Afscheid en intrede

Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Vorst »

helma schreef:Hier zei ook eens een van de kinderen: mag ik dat lepeltje als u bij leven en welzijn dood bent?
:haha
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Desiree »

:)
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Afscheid en intrede

Bericht door JCRyle »

Gereformeerde Gemeente:

* Woensdag 6 september 2017: Bevestiging en intrede van kand. J.B. Huisman te Ermelo.

14.30 uur: Bevestiging Kand. J.B. Huisman door Ds. P. Mulder
19.00 uur: Intrede Ds. J.B. Huisman

Locatie: Nieuwe Kerk, Horsterweg

* Woensdag 13 september 2017: Bevestiging en intrede van kand. E.J. Boudewijn te Barneveld-Centrum.

14.00 uur: Bevesting Kand. E.J. Boudewijn door Ds. L. Blok
19.00 uur: Intrede Ds. E.J. Boudewijn

JCRyle schreef:Gereformeerde Gemeente:

26 oktober 2017: Bevestiging en intrede van Ds. A. Verschuure te Capelle aan den IJssel-Middelwatering

15:00 uur: Bevestiging Ds. Verschuure door Ds. C. van Ruitenburg
19:30 uur: Intrede Ds. Verschuure

Bron: Kerktijden.nl
* Afscheid van Scherpenzeel: Dinsdag 17 oktober 2017 om 19:30 uur
-DIA-
Berichten: 32741
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Afscheid en intrede

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef:Eigenlijk zou er moeten staan: voor toekomstige data.
Niet alle, en ook niet alle genoemde.
Ik weet ook niet of het er precies woordelijk zo staat als ik het boven vermeldde. Zo goed is die zin ook weer niet in mijn hersens gestampt. Ik begrijp in ieder geval wat er bedoelt wordt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16747
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Hendrikus »

samanthi schreef: Tja dit is wel de rede dat ik probeer het zo te zeggen dat ik het echt meen en niet uit gewoonte,
Als je er dan ook nog redeN van maakt, is het helemaal super! :super
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Afscheid en intrede

Bericht door samanthi »

helma schreef:Hier zei ook eens een van de kinderen: mag ik dat lepeltje als u bij leven en welzijn dood bent?
:haha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Afscheid en intrede

Bericht door samanthi »

Hendrikus schreef:
samanthi schreef: Tja dit is wel de rede dat ik probeer het zo te zeggen dat ik het echt meen en niet uit gewoonte,
Als je er dan ook nog redeN van maakt, is het helemaal super! :super
:banni
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
claus
Berichten: 718
Lid geworden op: 24 sep 2007, 19:42

Re: Afscheid en intrede

Bericht door claus »

Wee tie and de data van intrede al van kand. W. Mouw en kand. J. de Kok
mark1985
Berichten: 179
Lid geworden op: 10 jul 2017, 07:24

Re: Afscheid en intrede

Bericht door mark1985 »

Mouw 23-8
Kok ?? denk dan 30-8 (dan elke week op woensdag een intrede)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Jantje »

mark1985 schreef:Mouw 23-8
Kok ?? denk dan 30-8 (dan elke week op woensdag een intrede)
Op 30 augustus doet ds. Janse intrede in Rijssen-Zuid.
Kand. De Kok staat (volgens Kerktijden) op 10 september 's ochtends gepland in Kamperland en op 17 september de hele dag gepland in Ridderkerk.
Dus ik vermoed dat hij pas als laatste intrede doet, op woensdag 20 september.
Dus dan is het als volgt:
23 augustus: bevestiging (Is ds. G. Mouw dan de bevestiger, neem ik aan?) en intrede van kand. Mouw in Opheusden.
30 augustus: bevestiging (door ds. Van Laar) en intrede van ds. Janse in Rijssen-Zuid.
6 september: bevestiging (door ds. P. Mulder) en intrede van kand. Huisman in Ermelo.
13 september: bevestiging (door ds. L. Blok) en intrede van kand. Boudewijn in Barneveld-Centrum.
20 september: bevestiging (Ik vermoed dan dat ds. Van Aalst de bevestiger is.) en intrede van kand. De Kok in Westkapelle.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Moderamen »

Jantje schreef: [gegis]: bevestiging (Is ds. G. Mouw dan de bevestiger, neem ik aan?) en intrede van kand. Mouw in Opheusden.
Zover ik weet kan een emeritus predikant niet bevestigen. Alleen evt. wel de preek houden. De bevestiging zelf zal een andere broeder moeten doen.
Gebruikersavatar
Reformer
Berichten: 295
Lid geworden op: 06 nov 2007, 22:07
Locatie: land van de schaduw van de dood

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Reformer »

Moderamen schreef:
Jantje schreef: [gegis]: bevestiging (Is ds. G. Mouw dan de bevestiger, neem ik aan?) en intrede van kand. Mouw in Opheusden.
Zover ik weet kan een emeritus predikant niet bevestigen. Alleen evt. wel de preek houden. De bevestiging zelf zal een andere broeder moeten doen.
Waar komt deze regel vandaan, als ik vragen mag? Emeriti hebben, wat dit betreft, dezelfde rechten als een nog in actieve dienst zijnde predikant.
En de zaligheid is in geen Ander; want er is ook onder de hemel geen andere Naam, Die onder de mensen gegeven is, door Welke wij moeten zalig worden.
Joostw
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 mei 2017, 11:04

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Joostw »

Moderamen schreef:
Jantje schreef: [gegis]: bevestiging (Is ds. G. Mouw dan de bevestiger, neem ik aan?) en intrede van kand. Mouw in Opheusden.
Zover ik weet kan een emeritus predikant niet bevestigen. Alleen evt. wel de preek houden. De bevestiging zelf zal een andere broeder moeten doen.
Ds. G. Mouw bevestigt zijn zoon als dit lichamelijk mogelijk is!!
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Jantje »

Moderamen schreef:
Jantje schreef: [gegis]: bevestiging (Is ds. G. Mouw dan de bevestiger, neem ik aan?) en intrede van kand. Mouw in Opheusden.
Zover ik weet kan een emeritus predikant niet bevestigen. Alleen evt. wel de preek houden. De bevestiging zelf zal een andere broeder moeten doen.
Dat is absoluut niet waar wat u nu beweert.

Ds. H. van der Heiden werd door ds. A.B. van der Heiden bevestigd (die toen al met emeritaat was). Toen ds. L. Blok in Gorinchem werd bevestigd (in 2007) was ds. P. Blok, de bevestiger, ook al 4 jaar met emeritaat... Dit geldt ook voor ds. W. Harinck die in 2010 in Moerkapelle door zijn vader, ds. C. Harinck, werd bevestigd, die toen ook al 9 jaar emerituspredikant was.

Dus, als de kandidaat familie heeft (een vader, een broer of een oom) is het vrijwel altijd de gewoonte dat die de bevestigingsdienst leidt, ook al is de bevestiger met emeritaat. Het is echt niet zo dat alleen predikanten in 'volle dienst' dit recht bezitten!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Moderamen »

Maar geldt dat ook bij bevestiging kandidaat? Zou kunnen hoor. Maar ik meen me te herinneren dat bij de bevestiging van ds. Huijser een familielid (ds. Van Gelder) de dienst leidde en daarna de bevestiging door een ander plaatsvond.
Gesloten