Abortus

ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Abortus

Bericht door ejvl »

vanderberg schreef: Bidden tot God voor behoudt van wanhoop.
Als dat niet de leidraad is van de mens, dan zal deze ook niet behouden worden van de wanhoop.
Dat is zo zeker en vast als Gods Woord is.
Dit is al een hele andere toon, en hier zal ook niemand het mee oneens zijn.
vanderberg
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 aug 2012, 18:46

Re: Abortus

Bericht door vanderberg »

windorgel schreef:
vanderberg schreef:Gisteren las ik nog in T.M. Looman, dat een roeping van een leraar, herder of predikant enkel door God geroepen moet zijn.
Je leest het in het O.T. dat Mozes door God werd aangesproken en werd aangesteld, ook al dacht Mozes er zelf anders over en Jeremia werd door God tot een profeet gesteld over volken, ook Jeremia dacht er anders over.
Tegenwoordig denkt men lichtzinnig over de heilige roeping van predikanten, en dat resulteert in onkunde onder de mensen zoals te zien is op dit forum.
De leraars zijn zelf verantwoordelijk, zowel als degenen die zomaar onder elk gehoor kunnen zitten.

Ds. Lamain zegt dat Gods volk onmogelijk onder het gehoor van elke Baals Priester kan gaan zitten, en dan maar liever thuis blijft en een boek pakt van onze voorvaderen of oude schrijvers.
Vroeger ging het ook heel anders, ds. Lamain zegt dat ze(meer dan 30 jaar terug alweer) vaak mensen afwezen, aan de hand van de beproeving van de geheiligden.
Nu is dit anders, een studie en men kan de preekstoel op.
ben even het verband met abortus kwijt...
Ik niet, volhouden onbijbels te reageren is een resultaat van hierbovengenoemde.
vanderberg
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 aug 2012, 18:46

Re: Abortus

Bericht door vanderberg »

ejvl schreef:
vanderberg schreef: Bidden tot God voor behoudt van wanhoop.
Als dat niet de leidraad is van de mens, dan zal deze ook niet behouden worden van de wanhoop.
Dat is zo zeker en vast als Gods Woord is.
Dit is al een hele andere toon, en hier zal ook niemand het mee oneens zijn.
Onzin, dit is wat ik aangaf, maar men ging een loopje nemen met mijn woorden en verdraaide ze.
vanderberg
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 aug 2012, 18:46

Re: Abortus

Bericht door vanderberg »

Jongere schreef:Helemaal eens met WimA in dit topic.

Dit soort uitspraken:
- Die God nodig hebben, richten zich tot God, degenen die een psychiater denken nodig te hebben, zoek er één.

- Er wordt weinig van gekend, daarom rent de mens van nature naar een psychiater.

- Ik zelf zal wel waken om ooit mijn toevlucht te zoeken tot een psychiater oid. (...) Ik geloof ook dat een mens die God oprecht leert kennen, ervan afstapt op deze mensen te rekenen.
getuigen van een verkeerd beeld op de verhouding tussen psychische problemen en geestelijke zielenvragen.
Zo heb ik het verhaal gehoord van een persoon die geestelijke verwijten kreeg omdat hij depressief was. Het is een grote misvatting om wie dan ook zijn/haar ziekte te verwijten of dit te wijten aan een gebrek aan Godsvertrouwen.
Helaas is door dit door elkaar te halen al heel erg veel schade aangericht in het verleden. Overigens geldt dat beide kanten op (het pastoraat moet bij psychische problemen kunnen doorverwijzen, maar de psycholoog/psychiater zou moeten beseffen dat sommige vragen ook werkelijk geestelijke vragen zijn die een antwoord kunnen krijgen).
In een ideale situatie gaan psychische hulp en pastoraat hand in hand en vullen zij elkaar aan.
De oorzaak is de afgeweken mens van God, hiervanuit vloeien alle depressies, alle ellende, ja alles.
Terug naar God Alleen zal ons kunnen verlossen van deze narigheden, die wetenschap moet helder leven in ons binnenste, zolang dit niet plaats heeft gevonden, blijven wij ons heil zoeken bij een psychiater.
En erg, oh ja erg is het zeker, verschrikkelijk zelfs; depressies, wanhopige toestanden..
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Abortus

Bericht door ejvl »

vanderberg schreef:
ejvl schreef:
vanderberg schreef: Bidden tot God voor behoudt van wanhoop.
Als dat niet de leidraad is van de mens, dan zal deze ook niet behouden worden van de wanhoop.
Dat is zo zeker en vast als Gods Woord is.
Dit is al een hele andere toon, en hier zal ook niemand het mee oneens zijn.
Onzin, dit is wat ik aangaf, maar men ging een loopje nemen met mijn woorden en verdraaide ze.
Je woorden en conclusies waren heel anders, ik vond het zelfs levensgevaarlijk, maar ik ben blij dat je het anders bedoelde dan.
vanderberg
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 aug 2012, 18:46

Re: Abortus

Bericht door vanderberg »

Ik zal rekening houden met hoe ik de zaken overbreng of benoem.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Abortus

Bericht door Mara »

Wat een bijzonder bericht op AD.nl

baby overleeft miskraam en abortuspil

Michelle Hui was iets meer dan zes weken zwanger toen ze vorig jaar een miskraam kreeg. In het ziekenhuis bevestigden vijf scans het verlies van de foetus. Ze werd aangeraden een abortuspil te nemen om de baarmoeder te reinigen. Toen de moeder van twee terugkeerde naar het ziekenhuis in Dublin voor een laatste onderzoek, was er tot ieders verbazing opnieuw een hartslag te horen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Marc_44
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 mei 2014, 23:14

Re: Abortus

Bericht door Marc_44 »

Nog een bericht uit de krant, nu uit Trouw:

Down-kind liefst aborteren
Evolutiebioloog Dawkins: ouders met keuzevrijheid hebben morele plicht lijden te voorkomen

Kinderen met downsyndroom geboren laten worden terwijl ze geaborteerd hadden kunnen worden is immoreel. Die stelling op Twitter van de bekende Britse evolutiebioloog en 'beroepsatheïst' Richard Dawkins zorgt voor ophef in Groot-Brittanië en daarbuiten.

Het begon met een vraag van een van Dawkins' volgers op Twitter: "Wat te doen als ik erachter kom dat ik zwanger ben van een kind met syndroom van Down?" Dawkins' antwoord: "Aborteer het en probeer het opnieuw. Het zou immoreel zijn het op de wereld te zetten als je de keus hebt."

Het is niet voor het eerst dat de evolutiebioloog een rel veroorzaakt.
(... etc ...)
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Abortus

Bericht door ejvl »

Dan ook de bestaande down mensen maar opruimen?
Vreselijk.
Die mensen zijn vaak gelukkiger dan "normale" mensen.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Abortus

Bericht door Orchidee »

Mensen met het syndroom van Down, maken andere mensen vaak gelukkig!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23812
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Abortus

Bericht door refo »

Orchidee schreef:Mensen met het syndroom van Down, maken andere mensen vaak gelukkig!
Dat is de upside van Down.

http://www.deupsidevandown.nl/
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Abortus

Bericht door Dodo »

Ik vind het wel erg makkelijk om te doen alsof alle kinderen/volwassenen met Down aardig en leuk en gezellig zijn. Dat is gewoon niet zo. Misschien wel de meesten, maar echt niet allemaal.
Uiteindelijk is niemand blij om een Down-kindje te krijgen. Misschien op den duur wel, maar in eerste instantie echt niet. Het is toch een handicap.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Abortus

Bericht door Orchidee »

De "buitenwereld" maakt het ouders en/of familieleden van Down mensen meestal "moeilijk" om hen te accepteren zoals ze zijn.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Abortus

Bericht door Dodo »

Kinderen met Down zijn soms moeilijk. Gedragsproblemen komen voor. Dat heeft niets met de buitenwereld te maken, maar met het kind zelf.
Een deel van alle kinderen zal gedragsproblemen hebben, en Downkinderen zijn daar niet van gevrijwaard.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Abortus

Bericht door Orchidee »

Ik bagatelliseer de "problemen" ook niet. ;)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie