Ruth de Moabietische.

Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Ruth de Moabietische.

Bericht door Erasmiaan »

Barmhartigheid schreef:Ik ben nu de verklaring van het boek Ruth aan het lezen van ds. H.F. Kohlbrugge.
Ik wist niet dat ds. Kohlbrugge een verklaring daarover had. Bij het opruimen van onze studeerkamer kwamen we het tegen.
Ik ben nu ruim over de helft. Het is een korte en heldere uitleg, hij behandeld tekst voor tekst.

Ik zou het iedereen aan kunnen raden die meer wil leren over het bijbelboek Ruth!
Als je dit topic goed had gelezen had je kunnen zien dat daar al eerder naar verwezen is...

(beetje flauw hoor, topic is in de loop der jaren tot stand gekomen en we kunnen niet van je verlangen dat je alle 74 pagina's even doorneemt voor je reageert ;))
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17376
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Ruth de Moabietische.

Bericht door huisman »

Een nieuw boek komt binnenkort uit over Ruth van ds R van Kooten. Deze predikant kennende ben ik erg benieuwd naar zijn uitleg van dit veel bepreekte bijbelboek.

Afbeelding
Omschrijving
Ruth, de Moabitische biedt een bredere kijk op het boek Ruth. Dit boek leent
zich uitstekend voor de dagelijkse stille tijd, maar is door de toegevoegde
gespreksvragen ook geschikt voor studiegroepen of verenigingen .

Ca. 256 pag. gebonden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Ruth de Moabietische.

Bericht door freek »

Ik las afgelopen zondag de verklaring van Dächsel over het boek Ruth. Fijn om te lezen. Heel basic, zonder allerlei paralellen met en verwijzingen naar de weg tot geloofszekerheid - zoals die vaak gelegd worden in het boek Ruth. Het kan dus ook toegepast worden, zonder dit soort vreemde uitleggingen.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Ruth de Moabietische.

Bericht door Ditbenik »

huisman schreef:Een nieuw boek komt binnenkort uit over Ruth van ds R van Kooten. Deze predikant kennende ben ik erg benieuwd naar zijn uitleg van dit veel bepreekte bijbelboek.

Afbeelding
Omschrijving
Ruth, de Moabitische biedt een bredere kijk op het boek Ruth. Dit boek leent
zich uitstekend voor de dagelijkse stille tijd, maar is door de toegevoegde
gespreksvragen ook geschikt voor studiegroepen of verenigingen .

Ca. 256 pag. gebonden.
Hij heeft gisteren zijn prekenserie over Ruth afgerond. In die serie heeft laten zien wat er werkelijk staat. Wat is de Schrift dan rijk aan schatten en wat is het heerlijk die te laten schitteren zonder allerlei fantasieën of allegorese. Wat dat betreft zal het zeker een leerzaam boek zijn. Verschijning ergens in april als ik het goed begrepen heb.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Ruth de Moabietische.

Bericht door Ditbenik »

Ditbenik schreef:
huisman schreef:Een nieuw boek komt binnenkort uit over Ruth van ds R van Kooten. Deze predikant kennende ben ik erg benieuwd naar zijn uitleg van dit veel bepreekte bijbelboek.

Afbeelding
Omschrijving
Ruth, de Moabitische biedt een bredere kijk op het boek Ruth. Dit boek leent
zich uitstekend voor de dagelijkse stille tijd, maar is door de toegevoegde
gespreksvragen ook geschikt voor studiegroepen of verenigingen .

Ca. 256 pag. gebonden.
Hij heeft gisteren zijn prekenserie over Ruth afgerond. In die serie heeft laten zien wat er werkelijk staat. Wat is de Schrift dan rijk aan schatten en wat is het heerlijk die te laten schitteren zonder allerlei fantasieën of allegorese. Wat dat betreft zal het zeker een leerzaam boek zijn. Verschijning ergens in april als ik het goed begrepen heb.
En inmiddels verschenen. Dit schrijft Van Kooten er zelf over:
Boek over Ruth verschenen
Afgelopen week is het boek over Ruth uitgekomen. Het telt 445 pagina’s, verdeeld
over zestig hoofdstukjes. Het is door Jongbloed prachtig uitgevoerd met een hard
kaft en een prachtige schilderij van de Franse schilder Hugues Merle (1813-1881),
getiteld ‘Ruth in the fields’. Het kost € 19,95 plus verzendkosten.
Iedereen binnen en buiten de gemeente kan het boek bestellen bij Margriet
Bayense per telefoon (055) 542 31 00 of per mail: ruth@baybay.nl. De opbrengst is
voor het evangelisatiewerk in Kerkrade. Vanwege het doel durf ik het van harte aan
te bevelen. Het is ook voor jongeren erg geschikt. De hoofdstukken zijn niet te lang
en kunnen dus als dagboek gelezen worden. Er zijn aan ieder hoofdstuk ook
gespreksvragen toegevoegd zodat het ook dienen kan voor Bijbelkring,
vrouwenvereniging, et cetera.
Plaats reactie