Afscheid en intrede

Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Zita »

Ontopic, aub. We gaan hier geen forummers bespreken, tenzij zij afscheid nemen, bevestigd worden of intrede doen als predikant.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Afscheid en intrede

Bericht door JCRyle »

Woensdag 13 september 2017:

19:30 uur - Afscheidsdienst Vrije Oud Gereformeerde Gemeente te Hendrik-Ido-Ambacht waarin Ds. C.L. Onderdelinden uit Rijssen voor zal gaan.

Vraag:Is dit het afscheid van Ds. Onderdelinden als consulent/bijstand van de gemeente? Of heeft dit te maken met Ds. J. van Prooijen?
Laatst gewijzigd door JCRyle op 28 aug 2017, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Afscheid en intrede

Bericht door JCRyle »

Oud Gereformeerde Gemeente te Kinderdijk

Zaterdag 30 september 2017: Bevestiging en Intrede van Ds. R. Bakker

10:00 uur - Bevestiging van Ds. R. Bakker door Ds. P. van Veen
14:30 uur - Intrede van Ds. R. Bakker
mulder
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 jun 2015, 15:33

Re: Afscheid en intrede

Bericht door mulder »

JCRyle schreef:Woensdag 13 september 2017:

19:30 uur - Afscheidsdienst Vrije Oud Gereformeerde Gemeente te Hendrik-Ido-Ambacht waarin Ds. C.L. Onderdelinden uit Rijssen voor zal gaan.

Vraag:Is dit het afscheid van Ds. Onderdelinden als consulent/bijstand van de gemeente? Of heeft dit te maken met Ds. J. van Prooijen?
Volgens kerktijden is de laatste dienst van ds. van Prooijen op 9 augustus geweest

Het zou te wensen zijn voor de Verenigde vrije oud gereformeerde gemeenten (Ede, Hendrik-Ido-Ambacht, Oldebroek, Terneuzen en Rijssen) dat er weer een predikant bij zou mogen komen ze stonden juist bekend om de vele predikbeurten, ook op zondag, vergeleken met de OGGIN. maar dat is verleden tijd het was wel hun bestaansrecht..
-DIA-
Berichten: 32705
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Afscheid en intrede

Bericht door -DIA- »

JCRyle schreef:Woensdag 13 september 2017:

19:30 uur - Afscheidsdienst Vrije Oud Gereformeerde Gemeente te Hendrik-Ido-Ambacht waarin Ds. C.L. Onderdelinden uit Rijssen voor zal gaan.

Vraag:Is dit het afscheid van Ds. Onderdelinden als consulent/bijstand van de gemeente? Of heeft dit te maken met Ds. J. van Prooijen?
Hier wist ik niets van. Ik wist wel dat ds. van Prooijen oud moest zijn geworden. In zijn Rijssense tijd heb ik hem vaak gehoord. Dit doet me wel iets.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Desiree »

Mij ook. Een lieve dominee... ds Van Prooijen.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Afscheid en intrede

Bericht door JCRyle »

Lieve mensen, Voordat mijn bericht een eigen leven gaat leiden, neem notitie van de vraag die onderaan staat. Op Kerktijden staat dat Ds. Onderdelinden voor zal gaan in een afscheidsdienst. Wellicht neemt hij afscheid als consulent. Dat was mijn vraag ook of dat de reden voor deze dienst is. Ik weet niet of deze afscheidsdienst met Ds. Van Prooijen te maken heeft. Het zou kunnen, maar dat was ook een vraag. Dus neem nu geen overhaaste conclusies a.u.b.
-DIA-
Berichten: 32705
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Afscheid en intrede

Bericht door -DIA- »

JCRyle schreef:Lieve mensen, Voordat mijn bericht een eigen leven gaat leiden, neem notitie van de vraag die onderaan staat. Op Kerktijden staat dat Ds. Onderdelinden voor zal gaan in een afscheidsdienst. Wellicht neemt hij afscheid als consulent. Dat was mijn vraag ook of dat de reden voor deze dienst is. Ik weet niet of deze afscheidsdienst met Ds. Van Prooijen te maken heeft. Het zou kunnen, maar dat was ook een vraag. Dus neem nu geen overhaaste conclusies a.u.b.
Hij was wel zwak, en ds. Onderdelinden heeft een tijd bijstand in het pastoraat verleend. Toen leek het dus dat ds. van Prooijen het pastoraat toch niet meer alleen aankon. Verder hoorde ik ook uit betrouwbare bron dat zijn gezondheid niet meer optimaal was. In welke mate dat was kan ik niet zeggen, wel heeft hij een poos niet kunnen preken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Moderamen »

-DIA- schreef: De dienst was hier via kerktelefoon en scanner te beluisteren. Of het ook via internet kon weet ik niet, maar dacht van wel.
Op http://gergemrijssen.nl/ staat de mediaspeler al klaar voor de diensten van deze middag en avond.
wilhelmus
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 jan 2017, 12:38

Re: Afscheid en intrede

Bericht door wilhelmus »

:mad b
Moderamen schreef:
-DIA- schreef: De dienst was hier via kerktelefoon en scanner te beluisteren. Of het ook via internet kon weet ik niet, maar dacht van wel.
Op http://gergemrijssen.nl/ staat de mediaspeler al klaar voor de diensten van deze middag en avond.
Geldt ook voor Montfoort
wilhelmus
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 jan 2017, 12:38

Re: Afscheid en intrede

Bericht door wilhelmus »

Voor de volledigheid:

14.00 u Bevestiging door Ds. Britsta
19.00 u Intrede Ds. R.W. Mulder

link : http://www.kerkomroep.nl/#/kerken/10782

Ds. Mulder is een zeer begaafde spreker, in iedere preek zit een boodschap. En je krijgt, zoals mij vader dit vroeger zij, huiswerk mee. Aanbevolen
Curie
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 mei 2015, 11:07

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Curie »

wilhelmus schreef:Voor de volledigheid:

14.00 u Bevestiging door Ds. Britsta
19.00 u Intrede Ds. R.W. Mulder

link : http://www.kerkomroep.nl/#/kerken/10782

Ds. Mulder is een zeer begaafde spreker, in iedere preek zit een boodschap. En je krijgt, zoals mij vader dit vroeger zij, huiswerk mee. Aanbevolen
Als dominee ken ik hem niet, maar ik kan het me goed voorstellen. Ik ken hem als docent op het Van Lodenstein college in Amersfoort. Naast natuurkunde, doceerde hij het toen nieuwe vak Algemene Natuurwetenschappen. Meer dan bij natuurkunde, was dit het vak waar geloof en wetenschap bij elkaar kwam. Ongelooflijk hoe bevlogen hij daarin kon uitleggen, beargumenteren, vormen etc. In iedere les zat ook toen een boodschap en uiteraard kreeg je huiswerk mee :haha.

Ondanks dat hij maar zo'n tien jaar ouder was 26-27 versus 16-17, was hij, door zijn kennis, flair en bevlogenheid, duidelijk de docent die op natuurlijke manier zijn gezag afdwong.
Benedictus
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 apr 2015, 13:21

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Benedictus »

Moderamen schreef:
-DIA- schreef: De dienst was hier via kerktelefoon en scanner te beluisteren. Of het ook via internet kon weet ik niet, maar dacht van wel.
Op http://gergemrijssen.nl/ staat de mediaspeler al klaar voor de diensten van deze middag en avond.
Zeer positieve reacties gehoord van gemeenteleden over de intrededienst. Ik hoop dat deze dominee tot zegen mag zijn voor de hele gemeente!
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Hendrikus »

Benedictus schreef: Zeer positieve reacties gehoord van gemeenteleden over de intrededienst. Ik hoop dat deze dominee tot zegen mag zijn voor de hele gemeente!
De burgemeester twitterde (zo doen burgemeesters dat tegenwoordig) dat het een warm welkom was. En volgens mij bedoelde hij niet alleen dat het warm was in de kerk -dat was het ook, ongetwijfeld- maar echt een warm welkom. Mooi om te horen.
~~Soli Deo Gloria~~
GerGem
Berichten: 202
Lid geworden op: 13 nov 2013, 17:15
Locatie: Den Haag

Re: Afscheid en intrede

Bericht door GerGem »

Gesloten