Wat is sterven aan de Wet der WET, opdat ik Gode leven zou?

Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: Wat is sterven aan de Wet der WET, opdat ik Gode leven zou?

Bericht door Ariene »

DJK schreef:Alles wat ik op deze site geplaatst heb, is van mijn eigen hand.

Bedenk dat Christus Zijn leven heeft afgelegd, onder dat heilige eisende verdoemdende Recht Gods'.
En Gods' heilige volmaakte WET, waar die eis vanuit gaat, is een afspiegeling van dat Recht. En een ieder van Gods' verkoren volk zal in dit leven, zijn eigen leven met Christus af moeten leren leggen, alvorens zij met Hem uit die kruisdood op mogen staan tot een (ver-)nieuwd Leven uit Hem. Als ik hier persoonlijk geen deel en kennis aan zou hebben, zou ik u niet blijven waarschuwen.

Maar tegenwoordig hebben velen het Leven en het Geloof in Hem al, alvorens zij (in de geest) die vervloekte kruisdood met Hem gestorven zijn.

Romeinen 6:7-8
Want die gestorven is, die is gerechtvaardigd van de zonde.
Indien wij nu met Christus gestorven zijn, zo geloven wij, dat wij ook met Hem zullen leven;


Het is op zich al interessant om elke keer te merken hoe beperkt jij antwoord.

Of het lezen moet het probleem zijn.

DJK
Het is op zich al interessant om elke keer te merken hoe beperkt jij antwoord.

Of het lezen moet het probleem zijn.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
DJK
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 aug 2008, 12:52

Re: Wat is sterven aan de Wet der WET, opdat ik Gode leven zou?

Bericht door DJK »

Aan Freek,

U bedriegt uzelf voor die nimmereindigende eeuwigheid...

Handelingen 2 : 14-42
Maar Petrus, staande met de elven, verhief zijn stem, en sprak tot hen: Gij Joodse mannen, en gij allen, die te Jeruzalem woont, dit zij u bekend, en laat mijn woorden tot uw oren ingaan.
Want deze zijn niet dronken, gelijk gij vermoedt; want het is eerst de derde ure van de dag.
Maar dit is het, wat gesproken is door den profeet Joel:
En het zal zijn in de laatste dagen, (zegt God) Ik zal uitstorten van Mijn Geest op alle vlees; en uw zonen en uw dochters zullen profeteren, en uw jongelingen zullen gezichten zien, en uw ouden zullen dromen dromen.
En ook op Mijn dienstknechten, en op Mijn dienstmaagden, zal Ik in die dagen van Mijn Geest uitstorten, en zij zullen profeteren.
En Ik zal wonderen geven in den hemel boven, en tekenen op de aarde beneden, bloed en vuur, en rookdamp.
De zon zal veranderd worden in duisternis, en de maan in bloed, eer dat de grote en doorluchtige dag des Heeren komt.
En het zal zijn, dat een iegelijk, die den Naam des Heeren zal aanroepen, zalig zal worden.
Gij Israelietische mannen, hoort deze woorden: Jezus den Nazarener, een Man van God, onder ulieden betoond door krachten, en wonderen, en tekenen, die God door Hem gedaan heeft, in het midden van u, gelijk ook gijzelven weet;
Dezen, door den bepaalden raad en voorkennis Gods overgegeven zijnde, hebt gij genomen, en door de handen der onrechtvaardigen aan het kruis gehecht en gedood;
Welken God opgewekt heeft, de smarten des doods ontbonden hebbende, alzo het niet mogelijk was, dat Hij van denzelven dood zou gehouden worden.
Want David zegt van Hem: Ik zag den Heere allen tijd voor mij; want Hij is aan mijn rechter hand, opdat ik niet bewogen worde. Daarom is mijn hart verblijd; en mijn tong verheugt zich; ja, ook mijn vlees zal rusten in hope;
Want Gij zult mijn ziel in de hel niet verlaten, noch zult Uw Heilige over geven, om verderving te zien.
Gij hebt mij de wegen des levens bekend gemaakt; Gij zult mij vervullen met verheuging door Uw aangezicht.
Gij mannen broeders, het is mij geoorloofd vrij uit tot u te spreken van den patriarch David, dat hij beide gestorven en begraven is, en zijn graf is onder ons tot op dezen dag.
Alzo hij dan een profeet was, en wist, dat God hem met ede gezworen had, dat hij uit de vrucht zijner lenden, zoveel het vlees aangaat, den Christus verwekken zou, om Hem op zijn troon te zetten;
Zo heeft hij, dit voorziende, gesproken van de opstanding van Christus, dat Zijn ziel niet is verlaten in de hel, noch Zijn vlees verderving heeft gezien. Dezen Jezus heeft God opgewekt; waarvan wij allen getuigen zijn.
Hij dan, door de rechter hand Gods verhoogd zijnde, en de belofte des Heiligen Geestes, ontvangen hebbende van den Vader, heeft dit uitgestort, dat gij nu ziet en hoort.
Want David is niet opgevaren in de hemelen; maar hij zegt: De Heere heeft gesproken tot Mijn Heere: Zit aan Mijn rechter hand. Totdat Ik Uw vijanden zal gezet hebben tot een voetbank Uwer voeten.
Zo wete dan zekerlijk het ganse huis Israels, dat God Hem tot een Heere en Christus gemaakt heeft, namelijk dezen Jezus, Dien gij gekruist hebt.En als zij dit hoorden, werden zij verslagen in het hart, en zeiden tot Petrus en de andere apostelen: Wat zullen wij doen mannen broeders?


Kijk Freek, hier werden die drieduizend voor Gods' heilig Recht gedaagd, en stonden zij geheel en volkomen schuldig aan het vergoten Bloed van den Heere Jezus Christus, en gingen zij in eigen oog, als in een punt des tijds verloren, met een laatste noodschreeuw tot God, en mag Petrus het middel zijn om hen op te roepen tot geloof en bekering, welke gewerkt werd door de Heilige Geest :


En Petrus zeide tot hen: Bekeert u, en een iegelijk van u worde gedoopt in den Naam van Jezus Christus, tot vergeving der zonden; en gij zult de gave des Heiligen Geestes ontvangen.
Want u komt de belofte toe, en uw kinderen, en allen, die daar verre zijn, zo velen als er de Heere, onze God, toe roepen zal. En met veel meer andere woorden betuigde hij, en vermaande hen, zeggende: Wordt behouden van dit verkeerd geslacht! Die dan zijn woord gaarne aannamen, werden gedoopt; en er werden op dien dag tot hen toegedaan omtrent drie duizend zielen. En zij waren volhardende in de leer der apostelen, en in de gemeenschap, en in de breking des broods, en in de gebeden.



DJK
Laatst gewijzigd door DJK op 14 okt 2008, 09:53, 3 keer totaal gewijzigd.
Klaio
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 sep 2005, 08:32

Re: Wat is sterven aan de Wet der WET, opdat ik Gode leven zou?

Bericht door Klaio »

DJK schreef:Aan Freek,

U bedriegt uzelf voor die nimmereindigende eeuwigheid...


DJK
Is er ook een eindigende eeuwigheid dan???
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: Wat is sterven aan de Wet der WET, opdat ik Gode leven zou?

Bericht door Ariene »

DJK schreef:Aan Freek,

U bedriegt uzelf voor die nimmereindigende eeuwigheid...


DJK

Ik vind het in en in triest dat dit geschreven wordt.

Wanneer DJK zich oprecht zorgen maakt dan vraagt hij via pb het adres en spreek met degene.
Maar om op basis van wat postings dit oordeel te geven vind ik echt héél erg.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Wat is sterven aan de Wet der WET, opdat ik Gode leven zou?

Bericht door freek »

DJK schreef:Aan Freek,

U bedriegt uzelf voor die nimmereindigende eeuwigheid...


DJK
Ach...die verwijten leg ik voor God neer. (Ik moet nu ineens denken aan koning Hizkia en de brieven van Rabsake).
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Wat is sterven aan de Wet der WET, opdat ik Gode leven zou?

Bericht door freek »

Ariene schreef:
DJK schreef:Aan Freek,

U bedriegt uzelf voor die nimmereindigende eeuwigheid...


DJK

Ik vind het in en in triest dat dit geschreven wordt.

Wanneer DJK zich oprecht zorgen maakt dan vraagt hij via pb het adres en spreek met degene.
Maar om op basis van wat postings dit oordeel te geven vind ik echt héél erg.
Ik vind het ook intriest. Maar ik verbaas me er niet over. Dit is de 'liefde' waarmee sommige mensen uit onze gezindte 'ongelovigen' te lijf gaan.
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: Wat is sterven aan de Wet der WET, opdat ik Gode leven zou?

Bericht door wim »

DJK schreef: Romeinen 6:7-8
Want die gestorven is, die is gerechtvaardigd van de zonde.
Indien wij nu met Christus gestorven zijn, zo geloven wij, dat wij ook met Hem zullen leven;


DJK
Lees het vers daarvoor ook even:
Dit wetende, dat onze oude mens met Hem gekruisigd is, opdat het lichaam der zonde te niet gedaan worde, opdat wij niet meer de zonde dienen.

Het gaat in dit specifieke geval dus over het sterven aan de zonde (het zondelichaam!). Dat is iets heel anders dan het sterven onder de vloek van de wet.

Verderop staat nog:
En stelt uwe leden niet der zonde tot wapenen der ongerechtigheid; maar stelt uzelven Gode, als uit de doden levende geworden zijnde, en stelt uw leden Gode tot wapenen der gerechtigheid.
Want de zonde zal over u niet heersen; want gij zijt niet onder de wet, maar onder de genade.


Dan vind ik het heel knap dat je hier nog een geheel eigen draai aan kunt geven.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat is sterven aan de Wet der WET, opdat ik Gode leven zou?

Bericht door Tiberius »

DJK schreef:U bedriegt uzelf voor die nimmereindigende eeuwigheid...
- Discussieer inhoudelijk en speel het niet op de persoon.
bron: forumregels
DJK
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 aug 2008, 12:52

Re: Wat is sterven aan de Wet der WET, opdat ik Gode leven zou?

Bericht door DJK »

Nog een voorbeeldje dan, uit het leven van een man die ook voor Gods' heilig Recht gedaagd werd :

De moordenaar aan het kruis, naast Jezus...

Lukas 23 : 39-43
En een der kwaaddoeners, die gehangen waren, lasterde Hem, zeggende: Indien Gij de Christus zijt, verlos Uzelven en ons. Maar de andere, antwoordende, bestrafte hem, zeggende: Vreest gij ook God niet, daar gij in hetzelfde oordeel zijt?

Hier werd de moordenaar voor Gods' heilig Recht gedaagd, middels de trekkende liefde des Vaders, want niemand kan tot Hem komen, tenzij de Vader hem trekke tot Mij, sprak de Heere Jezus zelf eens hier op aarde.

En wij toch rechtvaardiglijk; want wij ontvangen straf, waardig hetgeen wij gedaan hebben; maar Deze heeft niets onbehoorlijks gedaan.

Hier mijnt hij zijn rechtvaardig vonnis, vanwege zijn hemelhoge schuld en zonden, waarover hij de toorn Gods' middels die eis der WET, op zijn arme verloren ziel voelt branden

En hij zeide tot Jezus: Heere, gedenk mijner, als Gij in Uw Koninkrijk zult gekomen zijn.

En hier ging hij verloren door Recht als in een punt des tijds, en stierf hij aan en onder die eis der WET, met een laatste noodschreeuw tot Jezus om redding...

En Jezus zeide tot hem: Voorwaar, zeg Ik u: Heden zult gij met Mij in het Paradijs zijn.


En hier mocht hij in de liefdesarmen van Christus vallen, middels het Woord van Evangelie dat Hij tot die moordenaar sprak, en werd hem de gerechtigheid en heiligheid van Christus toegerekend, op grond van Zijn volbrachte werk, en hem het geloof in Hem geschonken en ingestort middels de onwederstandelijke werking van de Heilige Geest, werkende door de Liefde.



DJK
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Wat is sterven aan de Wet der WET, opdat ik Gode leven zou?

Bericht door Josephus »

Klaio schreef:
DJK schreef:Aan Freek,

U bedriegt uzelf voor die nimmereindigende eeuwigheid...


DJK
Is er ook een eindigende eeuwigheid dan???
Ja, dat vroeg ik me ook al af... :modo
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Klaio
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 sep 2005, 08:32

Re: Wat is sterven aan de Wet der WET, opdat ik Gode leven zou?

Bericht door Klaio »

DJK schreef:Nog een voorbeeldje dan, uit het leven van een man die ook voor Gods' heilig Recht gedaagd werd :

De moordenaar aan het kruis, naast Jezus...

Lukas 23 : 39-43
En een der kwaaddoeners, die gehangen waren, lasterde Hem, zeggende: Indien Gij de Christus zijt, verlos Uzelven en ons. Maar de andere, antwoordende, bestrafte hem, zeggende: Vreest gij ook God niet, daar gij in hetzelfde oordeel zijt?

Hier werd de moordenaar voor Gods' heilig Recht gedaagd, middels de trekkende liefde des Vaders, want niemand kan tot Hem komen, tenzij de Vader hem trekke tot Mij, sprak de Heere Jezus zelf eens hier op aarde.

En wij toch rechtvaardiglijk; want wij ontvangen straf, waardig hetgeen wij gedaan hebben; maar Deze heeft niets onbehoorlijks gedaan.

Hier mijnt hij zijn rechtvaardig vonnis, vanwege zijn hemelhoge schuld en zonden, waarover hij de toorn Gods' middels die eis der WET, op zijn arme verloren ziel voelt branden

En hij zeide tot Jezus: Heere, gedenk mijner, als Gij in Uw Koninkrijk zult gekomen zijn.

En hier ging hij verloren door Recht als in een punt des tijds, en stierf hij aan en onder die eis der WET, met een laatste noodschreeuw tot Jezus om redding...

En Jezus zeide tot hem: Voorwaar, zeg Ik u: Heden zult gij met Mij in het Paradijs zijn.


En hier mocht hij in de liefdesarmen van Christus vallen, middels het Woord van Evangelie dat Hij tot die moordenaar sprak, en werd hem de gerechtigheid en heiligheid van Christus toegerekend, op grond van Zijn volbrachte werk, en hem het geloof in Hem geschonken en ingestort middels de onwederstandelijke werking van de Heilige Geest, werkende door de Liefde.



DJK
Het werk was nog niet volbracht hoor op dat moment...
DJK
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 aug 2008, 12:52

Re: Wat is sterven aan de Wet der WET, opdat ik Gode leven zou?

Bericht door DJK »

Aan Klaio,

Als dat nu waarheid was, wat je hier durft te beweren, dan was er voor de oude Simeon in de tempel en Anna, en de geheel oudtestamentische uitverkoren Kerk van Christus ook geen hoop op de zaligheid, want zij waren al lang en breed overleden, alvorens Christus voor hen aan het kruis gestorven was...

Bedenk altijd dat er in het geloof én bij God, géén tijd, en géén heilsweg, maar wél een heilsorde bestaat, Klaio.
Dit ligt namelijk in Zijn eeuwige Goddelijke Wezen verklaart.
Zeg of schrijf dit daarom a.u.b. nooit meer.


DJK
Laatst gewijzigd door DJK op 14 okt 2008, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4786
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Wat is sterven aan de Wet der WET, opdat ik Gode leven zou?

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Romeinen 8 vers 1-4:

Zo is er dan nu geen verdoemenis voor degenen, die in Christus Jezus zijn, die niet naar het vlees wandelen, maar naar de Geest.
Want de wet des Geestes des levens in Christus Jezus heeft mij vrijgemaakt van de wet der zonde en des doods.
Want het geen der wet onmogelijk was, dewijl zij door het vlees krachteloos was, heeft God, Zijn Zoon zendende in gelijkheid des zondigen vleses, en dat voor de zonde , de zonde veroordeeld in het vlees.
Opdat het recht der wet vervuld zou worden in ons, die niet naar het vlees wandelen, maar naar de Geest.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Wat is sterven aan de Wet der WET, opdat ik Gode leven zou?

Bericht door albion »

freek schreef:
Ik vind het ook intriest. Maar ik verbaas me er niet over. Dit is de 'liefde' waarmee sommige mensen uit onze gezindte 'ongelovigen' te lijf gaan.
Tja wat moet je daar op zeggen. Het kan voor hun juist liefde zijn om de ongelovige te waarschuwen. Als men in een brandend huis staat wil men ook graag geholpen worden om er uit te komen en zo zullen ze het misschien ook zien. Als waarschuwing.

Maar als ik dit zo leest dan zijn die 'sommige mensen' ongelovigen in jouw ogen, anders nam je het wel ter harte denk ik (en dus oordeel je ook).

En er zijn mensen die aan het H.Avondmaal gaan, terwijl ze met hun naaste niet omgaan zoals het eigenlijk moet:

'zonder geveinsdheid (alle vijandschap, haat en nijd van harte afleggende) een ernstig voornemen heeft, om van nu voortaan in waarachtige liefde en enigheid met zijn naasten te leven.'
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Klaio
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 sep 2005, 08:32

Re: Wat is sterven aan de Wet der WET, opdat ik Gode leven zou?

Bericht door Klaio »

DJK schreef:Aan Klaio,

Als dat nu waarheid was, wat je hier durft te beweren, dan was er voor de oude Simeon in de tempel en Anna, en de geheel oudtestamentische uitverkoren Kerk van Christus ook geen hoop op de zaligheid, want zij waren al lang en breed overleden, alvorens Christus voor hen aan het kruis gestorven was...

Bedenk altijd dat er in het geloof én bij God, géén tijd, en géén heilsweg, maar wél een heilsorde bestaat, Klaio.
Dit ligt namelijk in Zijn eeuwige Goddelijke Wezen verklaart.
Zeg of schrijf dit daarom a.u.b. nooit meer.


DJK
Rustig maar hoor DJK. In het leven van Jezus op aarde bestond wel degelijk tijd. En toen Jezus die woorden tot de moordenaar aan het kruis sprak, was Zijn werk toch echt nog niet volbracht. Hij ging het voor hem en degenen die jij noemt volbrengen en toen Hij dat gedaan had kon hij pas zeggen: "Het is volbracht".
Plaats reactie