Afscheid en intrede

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Luther »

JCRyle schreef:De diensten omtrent de bevestiging (14.30 uur) van Kand. de Kok, door Ds. G.J. van Aalst, en intrede (19.00 uur) van Ds. de Kok te Westkapelle zullen te volgen zijn via kerkdienstgemist.nl (Via: Aagtekerke)
Bijzonder indrukwekkende bevestigingspreek door ds. G.J. van Aalst. Tekst: Maleachi 1:2-3a, over Maleachi's lastbrief.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Refoforum2017
Berichten: 280
Lid geworden op: 01 apr 2017, 14:20
Locatie: Krimpen

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Refoforum2017 »

JCRyle schreef:De diensten omtrent de bevestiging (14.30 uur) van Kand. de Kok, door Ds. G.J. van Aalst, en intrede (19.00 uur) van Ds. de Kok te Westkapelle zullen te volgen zijn via kerkdienstgemist.nl (Via: Aagtekerke)
De intrededienst zijn ze vergeten aan te zetten... :?
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Afscheid en intrede

Bericht door JCRyle »

Refoforum2017 schreef:
JCRyle schreef:De diensten omtrent de bevestiging (14.30 uur) van Kand. de Kok, door Ds. G.J. van Aalst, en intrede (19.00 uur) van Ds. de Kok te Westkapelle zullen te volgen zijn via kerkdienstgemist.nl (Via: Aagtekerke)
De intrededienst zijn ze vergeten aan te zetten... :?
Nee ik heb gewoon kunnen luisteren. Een rijke prediking!
Alleen rond kwart voor negen was het al ten einde.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Luther »

JCRyle schreef:
Refoforum2017 schreef:
JCRyle schreef:De diensten omtrent de bevestiging (14.30 uur) van Kand. de Kok, door Ds. G.J. van Aalst, en intrede (19.00 uur) van Ds. de Kok te Westkapelle zullen te volgen zijn via kerkdienstgemist.nl (Via: Aagtekerke)
De intrededienst zijn ze vergeten aan te zetten... :?
Nee ik heb gewoon kunnen luisteren. Een rijke prediking!
Ik ook. En helemaal eens! Ik heb ook genoten van de toespraak van ouderling Dekker!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Jongere »

Luther schreef:Ik ook. En helemaal eens! Ik heb ook genoten van de toespraak van ouderling Dekker!
Als dat die onvervalste zeeuw was aan het einde, sluit ik me daarbij helemaal aan. Heerlijk authentiek! (ik schakelde toen pas in)
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Afscheid en intrede

Bericht door JCRyle »

De toespraak van Ds. F. Mulder bij de intrede van Ds. Huisman vond ik prachtig.
Ik hou namelijk niet zo van kerkelijke toespraken, die bedoeld 'grappig' moeten zijn. Al was die zeker authentiek te noemen.
Curie
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 mei 2015, 11:07

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Curie »

De toespraak van ds. J. Roos namens de plaatselijke kerken tot ds. Boudewijn was bijzonder inhoudsvol en innemend!

De kern was dat we de hoogste stand in de genade mogen innemen als we laag mogen liggen aan de voeten van Jezus. En dat de gemeente bijzonder bevoorrecht mag zijn als haar predikant daar vanuit de gemeente mag dienen. Hij sprak de wens uit dat de predikanten zo gezamenlijk Gods erfdeel in Barneveld mogen dienen.
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Floppy »

Woensdagavond woonde ik de intrededienst bij van ds. W. Schinkelshoek, die eerder die dag als herder en leraar verbonden werd aan de Hersteld Hervormde Gemeente van Ede door ds. van Estrik.

De tekst was: Geeft gij hun te eten (Markus 6:37), waarbij hij wees op de onmogelijke opdracht en het feit dat alleen Jezus die opdracht mogelijk maakte.
Er bleven 12 manden met brood over, alsof er voor elke discipel eentje bedoeld was om verder uit te delen in de wereld. Zo had ook ds. Schinkelshoek een mand meegekregen, namelijk het Woord dat voor hem op de kansel lag.

Hij werd tenslotte toegesproken door ds. Kommerie (classis) en ds. van den Boogaard (consulent), en door ouderling Methorst van de plaatselijke gemeente.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Luther »

Jongere schreef:
Luther schreef:Ik ook. En helemaal eens! Ik heb ook genoten van de toespraak van ouderling Dekker!
Als dat die onvervalste zeeuw was aan het einde, sluit ik me daarbij helemaal aan. Heerlijk authentiek! (ik schakelde toen pas in)
Dat was inderdaad die Zeeuw!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Moderamen »

Ds. C.G. Vreugdenhil gaat op zondag 07 januari met emeritaat van de gemeente Houten.
Jeschurun
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 jun 2017, 00:53
Locatie: Av. da República

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Jeschurun »

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Afscheid en intrede

Bericht door huisman »

....en nu? Wat is nu de volgende stap?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Jeschurun
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 jun 2017, 00:53
Locatie: Av. da República

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Jeschurun »

Waarschijnlijk eerst schuldbelijden, verzoening en de boel op een christelijke manier oplossen, ik denk dat dat bij een aantal betrokkenen gemist wordt.
Refoforum2017
Berichten: 280
Lid geworden op: 01 apr 2017, 14:20
Locatie: Krimpen

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Refoforum2017 »

Hoewel het natuurlijk erg treurig is, vind ik het positief dat de classis niet zomaar een predikant de hand boven het hoofd houdt, zoals de GG vaak wordt verweten.
Refiosi
Berichten: 226
Lid geworden op: 02 jan 2014, 16:23

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Refiosi »

Jeschurun schreef:Waarschijnlijk eerst schuldbelijden, verzoening en de boel op een christelijke manier oplossen, ik denk dat dat bij een aantal betrokkenen gemist wordt.
Ik dacht dat de classis al bewilligd had in het verzoek tot losmaking? Dan is die akte toch nog een formaliteit?
Gesloten