Bidden

Gebruikersavatar
Ab imo pectore
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:34

Re: Bidden

Bericht door Ab imo pectore »

Dank voor deze ontvangst ;) Ik volg RF al een tijdje en uiteraard verschillen de postings erg van inhoud en stijl, maar wat me hier erg aanspreekt dat er veel mensen zijn die op een betrokken wijze (proberen te) reageren. Dat wil ik ook proberen te doen. Uiteraard ben ik hier dus ook op aanspreekbaar.
Niets openbaart meer de verdorvenheid van het hart dan wanneer het geconfronteerd wordt met Hem die oneindig en eeuwig heilig is. (A.W. Pink)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bidden

Bericht door Mara »

Uit het diepst van mijn hart wens ik je van harte welkom hier !
Ik geef toe, moest het even opzoeken, mn pas geslaagde gymnasiast wist het ook even niet ;) )
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Ab imo pectore
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:34

Re: Bidden

Bericht door Ab imo pectore »

:) Sommige opmerkingen zijn in het Latijn mooier dan in het Nederlands, Mara! Fabricando fit faber, oftewel:
Oefening baart kunst. Zeg dat maar tegen de gymnasiast.
Niets openbaart meer de verdorvenheid van het hart dan wanneer het geconfronteerd wordt met Hem die oneindig en eeuwig heilig is. (A.W. Pink)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bidden

Bericht door Mara »

Ja klopt, alleen ik had het destijds niet in mn pakketje :fi
Het was vroeger niet zo belangrijk voor meisjes om door te leren.
Heb het toch gedaan hoor, in de avonduren :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
MvB
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 aug 2009, 14:03

Re: Bidden

Bericht door MvB »

Ik ben wel begonnen met zingen na het eten tussen de middag! Ik moet zeggen dat het eigenlijk wel fijn is!
Gebruikersavatar
Ab imo pectore
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:34

Re: Bidden

Bericht door Ab imo pectore »

Hoe oud is je kind / zijn je kinderen? En wat was zijn/haar/hun reactie?
Niets openbaart meer de verdorvenheid van het hart dan wanneer het geconfronteerd wordt met Hem die oneindig en eeuwig heilig is. (A.W. Pink)
MvB
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 aug 2009, 14:03

Re: Bidden

Bericht door MvB »

1,5, 3 en 6. Ze wilden eerst niet, want dat doe ik nooit. Maar ik heb heel simpel het liedje Lees je Bijbel bid elke dag gezongen. En ze vonden het leuk! En mij gaf het een gevoel van saamhorigheid met die kinderstemmetjes. De jongste kan nog niet echt zingen maar neuriet er vrolijk doorheen! Ik wil het er zeker inhouden en hier mee verder.
Gebruikersavatar
Ab imo pectore
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:34

Re: Bidden

Bericht door Ab imo pectore »

Zeker de moeite waard! Je zult zien dat het snel went. En 'jonkies' leren onbewust veel van de oudere kinderen. Heel mooi om te zien. Bij ons gaat de training (door onze oudste) zelfs in bad nu door en zingen ze samen uit volle borst. :)
Niets openbaart meer de verdorvenheid van het hart dan wanneer het geconfronteerd wordt met Hem die oneindig en eeuwig heilig is. (A.W. Pink)
Bloempje28
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 jul 2009, 10:30

Re: Bidden

Bericht door Bloempje28 »

Ik denk dat het heel belangrijk is om je kind te leren bidden. Natuurlijk is een standaardgebed goed om aan te leren, maar als je kind de leeftijd heeft is het heel goed om het een vrij gebed te leren. Gewoon samen voor het slapengaan of aan tafel. Daar schort het nogal eens aan denk ik. Mijn man moet het nu nog leren en merkt dat hij het nog steeds moeilijk vind, zelfs als ik er alleen bij zit.
Ik heb leren bidden omdat ik het elke dag moest met de kinderen van de klas waarvan ik juf was. En ook voor collega's omdat je af en toe gewoon verplicht bent de week te openen of te sluiten. Dan moet je wel en dan moet je er doorheen... hoe zenuwachtig je ook bent. Je went er dan vanzelf aan... ik maak je nu na 8 jaar lesgeven veel minder zenuwachtig dan als er collega's/bestuur/kinderen bij zijn... het wordt een tweede natuur...

Bidden kun je leren, en het beste is dat al op jonge leeftijd!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33251
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Bidden

Bericht door Tiberius »

Bloempje28 schreef:Ik denk dat het heel belangrijk is om je kind te leren bidden. Natuurlijk is een standaardgebed goed om aan te leren, maar als je kind de leeftijd heeft is het heel goed om het een vrij gebed te leren. Gewoon samen voor het slapengaan of aan tafel. Daar schort het nogal eens aan denk ik. Mijn man moet het nu nog leren en merkt dat hij het nog steeds moeilijk vind, zelfs als ik er alleen bij zit.
Ik heb leren bidden omdat ik het elke dag moest met de kinderen van de klas waarvan ik juf was. En ook voor collega's omdat je af en toe gewoon verplicht bent de week te openen of te sluiten. Dan moet je wel en dan moet je er doorheen... hoe zenuwachtig je ook bent. Je went er dan vanzelf aan... ik maak je nu na 8 jaar lesgeven veel minder zenuwachtig dan als er collega's/bestuur/kinderen bij zijn... het wordt een tweede natuur...

Bidden kun je leren, en het beste is dat al op jonge leeftijd!
Helemaal mee eens.
Ik denk dat veel huwelijken beter zouden zijn, wanneer de man en vrouw samen kunnen bidden.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11410
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Bidden

Bericht door Mister »

Tiberius schreef:
Bloempje28 schreef:Ik denk dat het heel belangrijk is om je kind te leren bidden. Natuurlijk is een standaardgebed goed om aan te leren, maar als je kind de leeftijd heeft is het heel goed om het een vrij gebed te leren. Gewoon samen voor het slapengaan of aan tafel. Daar schort het nogal eens aan denk ik. Mijn man moet het nu nog leren en merkt dat hij het nog steeds moeilijk vind, zelfs als ik er alleen bij zit.
Ik heb leren bidden omdat ik het elke dag moest met de kinderen van de klas waarvan ik juf was. En ook voor collega's omdat je af en toe gewoon verplicht bent de week te openen of te sluiten. Dan moet je wel en dan moet je er doorheen... hoe zenuwachtig je ook bent. Je went er dan vanzelf aan... ik maak je nu na 8 jaar lesgeven veel minder zenuwachtig dan als er collega's/bestuur/kinderen bij zijn... het wordt een tweede natuur...

Bidden kun je leren, en het beste is dat al op jonge leeftijd!
Helemaal mee eens.
Ik denk dat veel huwelijken beter zouden zijn, wanneer de man en vrouw samen kunnen bidden.
Persoonlijk zou ik niet anders willen.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Bidden

Bericht door BJD »

Bloempje28 schreef:Ik denk dat het heel belangrijk is om je kind te leren bidden. Natuurlijk is een standaardgebed goed om aan te leren, maar als je kind de leeftijd heeft is het heel goed om het een vrij gebed te leren. Gewoon samen voor het slapengaan of aan tafel. Daar schort het nogal eens aan denk ik. Mijn man moet het nu nog leren en merkt dat hij het nog steeds moeilijk vind, zelfs als ik er alleen bij zit.
Ik heb leren bidden omdat ik het elke dag moest met de kinderen van de klas waarvan ik juf was. En ook voor collega's omdat je af en toe gewoon verplicht bent de week te openen of te sluiten. Dan moet je wel en dan moet je er doorheen... hoe zenuwachtig je ook bent. Je went er dan vanzelf aan... ik maak je nu na 8 jaar lesgeven veel minder zenuwachtig dan als er collega's/bestuur/kinderen bij zijn... het wordt een tweede natuur...

Bidden kun je leren, en het beste is dat al op jonge leeftijd!
Kinderen kunnen juist zo mooi kinderlijk bidden. Onlangs had ik over christenen verteld in verre landen die niet van de Heere Jezus mogen houden en daar niet naar de kerk mogen en dat ze daarvoor in de gevangenis komen. Voor zoon Joel (7) is het elke avond een belangrijke zaak in zijn gebed. Ook Haiti heeft kennelijk veel indruk op hem gemaakt. Het komt elke avond nog terug.

Wat ik wel eens moeiljk vind is het zwart/wit denken van de kinderen. Die doet dat.. dus hij is van de duivel.. redeneren ze.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Bidden

Bericht door Joannah »

vlinder schreef:
henriët schreef:
Lourens schreef:
henriët schreef:nav topictitel en gesprek met iemand dat ik had.
Een man is priester van het gezin.
Sommige mannen menen dat zij daarom altijd zelf hardop moeten bidden ook bij dagopening en sluiting van het echtpaar zelf.
Daar was ik best wel verbaasd over. Het is juist zo rijk en fijn om samen afwisselend te bidden, zodat ook de man weet wat er bij de vrouw speelt en
die is vaak weer anders zeg maar ook in het gebed. Het verdiept je (geestelijke) relatie.


Hoe zien jullie dat?
Heel mooi Henriet, ik ben er voor.
Maar vaak mist één van de twee er de vrijheidmoedigheid voor.
Maar dat is dan toch juist heel mooi binnen je relatie, je hoeft je voor elkaar toch niet te schamen?
Nee zeker niet, al was de eerste keer wel eng (in onze verkering in de auto hihi). Wij wisselen af: m'n man bidt en ik dank. Inderdaad is het goed om van elkaar te weten wat er leeft.
heb je het hierbij over de traditie van het "bidden" en "danken" bij de maaltijd?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bidden

Bericht door Mara »

In Nederland hebben wij het recht om te bidden.
Dat klinkt op zich goed, maar als je het bericht onder deze krantenkop op Telegraaf dan leest:
De eigenaar van speelboerderij Pukkemuk in Dongen zou de discriminatiezaak tegen hem zomaar kunnen verliezen. Het recht om overal te mogen bidden in Nederland is zeer sterk.
Tilburger Bilal Salam en zijn familie werden maandag van het terrein van Pukkemuk weggestuurd nadat zijn drie in boerka geklede familieleden begonnen te bidden. Salam deed woensdag aangifte van discriminatie. De aangifte ligt momenteel bij het OM in Breda.


bekruipt mij toch een akelig gevoel.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32742
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Bidden

Bericht door -DIA- »

Bidden wordt bij ons nog getolereerd, mits zachtjes.
Bijbellezen wordt al moeilijker.
Een dagboek erbij is al verboden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie