Beroepingswerk discussie

Tom
Berichten: 434
Lid geworden op: 28 mar 2016, 20:45

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door Tom »

margrietha schreef:Dat is ook zoiets, de lichting die volgend jaar afkomt , zitten meer in de bevindelijke hoek.
Volgend jaar is het wel een bijzonder rechtse lichting inderdaad dat is niet vaak zo gebeurd. Daar maak ik me dan wel hele ergen zorgen om als ik kijk naar het geheel van het kerkverband....

Anderzijds moet men hier niet zo klagen. Laat het lekker aan kerkenraden en ledenvergaderingen over wie ze beroepen en wie ze op het tweetal zetten: dat is niet aan ons hier het is hier een grote klaagzang
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door Reiziger »

Tom schreef:
margrietha schreef:Dat is ook zoiets, de lichting die volgend jaar afkomt , zitten meer in de bevindelijke hoek.
Volgend jaar is het wel een bijzonder rechtse lichting inderdaad dat is niet vaak zo gebeurd. Daar maak ik me dan wel hele ergen zorgen om als ik kijk naar het geheel van het kerkverband....

Anderzijds moet men hier niet zo klagen. Laat het lekker aan kerkenraden en ledenvergaderingen over wie ze beroepen en wie ze op het tweetal zetten: dat is niet aan ons hier het is hier een grote klaagzang
Boudewijn vond ik wel een goede student hoor.
Van Huisman en de Kok heb ik goede verhalen gehoord en Mouw weet ik niet.
Overigens, in 2002, 2005 en 2006 was dat niet veel beter.
Mannetje
Berichten: 7762
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door Mannetje »

Forummer schreef:
Tom schreef:
margrietha schreef:Dat is ook zoiets, de lichting die volgend jaar afkomt , zitten meer in de bevindelijke hoek.
Volgend jaar is het wel een bijzonder rechtse lichting inderdaad dat is niet vaak zo gebeurd. Daar maak ik me dan wel hele ergen zorgen om als ik kijk naar het geheel van het kerkverband....

Anderzijds moet men hier niet zo klagen. Laat het lekker aan kerkenraden en ledenvergaderingen over wie ze beroepen en wie ze op het tweetal zetten: dat is niet aan ons hier het is hier een grote klaagzang
Boudewijn vond ik wel een goede student hoor.
Van Huisman en de Kok heb ik goede verhalen gehoord en Mouw weet ik niet.
Overigens, in 2002, 2005 en 2006 was dat niet veel beter.
Beter? Slechter?
Licht? Zwaar?
Bevindelijk? Weinig bevindelijk?

Of... geroepen dienstknechten?
-
DGG
Verbannen
Berichten: 245
Lid geworden op: 01 mar 2016, 18:48

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door DGG »

Mannetje, jij begrijpt me...

Jullie wíllen het gewoon niet begrijpen. Is er écht niemand die dit begrijpt?

Waarom zouden zij en jullie dan nog bidden om nieuwe arbeiders in de wijngaard, als je ze vervolgens toch niet goed genoeg vinden? Je vraagt ergens om, bent blij als er veel (1 is te weinig...) mannen worden aangenomen, vervolgens zijn de 2 van dit jaar en de 4 van volgend jaar niet goed... Mensen die zo denken zouden met eerbied gesproken er voor zorgen dat er de komende jaren geen enkele studenten meer werden aangenomen, als straf van God voor hun ondankbaarheid. Wij zijn al lang vacant, en ik ben blij dat ze bij ons altijd de kandidaten plaatsen.

Stud. De Kok en Mouw en Bouwewijn zijn goede kandidaten. Huisman heb ik nog niet gehoord, maar 'te rechts', nee, dat geloof ik niet, ik denk dat jullie te links zitten, je moet zélf wat meer opschuiven naar het midden, dan worden ze vanzelf minder rechts...... En daar gaat het weer met die kritiek: 'niet goed genoeg', 'te rechts', 'te bevindelijk', et cetera. Als er zo gedacht wordt binnen de GG en zelfs binnen kerkenraden, waar gaat het dan naartoe? Ik vrees dat er voor de GGiN 75 jaar bestaat (2028) er opnieuw een scheuring ontstaat in haar 'moederverband'...
Waarom toch zo'n kritiek op predikanten? Wat is er mis met ds. Verschuure, Hoogerland, Van Boven, Pater, Van Belzen en Van Manen (kand. Theologische School 2002, 2003 2005, 2006)?
Enne, ds. Van Rijswijk, is echt niet 'licht' ofzo hoor, om in jullie termen te spreken. Dat valt echt wel mee... (Gelukkig dat ze die dan nog wél 'goedkeuren'.).
(Op)recht(heid) moet zegevieren!

Te allen tijd moet er inhoudelijk een reactie gegeven worden op de tekst die in de post wordt weergegeven. Mensen die niet (inhoudelijk) reageren of rond de vraag en/of opmerking heendraaien, wíllen de (reactie in de) post nooit en te nimmer begrijpen!
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door Reiziger »

Excuses voor mijn zeer ongelukkig gekozen bewoordingen. Tom had het over een rechtse lichting volgend jaar.
Vanuit dat perspectief bedoelde ik 'beter', niet perse dat die predikanten beter/slechter zijn.

Het was dus uiteindelijk objectief!

Hier wil ik nog aan toevoegen dat ik 2003 niet genoemd heb...
Laatst gewijzigd door Reiziger op 14 jun 2016, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door Reiziger »

En ja, om eerlijk te zijn, ik zie toch wel een groot rechterflank gedeelte in de GerGem zeker t.o.v. de linkerflank
Maar dat zal wel komen omdat ik me persoonlijk (niet perse mijn gemeente) meer thuisvoel bij de linkerflank zit en over sommige dingen nogal anders denk dan veel andere GerGemmers.
Vanuit dat perspectief kan ik ook zeker wel begrijpen dat Lelystad in 2002 geen kandidaat beriep. En Rotterdam-Zuidwijk in 2005 en 2006.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3980
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door Terri »

Rechtse lichting
Linkse lichting
Nieuwe lichting
Het lijkt de militaire dienst wel.... :bobo
Mannetje
Berichten: 7762
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door Mannetje »

Terri schreef:Rechtse lichting
Linkse lichting
Nieuwe lichting
Het lijkt de militaire dienst wel.... :bobo
Je vergeet de oude garde...
-
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door Reiziger »

Terri schreef:Rechtse lichting
Linkse lichting
Nieuwe lichting
Het lijkt de militaire dienst wel.... :bobo
Wat een totale flauwekul
Iedereen weet dat die verschillen er zijn, maar tegelijk mag het van/door niemand gezegd worden
Dat is pas echt onzin
:bobo
En hoe wil je een lichting anders noemen?
DGG
Verbannen
Berichten: 245
Lid geworden op: 01 mar 2016, 18:48

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door DGG »

Forummer schreef:
Terri schreef:Rechtse lichting
Linkse lichting
Nieuwe lichting
Het lijkt de militaire dienst wel.... :bobo
Wat een totale flauwekul
Iedereen weet dat die verschillen er zijn, maar tegelijk mag het van/door niemand gezegd worden
Dat is pas echt onzin
:bobo
En hoe wil je een lichting anders noemen?
Door God gezonden mannen, de één beter in prediking, de ander meer in ambtelijke pastorale zaken, maar allen EVEN GOED...
(Op)recht(heid) moet zegevieren!

Te allen tijd moet er inhoudelijk een reactie gegeven worden op de tekst die in de post wordt weergegeven. Mensen die niet (inhoudelijk) reageren of rond de vraag en/of opmerking heendraaien, wíllen de (reactie in de) post nooit en te nimmer begrijpen!
Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door Bruna »

Tsjonge. Wat valt er hier veel te leren. Als ik jullie verhalen goed lees dan hebben we nu twee 'geen rechtse' kandidaten.
De ene is echter niet rechts maar ook niet links genoeg. De ene is dus rechts van het midden (maar niet helemaal rechts). De ander is links van het midden (maar niet helemaal links). Of toch midden?
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door Reiziger »

@DGG, ik zei toch dat ik uit ging van een bepaald perspectief...

@Bruna, het zijn niet mijn woorden. Wat je tot nu toe wel kan zien is dat (OVER HET ALGEMEEN, VOORDAT MENSEN MIJ GAAN VANGEN OP MIJN WOORDEN) kand. Schot wat meer beroepen krijgt/op tweetal gesteld wordt in de linkerflank en kand. Al-Chalabi iets meer in de rechterflank. Het is niet mijn bedoeling mensen in hokjes te plaatsen, maar we moeten hier nuchter in zijn en als we goed kijken kunnen we dit allemaal zien.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4790
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Bruna schreef:Tsjonge. Wat valt er hier veel te leren. Als ik jullie verhalen goed lees dan hebben we nu twee 'geen rechtse' kandidaten.
De ene is echter niet rechts maar ook niet links genoeg. De ene is dus rechts van het midden (maar niet helemaal rechts). De ander is links van het midden (maar niet helemaal links). Of toch midden?
Wat is midden? Wat is je referentiepunt... dat ligt het aan...
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
GGBeroopingswerk
Berichten: 693
Lid geworden op: 26 jun 2008, 13:55

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door GGBeroopingswerk »

Mannetje schreef:
Forummer schreef:
Tom schreef:
margrietha schreef:Dat is ook zoiets, de lichting die volgend jaar afkomt , zitten meer in de bevindelijke hoek.
Volgend jaar is het wel een bijzonder rechtse lichting inderdaad dat is niet vaak zo gebeurd. Daar maak ik me dan wel hele ergen zorgen om als ik kijk naar het geheel van het kerkverband....

Anderzijds moet men hier niet zo klagen. Laat het lekker aan kerkenraden en ledenvergaderingen over wie ze beroepen en wie ze op het tweetal zetten: dat is niet aan ons hier het is hier een grote klaagzang
Boudewijn vond ik wel een goede student hoor.
Van Huisman en de Kok heb ik goede verhalen gehoord en Mouw weet ik niet.
Overigens, in 2002, 2005 en 2006 was dat niet veel beter.
Beter? Slechter?
Licht? Zwaar?
Bevindelijk? Weinig bevindelijk?

Of... geroepen dienstknechten?
Is het voor de duidelijkheid en ter voorkoming van misverstanden mogelijk een vier-assige grafiek op te stellen met daarop alle gemeenten en voorgangers.
Hoe lager op de lijn hoe zwaarder, hoe hoger hoe lichter.
Des te rechtser op de lijn, des te bevindelijker, des te linkser, minder bevindelijk.
DGG
Verbannen
Berichten: 245
Lid geworden op: 01 mar 2016, 18:48

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door DGG »

Bruna schreef:Tsjonge. Wat valt er hier veel te leren. Als ik jullie verhalen goed lees dan hebben we nu twee 'geen rechtse' kandidaten.
De ene is echter niet rechts maar ook niet links genoeg. De ene is dus rechts van het midden (maar niet helemaal rechts). De ander is links van het midden (maar niet helemaal links). Of toch midden?
De één is in het midden van rechts en het midden en de ander is in het midden van links en het midden.

Schematisch: Links..........Nr. 1..........Midden..........Nr. 2...........Rechts
'Linkse' gemeenten vinden nummer 1 dus 'te rechts', om over nummer 2 nog maar niet te praten en 'rechtse' gemeenten vinden nummer 2 te 'links' om over nummer 1 nog maar te zwijgen. Het kan verkeren...
Overigens: de 'stand' is 10-9 voor Al-Chalabi, dus van-de-één-is-beter-dan-de-ander' is gelukkig niets te merken. Vorig jaar was het namelijk 22-20-4 voor resp. Zondag, Van der Heiden en Brons; lijkt me ook beproevend, als je dan kand. Brons bent, al is één beroep genoeg, natuurlijk.
(Op)recht(heid) moet zegevieren!

Te allen tijd moet er inhoudelijk een reactie gegeven worden op de tekst die in de post wordt weergegeven. Mensen die niet (inhoudelijk) reageren of rond de vraag en/of opmerking heendraaien, wíllen de (reactie in de) post nooit en te nimmer begrijpen!
Gesloten