Gereformeerde Gemeenten

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door eilander »

Er zijn nu twee topics. We kunnen dit beter bespreken in het topic over de week van het leven.
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Moderamen »

Vanaf 7 januari gaat de GG Utrecht kerken in de Torenpleinkerk te Vleuten. Is men al begonnen met bouwen in de Leidsche Rijn?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door eilander »

Ik heb hier een aantal berichten geknipt omdat het om een 'nepbericht' bleek te gaan.
Jeschurun
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 jun 2017, 00:53
Locatie: Av. da República

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jeschurun »

Gisteren is in onze gemeente B'veld-C gebeden voor de student die op dat moment proponeerde in B'veld-Z vanwege de zware weg die die student moest gaan (Agteresch). What happens?
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Marion »

Jeschurun schreef:Gisteren is in onze gemeente B'veld-C gebeden voor de student die op dat moment proponeerde in B'veld-Z vanwege de zware weg die die student moest gaan (Agteresch). What happens?
Zorgen met zijn gezondheid. Er lopen onderzoeken.
Vanuit Capelle hoorde ik iemand over de ziekte van Hoorner. (weet niet of ik het goed schrijf..)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door huisman »

Marion schreef:
Jeschurun schreef:Gisteren is in onze gemeente B'veld-C gebeden voor de student die op dat moment proponeerde in B'veld-Z vanwege de zware weg die die student moest gaan (Agteresch). What happens?
Zorgen met zijn gezondheid. Er lopen onderzoeken.
Vanuit Capelle hoorde ik iemand over de ziekte van Hoorner. (weet niet of ik het goed schrijf..)
Dit?

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aa ... eling.html
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door samanthi »

Tjonge dat is erg, we zullen meebidden voor deze student.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Marion »

huisman schreef:
Marion schreef:
Jeschurun schreef:Gisteren is in onze gemeente B'veld-C gebeden voor de student die op dat moment proponeerde in B'veld-Z vanwege de zware weg die die student moest gaan (Agteresch). What happens?
Zorgen met zijn gezondheid. Er lopen onderzoeken.
Vanuit Capelle hoorde ik iemand over de ziekte van Hoorner. (weet niet of ik het goed schrijf..)
Dit?

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aa ... eling.html
Klopt dat is het. Komt overeen met wat het gemeentelid uit Capelle vertelde over de symptomen.
Het schijnt dat deze ziekte altijd een uiting is van een dieper liggend probleem. Dat lees je ook terug bij mens-en-gezondheid.
Vandaar de onderzoeken.
mulder
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 jun 2015, 15:33

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door mulder »

Ik meen dat in dit topic of ergens op dit forum werd gemeld dat ds. Pater begin 2018 intrede zou doen, op dit moment worden de zondagen op kerktijden in februari inmiddels ook al ingevuld. als het ooit tot intrede komt zal het dus pas in maart of later gebeuren
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Dodo »

Moet zo'n diagnose, al dan niet waar, nou echt op internet gezet en besproken worden?
Jeschurun
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 jun 2017, 00:53
Locatie: Av. da República

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jeschurun »

Diagnose vind ik privé. Gezondheidsklachten (met daarbij de mate van ernstigheid) lijkt me wel wijs om te communiceren. Op de manier hoe het nu ging wordt het geruchtencircuit opgestart.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door samanthi »

Jeschurun schreef:Diagnose vind ik privé. Gezondheidsklachten (met daarbij de mate van ernstigheid) lijkt me wel wijs om te communiceren. Op de manier hoe het nu ging wordt het geruchtencircuit opgestart.
Klopt als je niet zeker weet wie het is en wat hij heeft wordt er voor de dienst een raadseltje opgegeven en hietmee een kooi met vogels.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Wandelende »

mulder schreef:Ik meen dat in dit topic of ergens op dit forum werd gemeld dat ds. Pater begin 2018 intrede zou doen, op dit moment worden de zondagen op kerktijden in februari inmiddels ook al ingevuld. als het ooit tot intrede komt zal het dus pas in maart of later gebeuren
Volgens mij werden alle berichten rondom deze dominee geknipt van RF. Het is in ieder geval duidelijk dat de laatste feiten vanuit de classis duidelijk zijn: 'Geen acte van losmaking'. Daarna is er geen officieel classisbericht meer gekomen. Overige berichten kunnen dan ook alleen onder de noemer speculeren en geruchten geschaard worden.
(~)
claus
Berichten: 717
Lid geworden op: 24 sep 2007, 19:42

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door claus »

Wandelende heeft gelijk! Er dient, kerkrechtelijk bezien, een acte van losmaking van de classis aanwezig te zijn, wil een predikant naar een andere gemeente kunnen gaan. Of die acte al aan ds. Pater is verschaft, daar weet niemand blijkbaar iets van. Zolang dat NIET het geval is, kan en mag hij niet in Ouddorp bevestigd worden.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Delftenaar »

In het theoretische geval dat ds. een beroep naar een andere gemeente binnen dezelfde classis had aangenomen: is zo'n acte dan niet nodig omdat ds. predikant binnen dezelfde classis blijft?
Plaats reactie