Ds. IJsselstein promoveert

Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Ds. IJsselstein promoveert

Bericht door Wilhelm »

Jongere schreef:
MarthaMartha schreef:
Tiberius schreef:Ds. De Heer studeert aan de VU te Amsterdam bij prof. dr. A. (Bram) van de Beek.
:oO
:quoi Waar slaat de smiley op? Blijkbaar is de wereld toch iets minder vanzelfsprekend dan wij in onze hokjes en vakjes zouden denken.

Volgens mij is ds. Mulder jr. overigens ook bezig aan een promotietraject, klopt dat?
En ik dacht ds Hakvoort ook.
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Ds. IJsselstein promoveert

Bericht door WimA »

Tiberius schreef:
Jongere schreef:Volgens mij is ds. Mulder jr. overigens ook bezig aan een promotietraject, klopt dat?
G.W.S. Mulder bedoel je? Dat is mij niet bekend. Over welk onderwerp? Of weet je dat niet?
Mij is dit ook ook nieuw. Voor zover ik weet heeft hij een aantal jaren geschiedenis gestudeerd maar of die studie is afgemaakt weet ik niet. (Voor zover mijn kennis reikt niet).
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Ds. IJsselstein promoveert

Bericht door freek »

Wilhelm schreef:
Jongere schreef:
MarthaMartha schreef:
Tiberius schreef:Ds. De Heer studeert aan de VU te Amsterdam bij prof. dr. A. (Bram) van de Beek.
:oO
:quoi Waar slaat de smiley op? Blijkbaar is de wereld toch iets minder vanzelfsprekend dan wij in onze hokjes en vakjes zouden denken.

Volgens mij is ds. Mulder jr. overigens ook bezig aan een promotietraject, klopt dat?
En ik dacht ds Hakvoort ook.
Bij Baars aan de CGK-universiteit, heb ik begrepen.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Ds. IJsselstein promoveert

Bericht door Jongere »

Tiberius schreef:
Jongere schreef:G.W.S. Mulder bedoel je? Dat is mij niet bekend. Over welk onderwerp? Of weet je dat niet?
Ik dacht iets met kerkgeschiedenis in Utrecht; maar het is meer een geval van 'de klok horen luiden, etc.' Daarom was ik benieuwd of iemand anders er iets over wist. (Al vind ik het overigens ook prima om niet te weten hoor ;) Maar ik ben wel benieuwd.)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Ds. IJsselstein promoveert

Bericht door Hendrikus »

refo schreef:Van mij mogen dominees promoveren.
Ik vraag me alleen af waar een gergem-dominee de tijd vandaan haalt.
Niet in schoolbesturen gaan zitten, niet meegaan als er nieuwe vloerbedekking moet worden uitgezocht voor de consistoriekamer, niet te vaak de gemeente in gaan om ouderen te bezoeken (daar hebben we ouderlingen voor), dan zou dat toch moeten kunnen? Maar ik herken je vraagtekens wel ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Ds. IJsselstein promoveert

Bericht door Wilhelm »

Hendrikus schreef:
refo schreef:Van mij mogen dominees promoveren.
Ik vraag me alleen af waar een gergem-dominee de tijd vandaan haalt.
Niet in schoolbesturen gaan zitten, niet meegaan als er nieuwe vloerbedekking moet worden uitgezocht voor de consistoriekamer, niet te vaak de gemeente in gaan om ouderen te bezoeken (daar hebben we ouderlingen voor), dan zou dat toch moeten kunnen? Maar ik herken je vraagtekens wel ;)
Ik ben er alleen maar heel blij mee! Komt ten goede aan de gemeenten. (dat van die deputaatschappen deel ik wel ;) ) (jullie lijken wel van die lichting die tegen scholing is voor predikanten, fabrieksdominee's) :langue
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33199
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Ds. IJsselstein promoveert

Bericht door Tiberius »

Mensen, het is niet gewenst om predikanten te veroordelen.
Daarom heb ik hier wat postings + reacties weggehaald.
Verder on-topic a.u.b.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Ds. IJsselstein promoveert

Bericht door vlinder »

Zita schreef:
huisman schreef:
Yep, volgens mij ds Golverdingen op de TUA Apeldoorn. Waar ds de Heer afstudeerd weet ik niet.
Promoveren is wat anders dan afstuderen, meen ik.
Klopt. Wordt heel vaak verward. Bij afstuderen ben je drs. en bij promoveren dr.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
sunlover
Berichten: 119
Lid geworden op: 08 feb 2007, 23:11

Re: Ds. IJsselstein promoveert

Bericht door sunlover »

WimA schreef:
Tiberius schreef:
Jongere schreef:Volgens mij is ds. Mulder jr. overigens ook bezig aan een promotietraject, klopt dat?
G.W.S. Mulder bedoel je? Dat is mij niet bekend. Over welk onderwerp? Of weet je dat niet?
Mij is dit ook ook nieuw. Voor zover ik weet heeft hij een aantal jaren geschiedenis gestudeerd maar of die studie is afgemaakt weet ik niet. (Voor zover mijn kennis reikt niet).
http://www.godgeleerdheid.vu.nl/nl/over ... on-hof.asp
Christa
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 mei 2010, 22:49

Re: Ds. IJsselstein promoveert

Bericht door Christa »

Weet iemand of leespreken.nl is verwijderd? De website doet het niet meer...
Eveline de Pater
Berichten: 283
Lid geworden op: 02 okt 2009, 10:37

Re: Ds. IJsselstein promoveert

Bericht door Eveline de Pater »

Christa schreef:Weet iemand of leespreken.nl is verwijderd? De website doet het niet meer...
Bedoel je dit? http://www.prekenweb.nl/index.php/leespreken
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Ds. IJsselstein promoveert

Bericht door Curatorium »

Christa schreef:Weet iemand of leespreken.nl is verwijderd? De website doet het niet meer...
Klopt.. Die werkt inmiddels niet meer. Wie weet verschijnen ze in de toekomst nog op prekenweb o.i.d? Zn twitteraccount is inmiddels ook verwijderd.
Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: Ds. IJsselstein promoveert

Bericht door Eppo Gremdaat »

Daar begint het al!.....de leespreken verwijderd, en straks ook de gewone kerkdiensten(preken)....
O, Nederland, let op uw zaak.
(Maar gelukkig is de website `kerkdienst gemist`nog steeds in de lucht).

Totdat.......

Maar dit heeft allemaal niks met Ds IJsselstein te maken, gelukkig.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33199
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Ds. IJsselstein promoveert

Bericht door Tiberius »

Eppo Gremdaat schreef:Maar dit heeft allemaal niks met Ds IJsselstein te maken, gelukkig.
De website leespreken.nl wel hoor.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17254
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Ds. IJsselstein promoveert

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:
Eppo Gremdaat schreef:Maar dit heeft allemaal niks met Ds IJsselstein te maken, gelukkig.
De website leespreken.nl wel hoor.
Ik had alle leespreken al uitgeprint....zal ik ze online zetten ;)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie