Jezus en de blindgeborene

Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Re: Jezus en de blindgeborene

Bericht door Wilma van den Berg »

Ariene schreef:
DJK schreef:
Ariene schreef:een vraag die na het lezen van bovenstaand stuk in mij opkomt;

Laat jij je weleens corrigeren?

Ben je bereid om ook eens kritisch naar jezelf te kijken?


Ik zal echt niet zeggen dat je geen waarheden spreekt, maar toch mis ik ook enorm veel in je postings.
(De Heer is groot elk' zing Zijn lof)
Daarnaast lijk je alles af te doen met "De Heere vraagt het mij" "De Heere zal er voor zorgen" enz.

Ik begrijp dat je geen kerkelijke gemeente om je heen heb, dat kan ook gevaren opleveren, wees daar alert op.

Een ziel kan eigenlijk alleen maar zingen van Gods' goedertierenheen, indien daar een rechtsgrond voor is. Kijk bij die blindgeborene, een mens verlost middels een weg van recht en gerechtigheid. Deze man heeft het innerlijk in aanbidding tot Hem gezongen :


“Amazing grace! How sweet the sound, that saved a wretch like me!
I once was lost but now am found, I was blind but now I see…
'T was grace that taught my heart to fear, and grace my fears relieved;
How precious did that grace appear, the hour I first believed!
My chaines are gone, I’ve been set free; My God, My Savior has ransomed me.
And like a flood, His mercy reigns, unending love, amazing grace” (John Newton)
John Newton komt uit 1725... :quoi
Ik vat het maar zo op dat deze man gezongen heeft van Gods grote daden en zijn zondige hart (om het maar even eenvoudig te zeggen). Dan gaat het over kerkmuren en jaren heen maar beleefd Gods volk iets te samen.
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
gravo
Berichten: 588
Lid geworden op: 10 jun 2004, 00:30
Locatie: : De grote stad

Re: Jezus en de blindgeborene

Bericht door gravo »

Beste DJK,

Je gaat niet zo heel erg in op m'n vragen. Sterker nog, tegenover mijn kritische vraagstelling over je stijl reageer je weer precies in die stijl. Dit gesprek moeten we daarom maar laten voor wat het is.

Een ander punt is dit: kun je uitleggen in hoeverre je los van een kerkverband opereert? Ik krijg de indruk, dat je op geestelijk gebied een volstrekt individueel geluid laat horen. Ook al is je taal en je stijl heel herkenbaar en (naar mijn idee) gekopieerd.

Hoe verhoud je je nu tot andere christenen? Je suggereert, dat ik (omwille van mijn kritisch reactie?) ook een vijand ben van genade. Dit snelle oordeel maakt mij alert. Stel je je zo op tegenover iedereen, die zich christen noemt, maar toch jouw inzichten of taalgebruik niet deelt?

Aan de basis van bovenstaande vragen ligt de vraag of een enkel mens, een enkele gelovige wel de pretentie kan hebben om los van mede-gelovigen (lees: los van de christelijke gemeente en los van de Ene Heilige Algemene Christelijke Kerk) de waarheid in al zijn lengte, breedte en diepte in pacht kan hebben.
Is het in de grond van de zaak wel goed om als christen zo geisoleerd te leven, dat je in feite je eigen kerkverband bent?

Misschien heb je wel degelijk een gemeente of een samenkomst van christenen, waar je deel vanuit maakt. Dat zou ik dan graag weten. Maar als je de kant op gaat van een individueel christen, die meent tegen de kerk en de wereld te moeten preken, zonder dat je ook maar enige herkenning vindt in andere christenen, dan gaat het, dunkt me, niet goed.

Ik beschuldig je nergens van. Ik blijf alleen nieuwsgierig naar je positie binnen (al dan niet) kerkelijk Nederland. Ergens is er een duidelijke lijn naar het gereformeerd protestantisme, maar anderzijds proef ik ook een zeer eigenaardige, eigenzinnige toon, die ik alleen ken van groepen of individuen, die elke contact met een groter geheel (van kerken of gemeenten) hebben verbroken.

gravo
DJK
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 aug 2008, 12:52

Re: Jezus en de blindgeborene

Bericht door DJK »

Helemaal mee eens Wilma,

met onze kerkjes en dominees etc.... kunnen wij niet voor God verschijnen.
gravo
Berichten: 588
Lid geworden op: 10 jun 2004, 00:30
Locatie: : De grote stad

Re: Jezus en de blindgeborene

Bericht door gravo »

DJK schreef:Helemaal mee eens Wilma,

met onze kerkjes en dominees etc.... kunnen wij niet voor God verschijnen.
Ter aanvulling van mijn vorige posting: wordt hier nu bevestigd, dat DJK zich inderdaad buitengesloten heeft of buitengesloten voelt van bekende kerkverbanden of christelijke gemeenten?
"kerkjes en dominees". Wie zo'n kwalificatie in de mond neemt, staat daar kennelijk nogal los van.

gravo
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Re: Jezus en de blindgeborene

Bericht door Wilma van den Berg »

DJK schreef:Helemaal mee eens Wilma,

met onze kerkjes en dominees etc.... kunnen wij niet voor God verschijnen.
Net zo min als dat we dat van nature met onszelf kunnen. Ook onze eigen interpretaties van de Schrift zullen ons niet redden. En dan ben ik soms juist heel dankbaar dat God ons in een kerk geplaatst heeft en Gods dienaars het Woord mogen verkondigen. Want het mogen heenwijzers zijn naar Hem!
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Re: Jezus en de blindgeborene

Bericht door Wilma van den Berg »

DJK schreef:
Arienne,

Ik weet niet waar. Een ieder die mijn paadje kruist, probeer ik een handje zaad mee te geven, middels dit forum, of middels een mailtje, of middels een brochure, of middels weet ik maar wat, hopende dat het nog eens in goede aarde mag vallen...
Het gaat maar om die enkeling, Arienne. Vele zijn geroepen, weinigen uitverkoren!
En misschien ben jij wel die enkeling. Voor God is het maar een wenkje van Zijn alvermogen...

DJK
Beste DJK,

Hiermee zeg je nogal wat: je zegt: een handje goed zaad mee te geven....dus jij hebt het goede woord? Mag ik vragen waarop je dat baseert? Want met mensenwoorden kunnen we niet voor God verschijnen (iets daarvan heb je in een ander topic aangehaald). Moet ik het zo zien dat de mensenwereld zo slecht is je er toch een rijke prediking mag brengen of?
Ik zou o.a. hierover graag wat toelichting van je ontvangen, daar de zaak me eigenlijk niet helemaal helder is.
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Jezus en de blindgeborene

Bericht door JolandaOudshoorn »

DJK schreef:Overal waar ik kom, probeer ik te zaaien, Arienne.

Maar ik ben maar een verstoten eenzame uitgeworpene.
"Ze hebben Mij gehaat, en ze zullen ook u haten..."


Hartelijke groet,

Van een broer van die blindgeborene
Dat is ook onze taak, om overal te zaaien, waar wij ook komen. Alleen, ik denk dat jij teveel uitgaat dat je er alleen voor staat, gezien deze posting. In een gemeente, op dit forum zijn er velen die deze taak hebben. Hoewel het er meer kunnen zijn, want Jezus roept zelf uit: de velden zijn wit om te oogsten, alleen de arbeiders zijn nog weinigen. Wees voorzichtig om er zomaar vanuit te gaan dat hier alleen ongelovigen actief zijn, want dat merk ik een beetje in jouw postings. Ik weet ook: je moet niet zomaar iedereen als gelovige houden, maar jij slaat een beetje de andere kant op. Niet alleen de tekst die je aanhaalt staat in de Bijbel, maar ook: Ik ben een vriend, een metgezel van ieder die U ootmoedig vrezen. En dan kan je zeggen: ik heb heel veel vrienden, hier op het forum en in de gemeente. Ik hoop dat jij dat ook zo zal ervaren!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
DJK
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 aug 2008, 12:52

Re: Jezus en de blindgeborene

Bericht door DJK »

Wilma van den Berg schreef:
DJK schreef:
Arienne,

Ik weet niet waar. Een ieder die mijn paadje kruist, probeer ik een handje zaad mee te geven, middels dit forum, of middels een mailtje, of middels een brochure, of middels weet ik maar wat, hopende dat het nog eens in goede aarde mag vallen...
Het gaat maar om die enkeling, Arienne. Vele zijn geroepen, weinigen uitverkoren!
En misschien ben jij wel die enkeling. Voor God is het maar een wenkje van Zijn alvermogen...

DJK
Beste DJK,

Hiermee zeg je nogal wat: je zegt: een handje goed zaad mee te geven....dus jij hebt het goede woord? Mag ik vragen waarop je dat baseert? Want met mensenwoorden kunnen we niet voor God verschijnen (iets daarvan heb je in een ander topic aangehaald). Moet ik het zo zien dat de mensenwereld zo slecht is je er toch een rijke prediking mag brengen of?
Ik zou o.a. hierover graag wat toelichting van je ontvangen, daar de zaak me eigenlijk niet helemaal helder is.

Lees voor enige uitleg hierover aub het vorige TOPIC in zijn geheel, over : "Wat is sterven aan de WET"
Hierin heb ik veelvuldig uitleg gegeven. En als u graag leest, misschien ook mijn artikel over Exodus 12 : "Israels' verlossing uit haar diensthuis, middels een weg van bloedstorting en gerechtigheid.
DJK
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 aug 2008, 12:52

Re: Jezus en de blindgeborene

Bericht door DJK »

JolandaOudshoorn schreef:
DJK schreef:Overal waar ik kom, probeer ik te zaaien, Arienne.

Maar ik ben maar een verstoten eenzame uitgeworpene.
"Ze hebben Mij gehaat, en ze zullen ook u haten..."


Hartelijke groet,

Van een broer van die blindgeborene
Dat is ook onze taak, om overal te zaaien, waar wij ook komen. Alleen, ik denk dat jij teveel uitgaat dat je er alleen voor staat, gezien deze posting. In een gemeente, op dit forum zijn er velen die deze taak hebben. Hoewel het er meer kunnen zijn, want Jezus roept zelf uit: de velden zijn wit om te oogsten, alleen de arbeiders zijn nog weinigen. Wees voorzichtig om er zomaar vanuit te gaan dat hier alleen ongelovigen actief zijn, want dat merk ik een beetje in jouw postings. Ik weet ook: je moet niet zomaar iedereen als gelovige houden, maar jij slaat een beetje de andere kant op. Niet alleen de tekst die je aanhaalt staat in de Bijbel, maar ook: Ik ben een vriend, een metgezel van ieder die U ootmoedig vrezen. En dan kan je zeggen: ik heb heel veel vrienden, hier op het forum en in de gemeente. Ik hoop dat jij dat ook zo zal ervaren!

Al Gods' ware volk, zijn zaaiers middels hun getuigenis. Kijk bij Naomi, zij heeft het goede zaad in Ruth's hart en Orpa's hart, mogen strooien middels haar getrouw getuigenis over die God van Israel, en kijk ook wat het heeft uitgewerkt. Bij Ruth heeft dat Zaad in de goede aarde mogen vallen. Maar lang niet al Gods' volk hebben een Goddelijke roeping en een zending daartoe, Jolanda...
Gebruikersavatar
zusterelly
Berichten: 1083
Lid geworden op: 06 feb 2008, 12:52
Locatie: op de grote stille heide

Re: Jezus en de blindgeborene

Bericht door zusterelly »

DJK schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
DJK schreef:Overal waar ik kom, probeer ik te zaaien, Arienne.

Maar ik ben maar een verstoten eenzame uitgeworpene.
"Ze hebben Mij gehaat, en ze zullen ook u haten..."


Hartelijke groet,

Van een broer van die blindgeborene
Dat is ook onze taak, om overal te zaaien, waar wij ook komen. Alleen, ik denk dat jij teveel uitgaat dat je er alleen voor staat, gezien deze posting. In een gemeente, op dit forum zijn er velen die deze taak hebben. Hoewel het er meer kunnen zijn, want Jezus roept zelf uit: de velden zijn wit om te oogsten, alleen de arbeiders zijn nog weinigen. Wees voorzichtig om er zomaar vanuit te gaan dat hier alleen ongelovigen actief zijn, want dat merk ik een beetje in jouw postings. Ik weet ook: je moet niet zomaar iedereen als gelovige houden, maar jij slaat een beetje de andere kant op. Niet alleen de tekst die je aanhaalt staat in de Bijbel, maar ook: Ik ben een vriend, een metgezel van ieder die U ootmoedig vrezen. En dan kan je zeggen: ik heb heel veel vrienden, hier op het forum en in de gemeente. Ik hoop dat jij dat ook zo zal ervaren!

Al Gods' ware volk, zijn zaaiers middels hun getuigenis. Kijk bij Naomi, zij heeft het goede zaad in Ruth's hart en Orpa's hart, mogen strooien middels haar getrouw getuigenis over die God van Israel, en kijk ook wat het heeft uitgewerkt. Bij Ruth heeft dat Zaad in de goede aarde mogen vallen. Maar lang niet al Gods' volk hebben een Goddelijke roeping en een zending daartoe, Jolanda...
In het kader van het ambt aller gelovigen meen ik toch dat wij allen geroepen worden om van God te getuigen in woorden en werken. Een ieder op zijn of haar vlak/niveau.
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Jezus en de blindgeborene

Bericht door JolandaOudshoorn »

DJK schreef:
JolandaOudshoorn schreef: Dat is ook onze taak, om overal te zaaien, waar wij ook komen. Alleen, ik denk dat jij teveel uitgaat dat je er alleen voor staat, gezien deze posting. In een gemeente, op dit forum zijn er velen die deze taak hebben. Hoewel het er meer kunnen zijn, want Jezus roept zelf uit: de velden zijn wit om te oogsten, alleen de arbeiders zijn nog weinigen. Wees voorzichtig om er zomaar vanuit te gaan dat hier alleen ongelovigen actief zijn, want dat merk ik een beetje in jouw postings. Ik weet ook: je moet niet zomaar iedereen als gelovige houden, maar jij slaat een beetje de andere kant op. Niet alleen de tekst die je aanhaalt staat in de Bijbel, maar ook: Ik ben een vriend, een metgezel van ieder die U ootmoedig vrezen. En dan kan je zeggen: ik heb heel veel vrienden, hier op het forum en in de gemeente. Ik hoop dat jij dat ook zo zal ervaren!

Al Gods' ware volk, zijn zaaiers middels hun getuigenis. Kijk bij Naomi, zij heeft het goede zaad in Ruth's hart en Orpa's hart, mogen strooien middels haar getrouw getuigenis over die God van Israel, en kijk ook wat het heeft uitgewerkt. Bij Ruth heeft dat Zaad in de goede aarde mogen vallen. Maar lang niet al Gods' volk hebben een Goddelijke roeping en een zending daartoe, Jolanda...
Nu spreek je jezelf tegen! En verder, zoals Elly het al verwoorde: iedere gelovige heeft het ambt van profeet gekregen, lees de HC daar maar eens op na (ik meende vr&antw 32)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
DJK
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 aug 2008, 12:52

Re: Jezus en de blindgeborene

Bericht door DJK »

Antwoord op 2e mailposting van Gravo,

Gravo: Beste DJK,
Je gaat niet zo heel erg in op m'n vragen. Sterker nog, tegenover mijn kritische vraagstelling over je stijl reageer je weer precies in die stijl. Dit gesprek moeten we daarom maar laten voor wat het is.

DJK: Ik zoek of begeer geen twist, Gravo. Slechts een vermanend woord tot onderwijs. Ik heb gemerkt dat er zoveel onkunde is en heerst.

Gravo: Een ander punt is dit: kun je uitleggen in hoeverre je los van een kerkverband opereert? Ik krijg de indruk, dat je op geestelijk gebied een volstrekt individueel geluid laat horen. Ook al is je taal en je stijl heel herkenbaar en (naar mijn idee) gekopieerd.

DJK: Wanneer jij nu voor lange tijd met een stel Amsterdammers hebt gewerkt, ga je waarschijnlijk ook naar verloop van enige tijd hetzelfde accent over nemen, als waar zij mee spreken, maar de inhoud van hetgeen je te zeggen hebt, is en blijft dan hopelijk nog altijd wel van jezelf, toch...? Ik ben het met je eens dat op kerkelijk gebied veel vrome godsdienstige poppenkast heerst, en nog veel meer namaak dan we ons maar enigszins voor kunnen stellen. Maar ik hoop dat je me wil geloven, dat dit bij niet zo is.

Gravo: Hoe verhoud je je nu tot andere christenen? Je suggereert, dat ik (omwille van mijn kritisch reactie?) ook een vijand ben van genade. Dit snelle oordeel maakt mij alert. Stel je je zo op tegenover iedereen, die zich christen noemt, maar toch jouw inzichten of taalgebruik niet deelt?

DJK: Ik sta boven niemand, al denken sommigen helaas van wel. Maar uit het feit dat jij alert cq. op je hoede bent, wbt mijn opmerking naar jou, dat je een vijand van genade bent, betekend misschien ook wel dat je nog nimmer aan deze vijandschap ontdekt bent geworden, noch minder bent gestorven. Maar je bent nog niet zo vijandig als hoe ik destijds er een vijand van was. De Heere deed mij voor het eerst een weinig van die vijandschap inleven middels Psalm 116:1 ber., "God heb ik lief, want die getrouwe Heere", deze woorden sloegen als een spiegel der WET bij mij naar binnen, mij zeggende dat ik een hater van God was, en van mij naasten. Hetgeen me zeer deed wenen en innerlijk tot God deed roepen en kermen om vergeving, maar was er (nog) niet verloren mee gegaan onder God. Dit gebeurde pas 15 jaar later. En hier wil ik mensen zo voor waarschuwen. Velen denken al met een zucht en een droevenis over hun zonden al bekeerd te zijn, maar het moet verder komen vriend. Alle rechten op de zaligheid dienen wij te leren verliezen, om als een helwaardige in eigen oog verloren te gaan onder God, en te sterven aan die vloekende eis van Zijn heilige WET, niets meer hebbende tot betaling, met Jona overboord vallen in de golven van Gods' toorn, om daarna zeer liefelijk opgevangen te worden middels die Vis, Ichtus. Gedenk aan het teken van Jona en de Vis, Gravo!

Gravo: Aan de basis van bovenstaande vragen ligt de vraag of een enkel mens, een enkele gelovige wel de pretentie kan hebben om los van mede-gelovigen (lees: los van de christelijke gemeente en los van de Ene Heilige Algemene Christelijke Kerk) de waarheid in al zijn lengte, breedte en diepte in pacht kan hebben.
Is het in de grond van de zaak wel goed om als christen zo geisoleerd te leven, dat je in feite je eigen kerkverband bent?

DJK: Ik heb de wijsheid niet in pacht. Ik spreek slechts de woorden van mijn lieve Meester, Gravo. En wat kerken etc. betreft, ik ben maar een zwerver. Hou veel van mannen als Luther, Calvijn, Boston, Rutherford, Mc Cheyne, Huntington, Kohlbrugge, Bunjan, Van der Groe, Whitefield en ds. Johannes van der Poel. En tegenwoordig ds. KV
Zij allen kenden en wisten en predikten ook maar ten dele, maar zij brachten het heilig eisende Recht Gods' nog naar voren in hun prediking. Sterven aan de WET & Leven door het geloof in de beloften van het Evangelie, was de boodschap van deze mannen.

Gravo: Misschien heb je wel degelijk een gemeente of een samenkomst van christenen, waar je deel vanuit maakt. Dat zou ik dan graag weten. Maar als je de kant op gaat van een individueel christen, die meent tegen de kerk en de wereld te moeten preken, zonder dat je ook maar enige herkenning vindt in andere christenen, dan gaat het, dunkt me, niet goed. Ik beschuldig je nergens van. Ik blijf alleen nieuwsgierig naar je positie binnen (al dan niet) kerkelijk Nederland. Ergens is er een duidelijke lijn naar het gereformeerd protestantisme, maar anderzijds proef ik ook een zeer eigenaardige, eigenzinnige toon, die ik alleen ken van groepen of individuen, die elke contact met een groter geheel (van kerken of gemeenten) hebben verbroken.

DJK: Ik ben ter plaatse kerkelijk lid van de HHk, waar ik zelden of nooit ter kerke ga. En probeer daar maar te gaan kerken waar ik bij tijd en wijlen, mijn geestelijke naam nog mag horen noemen. Maar uit je schrijven komt bij tijden zo naar voren, hetzelfde als wat die discipelen der WET in Johannes 9 tot Christus zeiden : "Maar zijn wij dan ook blind?"
En hiertoe moet ik je hetzelfde antwoord geven als Christus hen destijds antwoordde, namelijk : "En Jezus zeide: Ik ben tot een oordeel in deze wereld gekomen, opdat degenen, die niet zien, zien mogen, en die zien, blind worden. En dit hoorden enigen uit de Farizeen, die bij Hem waren, en zeiden tot Hem: Zijn wij dan ook blind? Jezus zeide tot hen: Indien gij blind waart, zo zoudt gij geen zonde hebben; maar nu zegt gij: Wij zien; zo blijft dan uw zonde."

Ik hoop dat je het allemaal mag verstaan, vriend.


gravo
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8961
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Jezus en de blindgeborene

Bericht door J.C. Philpot »

Beste DJK,
Is dhr. Burggraaf van de Rokende Vlaswiek (http://www.rokendevlaswiek.nl) soms iemand die qua leer / inzicht dicht bij jou staat? Dat vraag ik me namenlijk af als ik je postings op me in laat werken.

Hartelijke groet,
JCP
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
DJK
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 aug 2008, 12:52

Re: Jezus en de blindgeborene

Bericht door DJK »

J.C. Philpot schreef:Beste DJK,
Is dhr. Burggraaf van de Rokende Vlaswiek (http://www.rokendevlaswiek.nl) soms iemand die qua leer / inzicht dicht bij jou staat? Dat vraag ik me namenlijk af als ik je postings op me in laat werken.

Hartelijke groet,
JCP
Qua leer, ben ik het wel met hem eens, w.b.t. de leer van de rechtvaardiging van de goddeloze"(Rom.5:6)(Rom.4:5), maar van zijn kille liefdeloze geschrijf aangaande bijv. de misstappen van ds. G.H. Kersten in de 2e oorlog, moet ik werkelijk niets van hebben. Dan denk ik werkelijk : "Van waar komt deze lust, om over een geacht kind des Heeren zodanig te schrijven"
Ik heb hoge achting voor ds. G.H. Kersten als kind van God, ondanks dat ik het moet zeggen dat hij als knecht gruwelijk gedwaald heeft op het punt van de wedergeboorte. Hij, en niet alleen Hij, maar velen hebben met hem, het stuk der Wedergeboorte losgekoppelt van de Rechtvaardigmaking, in tegenstelling tot de leer der Reformatoren en andere voornoemde getrouwe nadere Reformatoren, waardoor er een heilsweg in hun prediking ontstond, en helaas geen sprake meer van een Goddelijke heilsorde. Ds. Kersten leerde wel degelijk dat iemand al een kind van God kon zijn, en al het leven in Christus kon hebben, in de lijn van Comrie, aleer zo'n ziel gestorven was aan zijn eerste man, namelijk de WET in Adam.
Hij preekte wel de noodzakelijkheid dat het in Christus moest komen, maar tegelijk leerde hij dat het een nadere weldaad was, indien een ziel tot die bewuste kennis der schuldvergeving mocht komen. Hier heeft GPPB heel sterk tegen geageerd, maar als je daarnaast leest hoe hij de boeken aanprijst te kopen, die handelen over de begane misstappen van ds. G.H. Kersten, bedoelende om Kersten van zijn voetstuk te stoten die de mensen als afgod van hem gemaakt hebben, denk ik echt : "Hier ga je té ver in, GPPB!!" Hier moet ik daarom ook niets van hebben. Ik ken een man uit mijn dichtbije omgeving die het immer over die ene gruwelijke zonde van David met Batsheba heeft, dat hij maar niet kan begrijpen dat een kind van God tot deze dingen in staat kan zijn, vanuit zijn Roomse denkbesef, dat Gods' volk heilig is en zonder zonden leeft. En deze man kan daar maar nooit over ophouden, wanneer ik hem tegen kom. Waarop ik hem dan eerlijk zeg :"Vriend, bedenk dat die gruwlijke zonde van David ook vergeven is geworden in het Bloed van Christus, ondanks dat David dit niet goedkoop heeft gedaan, want het heeft hem zijn kind gekost, het zwaard is van huis niet geweken, en zijn huisgezin was een spelonk geworden van moord en verkrachtingen, : "Maar hoe is het nu met jou, zijn jouw zonden nu al vergeven? Weet dan vanuit Gods' Woord dat wie een kind Gods' ook hierin aanraakt, hij Gods' tere oogappel aanraakt....!!" En dan staat die man meestal met een mond vol tanden, niets meer te zeggen hebbende...
Laatst gewijzigd door DJK op 15 okt 2008, 14:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Jezus en de blindgeborene

Bericht door Afgewezen »

DJK schreef:Slechts een vermanend woord tot onderwijs.
Tja, wat moeten we daar nu mee...
Ik denk dat je dan toch op een verkeerd medium bent aangekomen, DJK. Want hoezeer het je goed recht is om je boodschap uit te dragen - een boodschap waar ik het tot op zekere hoogte nog wel mee eens ben ook - door zo te spreken stel je jezelf op een enorme hoogte en eigen je jezelf een gezag toe dat je niet toekomt. Je beroepen op teksten die je gekregen hebt e.d., is nogal gemakkelijk. Ik zou zeggen: doe die profetenmantel maar uit en spreek gewoon van mens tot mens. Zoals je nu doet, schaad je de zaak alleen maar.
Plaats reactie