In memoriam

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: In memoriam

Bericht door samanthi »

Auto schreef:
helma schreef:Vannacht overleden 'onze meester de Kievid'.
Al onze kinderen hebben jarenlang zondagschool van hem gehad. Met veel liefde en bewogenheid heeft hij de Heere Jezus dicht bij vele kinderharten gebracht.
Een onvergetelijk mens die de liefde van Christus uitstraalde. Met ontroering denken wij aan hem terug.
Inderdaad

Zie ook
http://www.digibron.nl/search/detail/bb ... e-zaaien/0
Tjonge wat mooi om te lezen. Zijn werken zullen hem navolgen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
claus
Berichten: 717
Lid geworden op: 24 sep 2007, 19:42

Re: In memoriam

Bericht door claus »

Klaas de Kievid was een man die al op jonge leeftijd genade had ontvangen. Hij leefde kort bij de Heere, Wiens dienst hij bijzonder, met een warm en bewogen hart, aanbeval. Vertellen dat meester De Kievid kon...de kerstvertellingen van hem zijn onvergetelijk. Ik bewaar als Veense jongen uit de oorlogsjaren, goede herinneringen aan hem!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: In memoriam

Bericht door helma »

Vandaag las ik van dit sterven. En dan denk ik: ach....
Dat raakt me ook, maar weel heel anders:
http://www.demorgen.be/binnenland/moede ... -bdcacfb8/
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: In memoriam

Bericht door samanthi »

helma schreef:Vandaag las ik van dit sterven. En dan denk ik: ach....
Dat raakt me ook, maar weel heel anders:
http://www.demorgen.be/binnenland/moede ... -bdcacfb8/
Ik begrijp wat je bedoeld.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: In memoriam

Bericht door Jongere »

helma schreef:Vandaag las ik van dit sterven. En dan denk ik: ach....
Dat raakt me ook, maar weel heel anders:
http://www.demorgen.be/binnenland/moede ... -bdcacfb8/
Inderdaad. Best verdrietig om te lezen op basis van welke uitspraak ze haar gedachten veranderde... Het is bovendien een grote misvatting. Ik ken juist geen hand die deze wereld sterker beweegt, dan de hand die de wieg beweegt. Als we de waarde van de opvoeding toch eens meer zagen...
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: In memoriam

Bericht door Desiree »

Ja, dit raakt mij ook wel.. Dit gaat toch wel veel verder dan een moeder zijn, die er een centje bijschnabbelt. Niet dat je je werk dan niet zo getrouw mogelijk moet/mag doen.. maar je begrijpt..
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


claus
Berichten: 717
Lid geworden op: 24 sep 2007, 19:42

Re: In memoriam

Bericht door claus »

Koning Boudewijn werd in het RD m.i. zeer terecht als een moedige man bestempeld toen hij zelf, heel persoonlijk, weigerde de abortuswet te ondertekenen. Daarom is hij één dag afgezet geweest als koning. Nog altijd zeg ik: petje af voor zijn moed van destijds!
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: In memoriam

Bericht door Charles »

Jongere schreef:
helma schreef:Vandaag las ik van dit sterven. En dan denk ik: ach....
Dat raakt me ook, maar weel heel anders:
http://www.demorgen.be/binnenland/moede ... -bdcacfb8/
Inderdaad. Best verdrietig om te lezen op basis van welke uitspraak ze haar gedachten veranderde... Het is bovendien een grote misvatting. Ik ken juist geen hand die deze wereld sterker beweegt, dan de hand die de wieg beweegt. Als we de waarde van de opvoeding toch eens meer zagen...
Inderdaad, het is juist de hand die de wieg beweegt die ook de wereld beweegt. Juist dat de wieg niet meer bewogen wordt zal een negatieve impact op onze westerse wereld krijgen. Umwertung aller werten
HHKtE
Berichten: 1444
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Re: In memoriam

Bericht door HHKtE »

Overleden Ds S W Verploeg em pred van de PKN wonend te Ermelo op 9 juni op 87 jarige leeftijd

Vandaag overleden mevr J Visser Vlaanderen weduwe van de bekende Ds H Visser uit oa Katwijk aan Zee
Zij schreef ook vele kinderboeken.
aggieoudje
Berichten: 897
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: In memoriam

Bericht door aggieoudje »

HHKtE schreef:Vandaag overleden mevr J Visser Vlaanderen weduwe van de bekende Ds H Visser uit oa Katwijk aan Zee
Zij schreef ook vele kinderboeken.
Dit nieuws werdt gisterenavond door Ds. A. J. Kunz in zijn preek bij ons bevestigd. (Ze mocht 91 jaar worden.) Hij sprak vol liefde en warmte over Ds. H. Visser en zijn vrouw en hun grote geloof en hoe ze dit in alle eenvoud uitdroegen! Herkenbaar vooral wat hij zei over Ds. Visser, die in mijn jonge jaren veel bij ons preekte zeker in de tijd dat zijn schoonzoon Ds. C. v. Duijn onze predikant was. Ik was nog erg jong maar dat is een dominee die ik niet snel zal vergeten! En tijdens onze vakanties in Katwijk waren ze praktisch onze buren, zie ze nog zitten beide in hun stoel voor het raam aan de Boulevard. Altijd vriendelijk zwaaien!
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: In memoriam

Bericht door -DIA- »

Net door een telefoontje opgeschrikt. Een oud-collega van mijn broer is, hoewel ze aan kanker leed, en zich aanvankelijk een wending ten goede voordeed, toch nog plotseling overleden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: In memoriam

Bericht door helma »

Oud-SGP-leider Henk van Rossum (97) overleden
Joostw
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 mei 2017, 11:04

Re: In memoriam

Bericht door Joostw »

Vreselijk bericht: ds. van Belzen uit Oosterland is overleden! Wat een gemis en wat een roepstemmen in ons kerkverband en daarbuiten!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: In memoriam

Bericht door helma »

Joostw schreef:Vreselijk bericht: ds. van Belzen uit Oosterland is overleden! Wat een gemis en wat een roepstemmen in ons kerkverband en daarbuiten!
Verschrikkelijk! Hij was toch niet ziek? Vorige week was hij nog op ziekenbezoek bij een tante van ons.
Tom
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 mar 2016, 20:45

In memoriam

Bericht door Tom »

Heb je een bron?
Plaats reactie