar daar gaat het niet zozeer over de leer, maar het zijn meer zaken van botsende karakters.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
astroguy
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 dec 2004, 08:12
Locatie: Johannesburg, Zuid Afrika

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door astroguy »

Curatorium schreef:Wat is er eigenlijk nog over van de buiten verband gemeenten? Welke dominees gaan daar nog voor, aangezien daar (neem ik aan) toch ook minimaal 1x per jaar gedoopt en H.A. gehouden moet worden.
Voor zover ik kon nagaan alleen nog de gemeente in Dinteloord, een rest van de gemeente in Veenendaal en een rest van de gemeente in Rijssen. ds. A.P. van der Meer is vroeger nog wel voorgegaan maar sinds zijn emeritaat een paar jaar geleden denk ik dat in deze 3 gemeenten geen predikant meer voorgaat.
Atze
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door windorgel »

KB_ schreef:Vandaag is het jaarboek van de ggin uitgekomen.
Er is een groeit van 61 leden.
de kerken in noord amerika groeien met 33 mensen. ik denk dat deze groei in het aantal van 61 zit?

Overkomst: 52 GG, GGINBV 32, OGG 83, CGK 34, HHK 29.
nog best wat mensen uit de cgk dus.
Vertrek: laat een triester beeld zien... 176 GG, 81 OGG, 84 HHK, 147 onbekend.

er zijn 6 predikanten, 1 student, maar 2 predikanten in het buitenland waardoor de overige 4 negenenveertig (!) gemeenten moeten dienen.

opmerkelijk: de gemeente in barneveld groeit met 100 personen..
De predikant in Zuid-Afrika heeft nog steeds consulentgemeenten in NL. Enkele maanden in het jaar is hij in NL om deze te dienen.
HHKtE
Berichten: 1444
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door HHKtE »

windorgel schreef:
KB_ schreef:Vandaag is het jaarboek van de ggin uitgekomen.
Er is een groeit van 61 leden.
de kerken in noord amerika groeien met 33 mensen. ik denk dat deze groei in het aantal van 61 zit?

Overkomst: 52 GG, GGINBV 32, OGG 83, CGK 34, HHK 29.
nog best wat mensen uit de cgk dus.
Vertrek: laat een triester beeld zien... 176 GG, 81 OGG, 84 HHK, 147 onbekend.

er zijn 6 predikanten, 1 student, maar 2 predikanten in het buitenland waardoor de overige 4 negenenveertig (!) gemeenten moeten dienen.

opmerkelijk: de gemeente in barneveld groeit met 100 personen..
De predikant in Zuid-Afrika heeft nog steeds consulentgemeenten in NL. Enkele maanden in het jaar is hij in NL om deze te dienen.
Binnenkort komt hij weer 2 maanden naar Nederland
oudgergeminfo
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 dec 2014, 10:16

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door oudgergeminfo »

astroguy schreef:
Curatorium schreef:Wat is er eigenlijk nog over van de buiten verband gemeenten? Welke dominees gaan daar nog voor, aangezien daar (neem ik aan) toch ook minimaal 1x per jaar gedoopt en H.A. gehouden moet worden.
Voor zover ik kon nagaan alleen nog de gemeente in Dinteloord, een rest van de gemeente in Veenendaal en een rest van de gemeente in Rijssen. ds. A.P. van der Meer is vroeger nog wel voorgegaan maar sinds zijn emeritaat een paar jaar geleden denk ik dat in deze 3 gemeenten geen predikant meer voorgaat.
Ds. A.P. van der Meer is onlangs nog voorgegaan in de GGiNbv te Veenendaal.
HHKtE
Berichten: 1444
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door HHKtE »

astroguy schreef:
Curatorium schreef:Wat is er eigenlijk nog over van de buiten verband gemeenten? Welke dominees gaan daar nog voor, aangezien daar (neem ik aan) toch ook minimaal 1x per jaar gedoopt en H.A. gehouden moet worden.
Voor zover ik kon nagaan alleen nog de gemeente in Dinteloord, een rest van de gemeente in Veenendaal en een rest van de gemeente in Rijssen. ds. A.P. van der Meer is vroeger nog wel voorgegaan maar sinds zijn emeritaat een paar jaar geleden denk ik dat in deze 3 gemeenten geen predikant meer voorgaat.
Ds A P van der Meer is onlangs nog een keertje voorgegaan in Dinteloord en ook in Veenendaal dacht ik
Wat een uitzichtloze situatie voor deze gemeenten.
In Veenendaal is een ouderling die begrafenissen leidt.
ook wordt er nog steeds een kerkblad elke maand uitgegeven.
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door Curatorium »

Is Ds. Ippel niks voor ze?

Maar on-topic: in Barneveld zijn 2550 zitplaatsen aldus Wikipedia, sprake van een beetje zitplaatsentekort?
HHKtE
Berichten: 1444
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door HHKtE »

Curatorium schreef:Is Ds. Ippel niks voor ze?

Maar on-topic: in Barneveld zijn 2550 zitplaatsen aldus Wikipedia, sprake van een beetje zitplaatsentekort?
Tweede paasdag zat de kerk werkelijk overvol
er deden ongeveer 70 doopleden belijdenis van het geloof
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door FlyingEagle »

Barneveld is erg in trek mede vanwege de predikant, in Ederveen is ook een gemeente maar die is erg klein. Lijkt me al met al geen gezonde situatie.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door Ad Anker »

FlyingEagle schreef:Barneveld is erg in trek mede vanwege de predikant, in Ederveen is ook een gemeente maar die is erg klein. Lijkt me al met al geen gezonde situatie.
Klopt ja. Ederveen heeft ruim 900 leden/doopleden. Inderdaad erg klein... ;)
Gesloten