"Ben ik dan uw vijand geworden, u de waarheid zeggende?"

Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: "Ben ik dan uw vijand geworden, u de waarheid zeggende?"

Bericht door MarthaMartha »

:banni
Laatst gewijzigd door MarthaMartha op 21 okt 2008, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: "Ben ik dan uw vijand geworden, u de waarheid zeggende?"

Bericht door Johann Gottfried Walther »

DJK schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:DJK jij kunt die interpretatie maken, maar feitelijk staat het er niet wat jij zegt. En dat bedoeld Wilma denk ik ook.
Blijf toch dicht bij het Woord DJK, want nu lijkt het meer op inlegkunde.

Heb je wel eens goed gelezen, met welk Hemels geweld van vuur en donder, Sodom en Gomora omgekeerd zijn geworden?
Deze mensen waren al in de hel, alvorens zij naar hun zielen werkelijk in de hel terecht gekomen waren...
Beste DJK,

Het ging over Jona. En die prediking. Die is een paar woorden, die je zelf aanhaald !
En daar lees ik de woorden: "Hel, vloek en donder....!!" NIET!
Daarom zeg ik, het is een interpretatie die je maakt, het staat er feitelijk niet, en daarom blijf toch dicht bij het Woord!
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: "Ben ik dan uw vijand geworden, u de waarheid zeggende?"

Bericht door Bert Mulder »

DJK schreef:
Bert Mulder schreef:DJK:

Jij word niet en nimmer mijn vijand, zolang je de Waarheid spreekt.

Maar het is om dat je de leugen brengt, omder het mom van de waarheid, dat je mijn vijand word, en niet alleen mijn vijand, maar de vijand van God.

Lees de waarschuwingen in de Schrift tegen de dwaalleraars:

Matthéüs 18:6
Maar zo wie een van deze kleinen, die in Mij geloven, ergert, het ware hem nutter dat een molensteen aan zijn hals gehangen en dat hij verzonken ware in de diepte der zee.

Markus 9:42
En zo wie een van deze kleinen, die in Mij geloven, ergert, het ware hem beter dat een molensteen om zijn hals gedaan ware, en dat hij in de zee geworpen ware.

Lukas 17:2
Het zou hem nutter zijn dat een molensteen om zijn hals gedaan ware en hij in de zee geworpen, dan dat hij een van deze kleinen zou ergeren.

Aan Bert Mulder,


Al deze kleinen, die jij hier opsomt, zijn gestorven aan hun eerste man, de Wet in Adam, opdat zij Gode in Christus leven zouden, hun tweede Man.

"Ik ben de goede Herder; en Ik ken de Mijnen, en worde van de Mijnen (persoonlijk) gekend."(Joh. 10:14)
Al die schapen kennen persoonlijk Zijn stem, Bert.

En Paulus getuigt hiervan : "Ik weet Wien ik geloofd heb..." (niet in wat maar (in) Wien)


De kleinen die jij bedoelt te zeggen zijn de zgn. kleine wedergeborenen vluchtende op de vluchtweg tot Christus.
Welke echter, Christus niet kennen, en nog immer getrouwd zijn met hun eerste man, de Wet in Adam(Rom. 7:1-6)
Dit zijn echter nog geen kleinen in de genade, nog minder in het geloof, Bertus.
Bewijs en weerleg mij maar vanuit de Schriften, dat ik ongelijk heb.
En lees ook in Galaten 3:19-25, wanneer het geloof geschonken wordt, namelijk wanneer dat volk niet meer onder de tuchtmeester is, de Wet.
Is Zijn genade wederstandelijk dan?

Is God een mens, dat Hij liegen zou?

Zal Hij niet eindigen, wat Zijn hand begon?

Heb je eerder gewaarschuwd, DJK. Dit is mijn LAATSTE WAARSCHUWING:

10 k 21Verwerp een 22ketters mens 23na de eerste en tweede vermaning,
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: "Ben ik dan uw vijand geworden, u de waarheid zeggende?"

Bericht door Bert Mulder »

BAH
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
DJK
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 aug 2008, 12:52

Re: "Ben ik dan uw vijand geworden, u de waarheid zeggende?"

Bericht door DJK »

Johann Gottfried Walther schreef:
DJK schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:DJK jij kunt die interpretatie maken, maar feitelijk staat het er niet wat jij zegt. En dat bedoeld Wilma denk ik ook.
Blijf toch dicht bij het Woord DJK, want nu lijkt het meer op inlegkunde.

Heb je wel eens goed gelezen, met welk Hemels geweld van vuur en donder, Sodom en Gomora omgekeerd zijn geworden?
Deze mensen waren al in de hel, alvorens zij naar hun zielen werkelijk in de hel terecht gekomen waren...
Beste DJK,

Het ging over Jona. En die prediking. Die is een paar woorden, die je zelf aanhaald !
En daar lees ik de woorden: "Hel, vloek en donder....!!" NIET!
Daarom zeg ik, het is een interpretatie die je maakt, het staat er feitelijk niet, en daarom blijf toch dicht bij het Woord!

Het beeld c.q. de typologie die hier in ligt uit het OT, is :


Dat een ziel middels de prediking of middels het lezen van Gods Woord, altijd eerst (in eigen oog) werkelijk dient te vergaan, onder de geestelijk vloek- en doemwerking die er uitgaat van de heilige eis van Gods Wet, hetgeen " de kruisdood met Christus aan die Wet sterven heet", volgens Gal. 2: 19a en Rom. 7:4, aleer de ziel behouden kan worden in het Bloed van Christus middels dat zaligmakende geloof in Hem(Gal. 2 : 19b-20) (Rom. 6: 6-8)

Dit namelijk was, de gedurige boodschap van mijn schrijven.

Wet & Evangelie

Sterven aan de Wet & Gode leven door het geloof middels de beloften van het Evangelie !
Gebruikersavatar
Jo-Ann
Berichten: 978
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:06

Re: "Ben ik dan uw vijand geworden, u de waarheid zeggende?"

Bericht door Jo-Ann »

DJK schreef:Het enige waar jij de mond van vol hebt, is om over dominees en oudvadertjes te praten. Er bestaat ook zo'n blad met dezelfde naam, waarin dit ook alleen maar naar voren gebracht wordt. Ben jij daar de opsteller van?
Wát de inhoud van hun prediking was, weet je niet, of misschien maar half, noch minder kom je met het Woord, om mij Bijbels te weerleggen.
Op de manier van hoe jij bezig bent, kan je geestelijk 300 jaar worden, mijnheer Oude Paden....
Toch zal je met al het vergelijken van die dominees en van al die geachte oudvadertjes, een keertje overboord moeten gaan, vriend.
:rules :rules :rules :rules :rules :rules

Bah!

:rules :rules :rules :rules :rules :rules
:banni
DJK
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 aug 2008, 12:52

Re: "Ben ik dan uw vijand geworden, u de waarheid zeggende?"

Bericht door DJK »

Bert Mulder aan DJK :

Is Zijn genade wederstandelijk dan?

Is God een mens, dat Hij liegen zou?

Zal Hij niet eindigen, wat Zijn hand begon?

Heb je eerder gewaarschuwd, DJK. Dit is mijn LAATSTE WAARSCHUWING:

10 k 21Verwerp een 22ketters mens 23na de eerste en tweede vermaning,
[/quote]


DJK aan Bert Mulder :

Genade wordt alleen op het schavot geleerd en gekend, Bert.
Bij jou heeft men al genade, aleer men ooit op het schavot is geweest....


Jij hebt hier Gods Woord geheel in tegen, en daarmee zeg je nu letterlijk "BAH" tegen datzelfde Woord, én de zuivere uitleg van dat Woord, op grond van de zendbrieven der apostelen, Bertus....
Laatst gewijzigd door DJK op 21 okt 2008, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: "Ben ik dan uw vijand geworden, u de waarheid zeggende?"

Bericht door JolandaOudshoorn »

Dit is oa wat ik naar voren bracht in andere door jou geopende topics. aangezien je daarop niet reageerde, zet ikze over naar hier
Jolanda schreef:Wat jij Ariene (en anderen) vewijt, dat doe je zelf. Ariene probeert (m.i.) duidelijk en liefdevol aante wijzen waar jij dwaalt. Dat doet ze vanuit de Schrift. Jij ziet dat als "gestenigd" worden. Dat lijkt mij niet terecht.

Heel concreet kom ik bij jou (DJK) twee grote dwalingen tegen.
Ten eerste: jij beweert dat je de gave hebt ontvangen om "tussen de regels van de Schrift door te lezen" Mag ik je in deze wijzen op Galaten 1? Gods Woord behoeft geen aanvullingen, aanvullingen op de leer die in de Schrift gebracht worden, daarvan moeten we verre van blijven. Jouw bron is in feite dus niet de Schrift, maar dat ben jezelf! Terecht wat gravo zei: een bron voor ketterrijen.
Ten tweede: Je legt wel heel veel nadruk op het berouw. Teveel. Zoveel, dat het tussen de mens en Christus in gaat staan. Het houdt de kleinen in de genade van Christus weg! Ik heb het al eerder gezegd: wie een van deze kleine ergert, het zou beter zijn als hij een molensteen (daar hebben we de schriftuurlijke stenen weer) om de nek zou worden gedaan en in de zee werd geworpen. Je bent gevaarlijk bezig! We hoeven, kunnen zelfs niets mee brengen naar Christus toe, zelfs geen berouw. We hoeven niets te doen, zelfs niet nachtenlang onze zonde bewenen. Lees Filipenzen 3 maar eens na. Alle eigengerechtigheid, alle tranen, al het berouw, dat is drek, afval, uitwerpselen. Alleen de uitmuntendheid van Christus, daar draait het om. Alleen Zijn werk is voldoende. Daar hoeven, daar mogen wij zelfs helemaal niets aan toevoegen.
Verder terug in deze discussie:

DJK schreef: De volgorde van mijn boodschap is nooit anders geweest, namelijk : Sterven aan de Wet & Leven door het Evangelie.
WET & EVANGELIE

Jolanda schreef: Daar zit de fout! Jij ziet het als volgorde, ik zie ze als paar! Jij scheidt deze zaken (ook alplaats je er een mooi & teken tussen) terwijl ze bij elkaar horen! Het ene nooit zonder de ander!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: "Ben ik dan uw vijand geworden, u de waarheid zeggende?"

Bericht door Gian »

In de leer van DJK staat ervaring en bevinding centraal. Ervaring en bevinding boven het eenvoudige geloof. Vele ervaringen en bevindingen die in de weg worden gelegd voordat men tot Christus mag vluchten.
Deze leer maakt wanhopig.

Deze leer is het tegenovergestelde van het kinderlijke en onvoorwaardelijke geloof in onze Heere Jezus Christus.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
DJK
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 aug 2008, 12:52

Re: "Ben ik dan uw vijand geworden, u de waarheid zeggende?"

Bericht door DJK »

JolandaOudshoorn schreef:Dit is oa wat ik naar voren bracht in andere door jou geopende topics. aangezien je daarop niet reageerde, zet ikze over naar hier
Jolanda schreef:Wat jij Ariene (en anderen) vewijt, dat doe je zelf. Ariene probeert (m.i.) duidelijk en liefdevol aante wijzen waar jij dwaalt. Dat doet ze vanuit de Schrift. Jij ziet dat als "gestenigd" worden. Dat lijkt mij niet terecht.

Heel concreet kom ik bij jou (DJK) twee grote dwalingen tegen.
Ten eerste: jij beweert dat je de gave hebt ontvangen om "tussen de regels van de Schrift door te lezen" Mag ik je in deze wijzen op Galaten 1? Gods Woord behoeft geen aanvullingen, aanvullingen op de leer die in de Schrift gebracht worden, daarvan moeten we verre van blijven. Jouw bron is in feite dus niet de Schrift, maar dat ben jezelf! Terecht wat gravo zei: een bron voor ketterrijen.
Ten tweede: Je legt wel heel veel nadruk op het berouw. Teveel. Zoveel, dat het tussen de mens en Christus in gaat staan. Het houdt de kleinen in de genade van Christus weg! Ik heb het al eerder gezegd: wie een van deze kleine ergert, het zou beter zijn als hij een molensteen (daar hebben we de schriftuurlijke stenen weer) om de nek zou worden gedaan en in de zee werd geworpen. Je bent gevaarlijk bezig! We hoeven, kunnen zelfs niets mee brengen naar Christus toe, zelfs geen berouw. We hoeven niets te doen, zelfs niet nachtenlang onze zonde bewenen. Lees Filipenzen 3 maar eens na. Alle eigengerechtigheid, alle tranen, al het berouw, dat is drek, afval, uitwerpselen. Alleen de uitmuntendheid van Christus, daar draait het om. Alleen Zijn werk is voldoende. Daar hoeven, daar mogen wij zelfs helemaal niets aan toevoegen.
Verder terug in deze discussie:

DJK schreef: De volgorde van mijn boodschap is nooit anders geweest, namelijk : Sterven aan de Wet & Leven door het Evangelie.
WET & EVANGELIE

Jolanda schreef: Daar zit de fout! Jij ziet het als volgorde, ik zie ze als paar! Jij scheidt deze zaken (ook alplaats je er een mooi & teken tussen) terwijl ze bij elkaar horen! Het ene nooit zonder de ander!

Geachte Jolanda,

Jij vermengt nog immer de geestelijke werking der Wet met de geestelijke werking van het Evangelie, wellicht zonder dat je hier zelf oog voor hebt. Maar je bent niet de enige. Het is helaas wel een Roomse manier van uitleg van de Heilige Schrift.
Wet en Evangelie dienen altijd onderscheiden gepreekt, en zielsbevindelijk gekend te worden. Want anders zou de prediking der apostelen geweest moeten zijn : "U moet eerst de kruisdood met Christus sterven aan die vloek der Wet, maar eigenlijk bent u ook al een beetje behouden middels de beloften van het heilig Evangelie." Een mens die veroordeeld is tot het schavot, weet van te voren nooit, dat hij genade verleend zal gaan worden. En alzo legt u de Schriften uit. Je onteert hiermee de woorden van Christus en van Zijn apostelen, Jolanda!! Gedenk aan het teken van Jona én de Vis...
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: "Ben ik dan uw vijand geworden, u de waarheid zeggende?"

Bericht door Afgewezen »

DJK, ik denk dat je nog moet leren om je bevinding een Bijbels kader te geven.
Als jij zegt dat je 'nog de kruisdood met Christus moet sterven, voordat enz.', dan plaats je je bevinding in een verkeerd kader. Zondaar voor God worden is niet hetzelfde als de kruisdood met Christus sterven.
Pas wie in Christus gelooft, is met Hem gestorven én opgestaan. Let wel, het sterven gaat dus niet aan het geloof vooraf.
Wat jij bedoelt, is iets anders.
Onderscheid nu eens goed, want nu ben je een goede zaak wel heel slecht aan het verdedigen!
Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Re: "Ben ik dan uw vijand geworden, u de waarheid zeggende?"

Bericht door Alexander CD »

Gian Schreef:In de leer van DJK staat ervaring en bevinding centraal. Ervaring en bevinding boven het eenvoudige geloof. Vele ervaringen en bevindingen die in de weg worden gelegd voordat men tot Christus mag vluchten.
Deze leer maakt wanhopig.

Deze leer is het tegenovergestelde van het kinderlijke en onvoorwaardelijke geloof in onze Heere Jezus Christus.
Daar sluit ik mij bij aan, Gian.
Velen hebben geprobeert dat DJK aan het verstand te brengen, dat geloven het middel is tot zaligheid, bevinding kan iets uit de mens zelf zijn en daarom onbetrouwbaar, het hart is arglistig, ja dodelijk.
Daar zegt de spreukendichter steun op uw eigen inzicht niet, maar vertrouw op de Heere met uw ganse hart.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: "Ben ik dan uw vijand geworden, u de waarheid zeggende?"

Bericht door JolandaOudshoorn »

DJK schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Dit is oa wat ik naar voren bracht in andere door jou geopende topics. aangezien je daarop niet reageerde, zet ikze over naar hier
Jolanda schreef:Wat jij Ariene (en anderen) vewijt, dat doe je zelf. Ariene probeert (m.i.) duidelijk en liefdevol aante wijzen waar jij dwaalt. Dat doet ze vanuit de Schrift. Jij ziet dat als "gestenigd" worden. Dat lijkt mij niet terecht.

Heel concreet kom ik bij jou (DJK) twee grote dwalingen tegen.
Ten eerste: jij beweert dat je de gave hebt ontvangen om "tussen de regels van de Schrift door te lezen" Mag ik je in deze wijzen op Galaten 1? Gods Woord behoeft geen aanvullingen, aanvullingen op de leer die in de Schrift gebracht worden, daarvan moeten we verre van blijven. Jouw bron is in feite dus niet de Schrift, maar dat ben jezelf! Terecht wat gravo zei: een bron voor ketterrijen.
Ten tweede: Je legt wel heel veel nadruk op het berouw. Teveel. Zoveel, dat het tussen de mens en Christus in gaat staan. Het houdt de kleinen in de genade van Christus weg! Ik heb het al eerder gezegd: wie een van deze kleine ergert, het zou beter zijn als hij een molensteen (daar hebben we de schriftuurlijke stenen weer) om de nek zou worden gedaan en in de zee werd geworpen. Je bent gevaarlijk bezig! We hoeven, kunnen zelfs niets mee brengen naar Christus toe, zelfs geen berouw. We hoeven niets te doen, zelfs niet nachtenlang onze zonde bewenen. Lees Filipenzen 3 maar eens na. Alle eigengerechtigheid, alle tranen, al het berouw, dat is drek, afval, uitwerpselen. Alleen de uitmuntendheid van Christus, daar draait het om. Alleen Zijn werk is voldoende. Daar hoeven, daar mogen wij zelfs helemaal niets aan toevoegen.
Verder terug in deze discussie:

DJK schreef: De volgorde van mijn boodschap is nooit anders geweest, namelijk : Sterven aan de Wet & Leven door het Evangelie.
WET & EVANGELIE

Jolanda schreef: Daar zit de fout! Jij ziet het als volgorde, ik zie ze als paar! Jij scheidt deze zaken (ook alplaats je er een mooi & teken tussen) terwijl ze bij elkaar horen! Het ene nooit zonder de ander!

Geachte Jolanda,

Jij vermengt nog immer de geestelijke werking der Wet met de geestelijke werking van het Evangelie, wellicht zonder dat je hier zelf oog voor hebt. Maar je bent niet de enige. Het is helaas wel een Roomse manier van uitleg van de Heilige Schrift.
Wet en Evangelie dienen altijd onderscheiden gepreekt, en zielsbevindelijk gekend te worden. Want anders zou de prediking der apostelen geweest moeten zijn : "U moet eerst de kruisdood met Christus sterven aan die vloek der Wet, maar eigenlijk bent u ook al een beetje behouden middels de beloften van het heilig Evangelie." Een mens die veroordeeld is tot het schavot, weet van te voren nooit, dat hij genade verleend zal gaan worden. En alzo legt u de Schriften uit. Je onteert hiermee de woorden van Christus en van Zijn apostelen, Jolanda!! Gedenk aan het teken van Jona én de Vis...
waar lees jij dan dat Jezus zegt dat je eerst de kruisdood moet sterven???
Verder denk ik dat Afgewezen een goed punt heeft. Als je ons wil duidelijk maken dat bekering nooit zonder berouw gaat, dan zal niemand je hier tegenspreken.

verder, je gaat niet inhoudelijk in op argumenten en terechtwijzingen. Ik sluit me aan bij de lange rij van mensen die menen dat men geen parels voor de zwijnen moet werpen.
het gaat u goed, vanavond zal ik u nog ion het gebed gedenken!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Re: "Ben ik dan uw vijand geworden, u de waarheid zeggende?"

Bericht door Alexander CD »

DJK schreef; Een mens die veroordeeld is tot het schavot, weet van te voren nooit, dat hij genade verleend zal gaan worden.
Zo'n mens zal het nooit weten, maar ziende op Christus mogen we wel zeker zijn van genade.

DJK, Jezus Christus is de enige de aan Godsheiligrecht voldoening heeft gedaan, heeft gedaan, ja, heeft gedaan.
Nu dat hemelse paradijs al voor mij betaald is verwacht ik het alleen gelovig.
Leef toch ook in die verwachting, eens Hem te zien van aangezicht to Aangezicht!
DJK
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 aug 2008, 12:52

Re: "Ben ik dan uw vijand geworden, u de waarheid zeggende?"

Bericht door DJK »

Afgewezen schreef:DJK, ik denk dat je nog moet leren om je bevinding een Bijbels kader te geven.
Als jij zegt dat je 'nog de kruisdood met Christus moet sterven, voordat enz.', dan plaats je je bevinding in een verkeerd kader. Zondaar voor God worden is niet hetzelfde als de kruisdood met Christus sterven.
Pas wie in Christus gelooft, is met Hem gestorven én opgestaan. Let wel, het sterven gaat dus niet aan het geloof vooraf.
Wat jij bedoelt, is iets anders.
Onderscheid nu eens goed, want nu ben je een goede zaak wel heel slecht aan het verdedigen!
Toen Jona overboord geworpen werd, en in de golven moest gaan verdrinken, wist hij alvorens niet dat daar een Vis was die hem zou redden. Maar volgens de uitleg van Jolanda, zag Jona die Vis al een tijdje zwemmen, en hij wist hij alvorens ook al dat wanneer die Vis hem op zou slokken, hij na drie dagen weer op het strand geworpen zou worden. Begrijp en zie je dan niet dat "het wonder van zalig worden uit genade om niet", hiermee volkomen onteert én weggevaagd wordt...........????
Laatst gewijzigd door DJK op 21 okt 2008, 21:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Gesloten