Curatorium OGG

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Curatorium OGG

Bericht door Tiberius »

Dan moet hij wel een absolute digibeet zijn, want die kerktijden applicatie werkt erg eenvoudig.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Curatorium OGG

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef:Dan moet hij wel een absolute digibeet zijn, want die kerktijden applicatie werkt erg eenvoudig.
Ik prijs degene gelukkig die absoluut digibeet is. Ik zou haast zeggen: Wat moet zo'n man (m/v) toch een rust hebben in deze snelle, gejaagde en onrustige tijden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Curatorium OGG

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:Dan moet hij wel een absolute digibeet zijn, want die kerktijden applicatie werkt erg eenvoudig.
Ik heb het toch al meer gehoord hoor.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Curatorium OGG

Bericht door Auto »

Luther schreef:
Tiberius schreef:Dan moet hij wel een absolute digibeet zijn, want die kerktijden applicatie werkt erg eenvoudig.
Ik heb het toch al meer gehoord hoor.
Ik ook en dan nog van mensen die best handig zijn met computers, maar dat invoeren omslachtig vinden. Zo lang het RD het opsturen en bijwerken van de preeklijsten ondersteunt, zullen ze de applicatie niet gaan gebruiken.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Curatorium OGG

Bericht door DDD »

Ik had het niet over het digitaal of analoog inleveren, maar over het in het geheel niet inleveren van zondagse en weekdiensten. Er zijn OGGiN die regelmatig een predikant hebben, maar dat voor de weekdiensten alleen in een advertentie melden. Dat is opmerkelijk.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Curatorium OGG

Bericht door Tiberius »

Ik wist niet, dat het analoog nog steeds mogelijk was.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Curatorium OGG

Bericht door eilander »

DDD schreef:Ik had het niet over het digitaal of analoog inleveren, maar over het in het geheel niet inleveren van zondagse en weekdiensten. Er zijn OGGiN die regelmatig een predikant hebben, maar dat voor de weekdiensten alleen in een advertentie melden. Dat is opmerkelijk.
Voor de zondagse diensten is dat een bewuste keuze, om het autorijden op zondag niet te stimuleren.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Curatorium OGG

Bericht door DDD »

Ik schreef ook dat het opmerkelijk is dat de weekdiensten niet anders dan via een advertentie worden gemeld...
DIRO
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jan 2015, 21:34

Re: Curatorium OGG

Bericht door DIRO »

DDD schreef:Ik schreef ook dat het opmerkelijk is dat de weekdiensten niet anders dan via een advertentie worden gemeld...
Dat zullen waarschijnlijk dan wel de gemeenten zijn waarvan de preekregelaar misschien digibeet is of wellicht het nut er niet zo van inzien.
De diensten op kerktijden kunnen volgens mij alleen maar digitaal worden aangeleverd.
En er zijn ook gemeenten die niet alle diensten voor het hele jaar erop zetten maar pas 1 of 2 weken van tevoren als er een keer een weekdienst is
mark85
Berichten: 78
Lid geworden op: 22 jul 2014, 06:33

Re: Curatorium OGG 18-01-2016

Bericht door mark85 »

Vandaag, maandag 18-01-2016 vergaderd het curatorium in de OGG te Barneveld.
We wachten de officiële bronnen af, mogelijk einde van de dag dat er wat bekend is.
mulder
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 jun 2015, 15:33

Re: Curatorium OGG

Bericht door mulder »

Het kerkverband telt volgens Wikipedia 57 gemeenten en 3 afdelingen in Nederland, 1 gemeente in Canada, 1 afdeling in de Verenigde Staten.
Er zijn 7 predikanten, 1 emerituspredikant en 1 proponent.
Van de dienstdoende predikanten is de gemiddelde leeftijd best hoog:
Ds. R. Bakker - 53
Ds. T. Klok - 69
Ds. A.F.R. Van de Veen - 72
Ds. G. Gerritsen - 69
Ds. A. Kort - 64
Ds. P. Van Veen - 65
Ds. Th. L. Zwartbol - 54
Refogast
Berichten: 1138
Lid geworden op: 19 feb 2013, 09:42

Re: Curatorium OGG

Bericht door Refogast »

Volgens het kerkblad van de Oud. Ger. Gem. in Ned. vindt de vergadering D.V. volgende week maandag plaats.
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Curatorium OGG

Bericht door emigrant »

DIRO schreef:
DDD schreef:Ik schreef ook dat het opmerkelijk is dat de weekdiensten niet anders dan via een advertentie worden gemeld...
Dat zullen waarschijnlijk dan wel de gemeenten zijn waarvan de preekregelaar misschien digibeet is of wellicht het nut er niet zo van inzien.
De diensten op kerktijden kunnen volgens mij alleen maar digitaal worden aangeleverd.
En er zijn ook gemeenten die niet alle diensten voor het hele jaar erop zetten maar pas 1 of 2 weken van tevoren als er een keer een weekdienst is
In enkele OGG's waar ik geweest ben, hangt in de hal of gaderobe een bordje met datum en tijd van de eerstvolgende preekbeurt. Ook al is dat nog maanden.

In het kerkblad van het landelijk verband staat om de zoveel tijd een lijst van alle gemeenten, met actueel adres, zondagse kerktijden en berijming die men zingt.

Een jaarboek geven ze niet uit, maar je kunt altijd voor gegevens het landelijk bureau in Barneveld bellen.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Curatorium OGG

Bericht door Orchidee »

Er word nog veel vanuit gegaan dat iedereen het rd leest.
De krant vaart wel bij alle advertenties
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
DIRO
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jan 2015, 21:34

Re: Curatorium OGG

Bericht door DIRO »

Vandaag dus curatorium bij de OGGiN!
Plaats reactie