Curatorium OGG

Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Curatorium OGG

Bericht door Mister »

emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Curatorium OGG

Bericht door emigrant »

Er staat niet bij, hoeveel kandidaten er zich aangemeld hadden gehoord te worden. Dat zou mij zeer interesseren.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Curatorium OGG

Bericht door -DIA- »

emigrant schreef:Er staat niet bij, hoeveel kandidaten er zich aangemeld hadden gehoord te worden. Dat zou mij zeer interesseren.
Dat vindt ik een beetje vreemd. Lijkt dat niet in de richting te gaan om kritiek op de Commissie van Onderzoek te leveren?
Anders begrijp ik deze interesse niet.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Curatorium OGG

Bericht door emigrant »

Als niemand zich gemeld heeft begrijp ik het. Maar als er vijf kandidaten zijn, en nood in de Gemeenten?
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Curatorium OGG

Bericht door -DIA- »

emigrant schreef:Als niemand zich gemeld heeft begrijp ik het. Maar als er vijf kandidaten zijn, en nood in de Gemeenten?
Er wordt nog altijd gezegd (in behoudende kringen): Men kan beter verlegen zijn om een dominee dan met een dominee. Ik neem aan dat de Commissie van Onderzoek haar verantwoordelijkheid kent.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Curatorium OGG

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Als er geen studenten worden aangenomen wordt vaak gewezen op de gemeenten, dat er niet genoeg gebed zou zijn of dat de nood niet groot genoeg zou zijn. Maar kan ook het geval zijn bij de commissie.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Curatorium OGG

Bericht door -DIA- »

Johann Gottfried Walther schreef:Als er geen studenten worden aangenomen wordt vaak gewezen op de gemeenten, dat er niet genoeg gebed zou zijn of dat de nood niet groot genoeg zou zijn. Maar kan ook het geval zijn bij de commissie.
Dat is waar, of misschien moeten we wel eens gaan slapen, want anders denken we niet meer zo helder... :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
RotterS
Berichten: 136
Lid geworden op: 19 feb 2013, 15:35

Re: Curatorium OGG

Bericht door RotterS »

-DIA- schreef:
emigrant schreef:Als niemand zich gemeld heeft begrijp ik het. Maar als er vijf kandidaten zijn, en nood in de Gemeenten?
Er wordt nog altijd gezegd (in behoudende kringen): Men kan beter verlegen zijn om een dominee dan met een dominee. Ik neem aan dat de Commissie van Onderzoek haar verantwoordelijkheid kent.
Mee verlegen of om verlegen: als je ergens om verlegen ben kan het min of meer normaal worden dat je het mist, zeker in dit geval waar het Woord via leespreken alsnog gebracht wordt. En dan kan het gebed verflauwen. Geldt echter dat je mee verlegen met je dominee bent (oops, hoe krijg ik dat grammaticaal correct geformuleerd?), dan zul je iedere keer weer er tegen aanlopen en (hoop ik) iedere keer weer je handjes vouwen en knietjes buigen en God om een oplossing bidden (idealiter bekering van de dominee of de bidder in kwestie, net wie de zaak verkeer beziet). Voor een 'aanklevend leven' kan het dus wel eens profijtelijk zijn om ergens mee verlegen te zijn.
Reacties kunnen even op zich laten wachten. Vooral in het weekend staat mijn computer uit. Dat is namelijk lekker rustig, probeer het maar!
mark85
Berichten: 78
Lid geworden op: 22 jul 2014, 06:33

Re: Curatorium OGG

Bericht door mark85 »

emigrant schreef:Er staat niet bij, hoeveel kandidaten er zich aangemeld hadden gehoord te worden. Dat zou mij zeer interesseren.
Natuurlijk staat dit er niet bij.
Dat heb ik nog nooit van een enkel kerkverband gelezen.
GGiN of GG schrijven dit ook niet.
mark85
Berichten: 78
Lid geworden op: 22 jul 2014, 06:33

Re: Curatorium OGG

Bericht door mark85 »

emigrant schreef:Als niemand zich gemeld heeft begrijp ik het. Maar als er vijf kandidaten zijn, en nood in de Gemeenten?
Het is geen begripsleer, maar geloofsleer..........
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Curatorium OGG

Bericht door DDD »

mark85 schreef:
emigrant schreef:Als niemand zich gemeld heeft begrijp ik het. Maar als er vijf kandidaten zijn, en nood in de Gemeenten?
Het is geen begripsleer, maar geloofsleer..........
Dit is natuurlijk flauwekul. Maar dat geheel terzijde.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Curatorium OGG

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:
mark85 schreef:
emigrant schreef:Als niemand zich gemeld heeft begrijp ik het. Maar als er vijf kandidaten zijn, en nood in de Gemeenten?
Het is geen begripsleer, maar geloofsleer..........
Dit is natuurlijk flauwekul. Maar dat geheel terzijde.
Misschien dat het in dit verband niet goed naar voren komt, maar de zin is wel degelijk realiteit.


Noot: meerdere malen lees ik woorden die volgens ons niet zo passen op een 'net forum'.
Ook DDD doet het hierboven. Hoever gaan we in het kuisen van taal? Als het aan mij ligt zouden
dergelijke uitdrukkingen niet toegestaan zijn, maar goed dat is iets waar de mods over beslissen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Curatorium OGG

Bericht door DDD »

O. Ik wist niet dat dit geen net woord zou zijn. Ik neem aan dat je doelt op het woord flauwekul. Wat betekent dat dan in het Rijssens?

In het westen betekent het een stelling die ongefundeerd is, en ook onjuist. Een alternatief is "onzin". Beide woorden zijn niet vleiend, maar evenmin onfatsoenlijk. In een bepaalde context kan het wel onbeleefd zijn om het woord te gebruiken, namelijk als de partijen binnen de context ongelijkwaardig zijn dan wel je het hebt over iemands sterke persoonlijke beleving.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Curatorium OGG

Bericht door eilander »

DDD schreef:O. Ik wist niet dat dit geen net woord zou zijn. Ik neem aan dat je doelt op het woord flauwekul. Wat betekent dat dan in het Rijssens?

In het westen betekent het een stelling die ongefundeerd is, en ook onjuist. Een alternatief is "onzin". Beide woorden zijn niet vleiend, maar evenmin onfatsoenlijk. In een bepaalde context kan het wel onbeleefd zijn om het woord te gebruiken, namelijk als de partijen binnen de context ongelijkwaardig zijn dan wel je het hebt over iemands sterke persoonlijke beleving.
Beter niet gebruiken dus.
Verder maar weer on-topic.
mark85
Berichten: 78
Lid geworden op: 22 jul 2014, 06:33

Re: Curatorium OGG

Bericht door mark85 »

Weet er iemand iets?
Vandaag vergadering namelijk.
Plaats reactie