Bidden

Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3979
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Bidden

Bericht door Terri »

-DIA- schreef:Bidden wordt bij ons nog getolereerd, mits zachtjes.
Bijbellezen wordt al moeilijker.
Een dagboek erbij is al verboden.
Bedoel je met 'bij ons' thuis, of in het openbaar? ( restaurant of zo?)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Bidden

Bericht door Orchidee »

-DIA- schreef:Bidden wordt bij ons nog getolereerd, mits zachtjes.
Bijbellezen wordt al moeilijker.
Een dagboek erbij is al verboden.
Waar of bij wie is dat verboden?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Bidden

Bericht door samanthi »

Het ligt er helemaal aan hoe je bidt in een restaurant, wij hebben de ervaring dat als je hardop bidt en na het eten uit de Bijbel leest er niemand is die daar naar kijkt, als je provocerend bidt zodat iedereen het hoort en ziet denk ik dat je wel problemen krijgt, je gaat ook niet midden in een restaurant keihard een gedicht opzeggen over de mooie bloemen in de wei, kans dat ze je er dan ook uitsmijten.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3979
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Bidden

Bericht door Terri »

ja, dat snap ik, maar ik weet niet of Dia dit bedoelt.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Bidden

Bericht door -DIA- »

Terri schreef:ja, dat snap ik, maar ik weet niet of Dia dit bedoelt.
Ik bedoel dat mijn broer moeite heeft met het Bijbellezen. Hij prefereert een modernere vertaling, maar duldt het nog omdat hij weet van mijn bezwaren tegen andere vertalingen. Voor dagboeken geldt dat ze waarschijnlijk te confronterend voor hem zijn (bv. van ds. P. Blok)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Bidden

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:
Terri schreef:ja, dat snap ik, maar ik weet niet of Dia dit bedoelt.
Ik bedoel dat mijn broer moeite heeft met het Bijbellezen. Hij prefereert een modernere vertaling, maar duldt het nog omdat hij weet van mijn bezwaren tegen andere vertalingen. Voor dagboeken geldt dat ze waarschijnlijk te confronterend voor hem zijn (bv. van ds. P. Blok)
Dat is moeilijk DIA
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Bidden

Bericht door samanthi »

Terri schreef:ja, dat snap ik, maar ik weet niet of Dia dit bedoelt.
Ik reageerde op de post van Mara, het ligt eraan hoe je het doet, ik vind het niet helemaal verontrustend, het ligt helemaal aan de situatie hoe je het doet, bovendien is er onder de bevolking veel angst voor de islam, dat speelt misschien ook mee.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Bidden

Bericht door -DIA- »

samanthi schreef:
-DIA- schreef:
Terri schreef:ja, dat snap ik, maar ik weet niet of Dia dit bedoelt.
Ik bedoel dat mijn broer moeite heeft met het Bijbellezen. Hij prefereert een modernere vertaling, maar duldt het nog omdat hij weet van mijn bezwaren tegen andere vertalingen. Voor dagboeken geldt dat ze waarschijnlijk te confronterend voor hem zijn (bv. van ds. P. Blok)
Dat is moeilijk DIA
ja, en niet alleen de thuissituatie. Maar zoals u merkt overal, zie dit forum
Dan komt de zucht wel eens naar boven:
Kom Heere Jezus, ja kom haastelijk!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bidden

Bericht door Mara »

samanthi schreef:
Terri schreef:ja, dat snap ik, maar ik weet niet of Dia dit bedoelt.
Ik reageerde op de post van Mara, het ligt eraan hoe je het doet, ik vind het niet helemaal verontrustend, het ligt helemaal aan de situatie hoe je het doet, bovendien is er onder de bevolking veel angst voor de islam, dat speelt misschien ook mee.
Volgens omroep Brabant is er iets meer aan de hand.

Volgens Bilal gaat de aangifte niet alleen om het bidden, maar ook om de boerka’s die zijn drie schoonzussen droegen. Op de beelden die de Tilburger maakte is te horen dat Van Leijsen roept dat ‘die sluiers af moeten’ en de familie ‘te extreem is’.

Als je in een park bent en je gaat als gezin op een bankje zitten om te eten en je bidt, zal vrijwel nooit iemand hier iets over zeggen.
Wij hebben het nog nooit meegemaakt.
Maar als wij met veel misbaar in een groep gaan staan, onze handen opheffen en luidkeels gaan bidden, zal dit mogelijk wel ergernis opwekken.
Misschien is deze man min of meer geschrokken van het feit dat deze vrouwen een boerka droegen, wat in Nederland toch verboden is?
Een bericht uit 2012:

Het kabinet heeft zojuist ingestemd met een verbod op gezichtsbedekkende kleding. Na Frankrijk en België is Nederland het derde Europese land waar een boerkaverbod van kracht is.
Mensen die op straat een boerka, een bivakmuts of een integraalhelm dragen, kunnen straks een boete tegemoet zien.

Minister Liesbeth Spies (Binnenlandse Zaken) noemde na afloop van de ministerraad het boerkaverbod 'van onvoorstelbaar groot belang'. Ze zei het heel belangrijk te vinden dat mensen elkaar in een open samenleving open benaderen.

In Frankrijk trad het in april in werking. Daar riskeren vrouwen een boete van 150 euro. Mannen die hun vrouw verplichten gezichtsbedekking te dragen, kunnen gestraft worden met een geldboete van 30.000 euro en twee jaar gevangenisstraf.

Het ingewikkelde is dat alle religie op één hoop wordt gegooid.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Bidden

Bericht door samanthi »

Mara schreef:
samanthi schreef:
Terri schreef:ja, dat snap ik, maar ik weet niet of Dia dit bedoelt.
Ik reageerde op de post van Mara, het ligt eraan hoe je het doet, ik vind het niet helemaal verontrustend, het ligt helemaal aan de situatie hoe je het doet, bovendien is er onder de bevolking veel angst voor de islam, dat speelt misschien ook mee.
Volgens omroep Brabant is er iets meer aan de hand.

Volgens Bilal gaat de aangifte niet alleen om het bidden, maar ook om de boerka’s die zijn drie schoonzussen droegen. Op de beelden die de Tilburger maakte is te horen dat Van Leijsen roept dat ‘die sluiers af moeten’ en de familie ‘te extreem is’.

Als je in een park bent en je gaat als gezin op een bankje zitten om te eten en je bidt, zal vrijwel nooit iemand hier iets over zeggen.
Wij hebben het nog nooit meegemaakt.
Maar als wij met veel misbaar in een groep gaan staan, onze handen opheffen en luidkeels gaan bidden, zal dit mogelijk wel ergernis opwekken.
Misschien is deze man min of meer geschrokken van het feit dat deze vrouwen een boerka droegen, wat in Nederland toch verboden is?
Een bericht uit 2012:

Het kabinet heeft zojuist ingestemd met een verbod op gezichtsbedekkende kleding. Na Frankrijk en België is Nederland het derde Europese land waar een boerkaverbod van kracht is.
Mensen die op straat een boerka, een bivakmuts of een integraalhelm dragen, kunnen straks een boete tegemoet zien.

Minister Liesbeth Spies (Binnenlandse Zaken) noemde na afloop van de ministerraad het boerkaverbod 'van onvoorstelbaar groot belang'. Ze zei het heel belangrijk te vinden dat mensen elkaar in een open samenleving open benaderen.

In Frankrijk trad het in april in werking. Daar riskeren vrouwen een boete van 150 euro. Mannen die hun vrouw verplichten gezichtsbedekking te dragen, kunnen gestraft worden met een geldboete van 30.000 euro en twee jaar gevangenisstraf.

Het ingewikkelde is dat alle religie op één hoop wordt gegooid.
Dat is idd heel goed mogelijk, je wordt snel extreem genoemd, is ir. B van der Vlies vroeger ook al niet eens van de taliban genoemd? Mijn broer was pas getrouwd woonde in een flatje, toen ze er een poos woonde biechtte een van de buren op dat ze dachten dat ze van "de getuigen" waren en hen een beetje gemeden had. Ja zo zie je dat het belangrijk is wat je doet je hele doen en laten moet van de Heere een goede reuk geven, dat vliegt mij zo aan wie ben in voor mijn medemensen? Maak ik de Heere belachelijk door mijn gedrag? Zien mensen dat de Heere de Machtige Jacobs is? Of spotten ze met God door mijn gedrag?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bidden

Bericht door Mara »

samanthi schreef: Dat is idd heel goed mogelijk, je wordt snel extreem genoemd, is ir. B van der Vlies vroeger ook al niet eens van de taliban genoemd? Mijn broer was pas getrouwd woonde in een flatje, toen ze er een poos woonde biechtte een van de buren op dat ze dachten dat ze van "de getuigen" waren en hen een beetje gemeden had. Ja zo zie je dat het belangrijk is wat je doet je hele doen en laten moet van de Heere een goede reuk geven, dat vliegt mij zo aan wie ben in voor mijn medemensen? Maak ik de Heere belachelijk door mijn gedrag? Zien mensen dat de Heere de Machtige Jacobs is? Of spotten ze met God door mijn gedrag?
En dit op de dag nadat burgemeester Aboutaleb zei op Rijnmond:


De religieuze kant van Ahmed Abouteleb komt ook aan de orde in de documentaire.
Terwijl de burgemeester de wij-samenleving propageert waarin iedereen de vrijheid heeft om zijn eigen keuzes te maken, schetst het programma een diepgelovige moslim die per dag twintig keer bidt en niet wil dat zijn dochters met niet-moslims trouwen.

En dat vindt niemand vreemd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Bidden

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mara schreef:
samanthi schreef: Dat is idd heel goed mogelijk, je wordt snel extreem genoemd, is ir. B van der Vlies vroeger ook al niet eens van de taliban genoemd? Mijn broer was pas getrouwd woonde in een flatje, toen ze er een poos woonde biechtte een van de buren op dat ze dachten dat ze van "de getuigen" waren en hen een beetje gemeden had. Ja zo zie je dat het belangrijk is wat je doet je hele doen en laten moet van de Heere een goede reuk geven, dat vliegt mij zo aan wie ben in voor mijn medemensen? Maak ik de Heere belachelijk door mijn gedrag? Zien mensen dat de Heere de Machtige Jacobs is? Of spotten ze met God door mijn gedrag?
En dit op de dag nadat burgemeester Aboutaleb zei op Rijnmond:


De religieuze kant van Ahmed Abouteleb komt ook aan de orde in de documentaire.
Terwijl de burgemeester de wij-samenleving propageert waarin iedereen de vrijheid heeft om zijn eigen keuzes te maken, schetst het programma een diepgelovige moslim die per dag twintig keer bidt en niet wil dat zijn dochters met niet-moslims trouwen.

En dat vindt niemand vreemd.
Ik vind dat ook eigenlijk niet vreemd. Ik weet niet hoeveel keer ik per dag bid, maar toch wel erg regelmatig. En ik wil ook niet dat mijn kinderen met niet-christenen trouwen. In zoverre ik daar inspraak/ invloed op heb. En ik ben het ook met heel veel dingen eens van meneer Aboutaleb.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Bidden

Bericht door eilander »

We kunnen ergens wel respect voor hem hebben, maar toch vind ik het zorgelijk dat een moslim burgemeester is van een van de belangrijkste steden van Nederland.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Bidden

Bericht door samanthi »

JolandaOudshoorn schreef:
Mara schreef:
samanthi schreef: Dat is idd heel goed mogelijk, je wordt snel extreem genoemd, is ir. B van der Vlies vroeger ook al niet eens van de taliban genoemd? Mijn broer was pas getrouwd woonde in een flatje, toen ze er een poos woonde biechtte een van de buren op dat ze dachten dat ze van "de getuigen" waren en hen een beetje gemeden had. Ja zo zie je dat het belangrijk is wat je doet je hele doen en laten moet van de Heere een goede reuk geven, dat vliegt mij zo aan wie ben in voor mijn medemensen? Maak ik de Heere belachelijk door mijn gedrag? Zien mensen dat de Heere de Machtige Jacobs is? Of spotten ze met God door mijn gedrag?
En dit op de dag nadat burgemeester Aboutaleb zei op Rijnmond:


De religieuze kant van Ahmed Abouteleb komt ook aan de orde in de documentaire.
Terwijl de burgemeester de wij-samenleving propageert waarin iedereen de vrijheid heeft om zijn eigen keuzes te maken, schetst het programma een diepgelovige moslim die per dag twintig keer bidt en niet wil dat zijn dochters met niet-moslims trouwen.

En dat vindt niemand vreemd.
Ik vind dat ook eigenlijk niet vreemd. Ik weet niet hoeveel keer ik per dag bid, maar toch wel erg regelmatig. En ik wil ook niet dat mijn kinderen met niet-christenen trouwen. In zoverre ik daar inspraak/ invloed op heb. En ik ben het ook met heel veel dingen eens van meneer Aboutaleb.
Nee dat is idd niet gek, het was voor Izak en Rebekka een dagelijkse kwelling dat Ezau heidense vrouwen getrouwd had, dat begrijp ik heel goed, hoe lief ik mijn twee ongelovige schoondochters ook vind, ik vind het heel erg dat zij de Heere niet kennen en mijn zoons ook niet meer naar de kerk gaan, al knijpt het echt wel bij hen, ik vind het evenzo ook erg als kinderen uit gewoonte naar de kerk gaan en het hen verder niets doet, dat is moeilijk omdat je de schrik des Heeren kent, je weet hun einde als ze zo doorleven.

Je mag kinderen niet dwingen, je mag je geloof niet opleggen, maar... dat vind de samenleving van moslims christenen joden en noem maar op, dat is moeilijk, zullen we straks alleen thuis onze godsdienst mogen hebben? Ik weet het niet, vroeger zeiden mijn ouders er komt vervolging, "de russe komme" die zijn er nog steeds niet, laten we werken als het dag is onze naasten zoveel in ons vermogen ligt vertellen van de blijde boodschap en onze omgeving voorleven, Wie en Wat de Heere voor ons betekend.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bidden

Bericht door Mara »

samanthi schreef: Nee dat is idd niet gek, het was voor Izak en Rebekka een dagelijkse kwelling dat Ezau heidense vrouwen getrouwd had, dat begrijp ik heel goed, hoe lief ik mijn twee ongelovige schoondochters ook vind, ik vind het heel erg dat zij de Heere niet kennen en mijn zoons ook niet meer naar de kerk gaan, al knijpt het echt wel bij hen, ik vind het evenzo ook erg als kinderen uit gewoonte naar de kerk gaan en het hen verder niets doet, dat is moeilijk omdat je de schrik des Heeren kent, je weet hun einde als ze zo doorleven.
Ik bedoelde meer dat het bij niemand ergernis opwekt als burgemeester A. dit zegt, dan noemt men hem diepgelovig. Maar als een SGP burgemeester dit zegt, dan springt G.S. er meteen bovenop.
Mijn ouders hadden ook een ongelovige schoonzoon, mijn man. Toen hij de eerste keer bij ons at, was hij heel geraakt omdat mijn vader voor hem bad. Ze hebben hem aanvaard zoals hij was en nooit tegen hem gepreekt.
Goed, hij heeft zich laten dopen en we hebben belijdenis gedaan, maar dat is geen garantie.
Ik heb geleerd "door zijn ogen" te kijken en dat geeft echt een heel ander beeld dan dat je jaren in dezelfde kerkbank zit (al dan niet met oogklepjes op).
Buitenkerkelijken hebben geen hekel aan kerkmensen, noch moeite met het geloof dat ze belijden. Maar er wordt wel op hen gelet, of ze oprecht zijn in leer EN leven. En dat ontbreekt er helaas nog wel eens aan.
samanthi schreef:Je mag kinderen niet dwingen, je mag je geloof niet opleggen, maar... dat vind de samenleving van moslims christenen joden en noem maar op, dat is moeilijk,
Dat is zeker moeilijk. Want vroeger was er niet eens zo heel veel verschil tussen mijn hervormde, mijn gereformeerde vriendinnetjes en mij.
En nu komen je (klein)kinderen thuis met een moslimvriendje, of een buitenkerkelijk vriendinnetje, terwijl ze wel op een prot. chr. school zitten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie