In memoriam

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: In memoriam

Bericht door -DIA- »

mark1985 schreef:De Eeuwige sabbat is gisteren voor hem aangebroken.

Zeker een geliefde dominee, die wist waarover hij sprak.
Ze worden weggenomen: ds. van Belzen, nu ds. Klok - voorgangers waar je het leven der genade van kon vernemen.
Misschien zijn we als kerk in Nederland verder weg dan we denken. God spreekt op veel manieren. Ook door het wegnemen van Zijn knechten.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
boontje
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 sep 2010, 17:35

Re: In memoriam

Bericht door boontje »

-DIA- schreef:
mark1985 schreef:De Eeuwige sabbat is gisteren voor hem aangebroken.

Zeker een geliefde dominee, die wist waarover hij sprak.
Ze worden weggenomen: ds. van Belzen, nu ds. Klok - voorgangers waar je het leven der genade van kon vernemen.
Misschien zijn we als kerk in Nederland verder weg dan we denken. God spreekt op veel manieren. Ook door het wegnemen van Zijn knechten.
Inderdaad heel verdrietig. Ik heb één keer een dienst bij hem bijgewoond. Een bijzondere man, een bijzondere gelovige en een bijzondere predikant.
[knip]Die discussie niet hier in elk geval. En ook niet opnieuw, zeg ik er voorzichtig bij.
Gebruikersavatar
SecorDabar
Berichten: 1541
Lid geworden op: 14 okt 2011, 16:18

Re: In memoriam

Bericht door SecorDabar »

Goede herinneringen komen boven met dit heengaan van Ds. T. Klok.
Ik heb hem persoonlijk gekend en ontmoet.
Tijdens een gesprek met hem, gaf hij aan een bijzondere zegen te hebben ontvangen in het lezen van het werk van de Duitse oudvader Johann Arndt "Het ware Christendom" Het boek ademt een warme bevindelijke stijl: de nabijheid van de Heere voor een alles verbeurd hebbend zondaar. Omdat Ds. Klok zelf niet de gotische "oude druk" kon lezen, heb ik hem een exemplaar in nieuwe druk gegeven. Overigens wel gedrukt in 1856. Het heeft lang geduurd om dit zeldzame boek weer bij een antiquariaat te kopen, maar inmiddels is dat boek ook digitaal te raadplegen. Zo blijft voor mij de herinnering aan Ds. Klok met het lezen van dit boek verbonden.
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)


Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: In memoriam

Bericht door Terri »

SecorDabar schreef:Goede herinneringen komen boven met dit heengaan van Ds. T. Klok.
Ik heb hem persoonlijk gekend en ontmoet.
Tijdens een gesprek met hem, gaf hij aan een bijzondere zegen te hebben ontvangen in het lezen van het werk van de Duitse oudvader Johann Arndt "Het ware Christendom" Het boek ademt een warme bevindelijke stijl: de nabijheid van de Heere voor een alles verbeurd hebbend zondaar. Omdat Ds. Klok zelf niet de gotische "oude druk" kon lezen, heb ik hem een exemplaar in nieuwe druk gegeven. Overigens wel gedrukt in 1856. Het heeft lang geduurd om dit zeldzame boek weer bij een antiquariaat te kopen, maar inmiddels is dat boek ook digitaal te raadplegen. Zo blijft voor mij de herinnering aan Ds. Klok met het lezen van dit boek verbonden.
Dit vind ik zo echt bij hem passen, mooi, dat je dit met ons deelt.
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: In memoriam

Bericht door Reiziger »

Gisteren is mw. E. Hakkenberg-van Arkel overleden. Ze was getrouwd met ds. D. Hakkenberg. De laatste +- 10 jaar van haar leven woonde ze in Nebo, Zwijndrecht.
Veel gemeenteleden hier hebben dierbare herinneringen aan haar als een lieve en bewogen vrouw.
GerGem
Berichten: 202
Lid geworden op: 13 nov 2013, 17:15
Locatie: Den Haag

Re: In memoriam

Bericht door GerGem »

Oud-Evangelist L. Versteeg te Barneveld .

Van hem staat een interview in het boek: Ik heb nog andere schapen.
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: In memoriam

Bericht door kasparov »

In zijn woonplaats Barneveld is woensdag 6 december 2017 L. Versteeg (83), oud-evangelist namens de Gereformeerde Gemeenten, overleden. Lubbertus Versteeg werd geboren in Barneveld op 21 november 1934. Hij was aanvankelijk zelfstandig ondernemer. In 1987 volgde hij evangelist J. Kwantes op bij de evangelisatiepost in Alkmaar. In 1993 verruilde hij die plaats voor Tilburg, om zes jaar later weer terug te keren naar Alkmaar. In 2002 ging hij met emeritaat. (bron: RD).
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: In memoriam

Bericht door helma »

RC Sproul is overleden. Verschillende van zijn boeken werden door de Banier vertaald.
Reformatorisch theoloog uit Amerika


http://www.christianitytoday.com/news/2 ... s-pca.html
Gebruikersavatar
hage
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 nov 2008, 13:14
Locatie: -><-

Re: In memoriam

Bericht door hage »

helma schreef:RC Sproul is overleden. Verschillende van zijn boeken werden door de Banier vertaald.
Reformatorisch theoloog uit Amerika


http://www.christianitytoday.com/news/2 ... s-pca.html
Theoloog met een heldere schrijfstijl. Zijn boek over vrije wil en genade is daar een goed voorbeeld van mijns inziens.
fidelis sermo (et omni acceptione dignus)
wilhelmus
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 jan 2017, 12:38

Re: In memoriam

Bericht door wilhelmus »

Op 3 januari is op 40 jarige leeftijd overleden, Dirk Jan Honing, student theologie aan het HHS en musicus.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: In memoriam

Bericht door JCRyle »

Op 90-jarige leeftijd is Ds. G. Hamstra (Christelijk-Gereformeerd/Free Reformed Church) in Canada overleden.
In Nederland heeft hij de Christelijke Gereformeerde Kerken te Alphen a/d Rijn en Elburg gediend.

Bron: RD.nl
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: In memoriam

Bericht door samanthi »

JCRyle schreef:Op 90-jarige leeftijd is Ds. G. Hamstra (Christelijk-Gereformeerd/Free Reformed Church) in Canada overleden.
In Nederland heeft hij de Christelijke Gereformeerde Kerken te Alphen a/d Rijn en Elburg gediend.

Bron: RD.nl
Wel van gehoord, maar ik heb hem zelf nog nooit gehoord.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: In memoriam

Bericht door Auto »

samanthi schreef:
JCRyle schreef:Op 90-jarige leeftijd is Ds. G. Hamstra (Christelijk-Gereformeerd/Free Reformed Church) in Canada overleden.
In Nederland heeft hij de Christelijke Gereformeerde Kerken te Alphen a/d Rijn en Elburg gediend.

Bron: RD.nl
Wel van gehoord, maar ik heb hem zelf nog nooit gehoord.
Hier kan je nog preken van hem horen. Hij heeft in 2015 voor het laatst gepreekt in FRC van Dundas.
https://www.sermonaudio.com/search.asp? ... ld_Hamstra
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: In memoriam

Bericht door samanthi »

Auto schreef:
samanthi schreef:
JCRyle schreef:Op 90-jarige leeftijd is Ds. G. Hamstra (Christelijk-Gereformeerd/Free Reformed Church) in Canada overleden.
In Nederland heeft hij de Christelijke Gereformeerde Kerken te Alphen a/d Rijn en Elburg gediend.

Bron: RD.nl
Wel van gehoord, maar ik heb hem zelf nog nooit gehoord.
Hier kan je nog preken van hem horen. Hij heeft in 2015 voor het laatst gepreekt in FRC van Dundas.
https://www.sermonaudio.com/search.asp? ... ld_Hamstra
Dankjewel
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: In memoriam

Bericht door JCRyle »

In het prekenarchief van Middelharnis zijn er nog Nederlands-talige preken te beluisteren.
Plaats reactie