Kinderen

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kinderen

Bericht door -DIA- »

Ezen schreef:
Nee, dat was niet zo.
De GK leerde wel dat de doop op grond van een veronderstelde wedergeboorte was. Dat was niet zo gek bedacht, want die mening heeft oude gronden.
Maar de beschuldiging van GG-zijde dat men dan ook zei dat de kinderen wedergeboren waren is vals. Ouders en anderen zagen zelf ook wel dat dat niet automatisch was.
De teloorgang van de best wel degelijke GK heeft andere oorzaak.
De oorzaak lag er niet in dat men de belijdenis ging afschaffen of veranderen.
Men kende op een gegeven noment de bevinding niet meer.
Men werd wrevelig als men nog over de bevindelijke wegen spak
en toen... Toen is God weggegaan...

Dit is het wat alle kerken nu bedreigd.

Ik heel in het kort samengevat zoals ds. P. Blok dat in een preek zegt.
Ik zou het in zijn geheel kunnen citeren maar het staat op een cd, en dan is het
wat lastig over te typen.
Het kan wel, maar je moet er wat moeite voor doen, door na elke zin 'pauze' in te drukken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kinderen

Bericht door samanthi »

eilander schreef:Maak alsjeblieft geen karikatuur van mijn mening. Natuurlijk is bidden geen verlanglijstje aan de Heere voorhouden. Het moet altijd zoals Jezus Zelf het ook deed: "...maar Uw wil geschiede".
En ik zeg ook niet dat de lofprijzing en aanbidding helemaal geen plaats moet hebben in het gebed; het gaat mij om: is dit het belangrijkste onderdeel?
Uit de bijdrage van @merel (die bijdrage was de aanleiding hiervoor) had ik het idee dat schuldbelijdenis en het gebed om vergeving van ondergeschikte betekenis is. Nou, daar geloof ik helemaal niets van. Zijn de (boet)psalmen dan achterhaald?
Sorry zo bedoelde ik het niet, maar wel dat bidden niet enkel je noden voor de Heere neerleggen is, maar tevens God groot maken, maar ik zie dat we het daar over eens zijn,

Als je het gebed des Heeren erbij neemt, zie je alle aspecten, lofprijzing, beden, vergeving vragen, aanbidding is groots, dat doe je niet even, zie Mozes
Ex 33: 8
Mozes nu haastte zich en neigde het hoofd ter aarde, en hij boog zich.

Lukas 5:8
En Simon Petrus, dat ziende, viel neder aan de knieën van Jezus, zeggende: Heere! ga uit van mij; want ik ben een zondig mens.

De wijzen uit het oosten... aanbidding is heel teer er blijft niets van jezelf over en Hij is alles.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie