Twijfelmoedige en kleingelovige verloste zielen

Marco
Berichten: 3604
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Twijfelmoedige en kleingelovige verloste zielen

Bericht door Marco »

Zonderling schreef:
albion schreef:
Zonderling schreef:Kuyper was een populaire theoloog, maar om een groot theoloog te zijn is meer nodig.

Vlgs iemand kwam een persoon zoals Kuyper maar 1x in de 100 jaar voor, dus zal hij toch wel wat meer in zijn mars gehad hebben dan alleen maar populairiteit
En die iemand was toch echt een ds. van de OGGinN en hij was zeker geen Kuyperiaan, maar ere wie ere toekomt.
Ach, dat zeg mij heel weinig.
Wel weet ik dat de boeken van Abraham Kuyper nauwelijks nog gelezen worden en voor een habbekrats te koop zijn.
Dat is met (werkelijk) grote theologen als Calvijn, Bunyan, Owen, enzovoort, wel anders!
Die eer geeft God hen ook na hun dood.
Als dát het criterium gaat zijn, dan lust ik er nog wel een paar.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Twijfelmoedige en kleingelovige verloste zielen

Bericht door memento »

Marco schreef:
Zonderling schreef:
albion schreef:
Zonderling schreef:Kuyper was een populaire theoloog, maar om een groot theoloog te zijn is meer nodig.

Vlgs iemand kwam een persoon zoals Kuyper maar 1x in de 100 jaar voor, dus zal hij toch wel wat meer in zijn mars gehad hebben dan alleen maar populairiteit
En die iemand was toch echt een ds. van de OGGinN en hij was zeker geen Kuyperiaan, maar ere wie ere toekomt.
Ach, dat zeg mij heel weinig.
Wel weet ik dat de boeken van Abraham Kuyper nauwelijks nog gelezen worden en voor een habbekrats te koop zijn.
Dat is met (werkelijk) grote theologen als Calvijn, Bunyan, Owen, enzovoort, wel anders!
Die eer geeft God hen ook na hun dood.
Als dát het criterium gaat zijn, dan lust ik er nog wel een paar.
Kuypers werken worden nog veel gelezen hoor. Met name in de Engelstalige wereld, waar ook vanuit reformatorisch-academische kring veel interesse is in zijn werken...

Maar ik hou het er maar op dat degenen die Kuypers werken afkraken dit doen vanuit onwetendheid, dus zonder zich ook in zijn werken verdiept te hebben.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18716
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Twijfelmoedige en kleingelovige verloste zielen

Bericht door helma »

Zonderling schreef:
albion schreef:
Zonderling schreef:Kuyper was een populaire theoloog, maar om een groot theoloog te zijn is meer nodig.

Vlgs iemand kwam een persoon zoals Kuyper maar 1x in de 100 jaar voor, dus zal hij toch wel wat meer in zijn mars gehad hebben dan alleen maar populairiteit
En die iemand was toch echt een ds. van de OGGinN en hij was zeker geen Kuyperiaan, maar ere wie ere toekomt.
Ach, dat zeg mij heel weinig.
Wel weet ik dat de boeken van Abraham Kuyper nauwelijks nog gelezen worden en voor een habbekrats te koop zijn.
Dat is met (werkelijk) grote theologen als Calvijn, Bunyan, Owen, enzovoort, wel anders!
Die eer geeft God hen ook na hun dood.

:quoi
de boeken van wijlen Joh G Veenhof vliegen ook nog als broodjes over de toonbank

zet maar eens een levensbeschrijving van Ds X (wel een rechtse) op Marktplaats en een boek van Mc Cheyne...
je zal versteld staan....

(en het zijn vaak dezelfde kopers; de veenhofliefhebbers en de bekeringsgeschiedenisliefhebbers)

dus jouw argument rammelt m.i. wel een beetje...
Plaats reactie