Abortus

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »

Onbegrijpelijk. En heel verontrustend dat je in Nederland een lintje krijgt voor het doden van kinderen
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Abortus

Bericht door Desiree »

Aan een kind wat als een kasplantje moet leven, heb je ook niets. Het kind doe je het ook niet aan, dus abortus, logisch toch...

Pardon zei ik: ik zie abortus als moord...

Poeh... ik ben gewoon wereldvreemd geworden.. dat het zo normaal is, moest ik even verwerken.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Abortus

Bericht door JolandaOudshoorn »

https://tweedekamer.sgp.nl/uurvanlicht
Elk jaar wordt het leven van dertigduizend ongeboren kinderen in Nederland beëindigd. Dat aantal stijgt niet, maar niemand doet er ook iets aan om dat aantal écht omlaag te brengen. De SGP vindt dat onacceptabel.

Voor ons is de bescherming van het ongeboren leven een van de belangrijkste politieke actiepunten. Om aandacht te vragen voor die dertigduizend ongeboren levens organiseren wij, tijdens de week van het leven, een ‘uur van licht’.

Uur van het licht

Het ‘uur van licht’ zal plaatsvinden op DV dinsdagavond 8 november. Op deze avond willen wij het Plein, gelegen voor de Tweede Kamer in Den Haag, vol zetten met 30.000 waxinelichtjes. Deze lichtjes staan symbool voor de kinderen die er niet mochten zijn. Ook denken we bij deze actie aan de vrouwen die een abortus ondergingen. Vaak lijden zij aan het feit dat ze er met niemand over kunnen praten. Of spijt hebben omdat hun omgeving hen onder druk heeft gezet.
Het ‘uur van licht’ zal daarom worden georganiseerd door vrouwen. Kortom: een actie van vrouwen voor vrouwen.

Ben jij een vrouw en wil jij meehelpen met het ‘uur van licht’? Dan kan dat! Wij zijn op zoek naar 100 vrouwen die samen met ons op dinsdagavond 8 november de waxinelichtjes aan willen steken. Elke deelnemer krijgt 300 lichtjes uitgereikt om aan te zetten. Let op; er is slechts ruimte voor 100 vrouwen, meld je daarom snel aan.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »

http://nos.nl/artikel/2158990-jane-roe- ... picks=true

Janne Roe overleden. Door haar gang naar de rechter werd abortus in Amerika gelegaliseerd. Later kreeg ze spijt en heeft ze in 2005 nog (tevergeefs) geprobeerd via een rechtszaak de uitspraak ongedaan te maken. Ze werd een boegbeeld voor de pro life beweging. Wat een verschrikkelijke spijt zal ze gehad hebben!
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Abortus

Bericht door alexv »

helma schreef:Onbegrijpelijk. En heel verontrustend dat je in Nederland een lintje krijgt voor het doden van kinderen

Ik zag net toevallig deze post bovenaan staan. Moest ik nog even denken aan de uitspraak van B. van der Vlies van de SGP met het aftreden van Beatrix. Een moeder des vaderlands, wat een ere naam is.

Maar met de handtekening van moeder is wel de abortuswet gelegaliseerd. Dat is een lintje krijgen van de SGP.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »

Van de Vlies heeft vast geweten dat ook moeders niet volmaakt zijn. Je kan heel moederlijk zijn en toch grote fouten maken. Iemand 'moeder' noemen betekent nog niet dat je alles van de persoon goedkeurt. Maar dan kan je nog wel waardering hebben voor het vele goede wat de persoon ook gedaan heeft.
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Abortus

Bericht door alexv »

helma schreef:Van de Vlies heeft vast geweten dat ook moeders niet volmaakt zijn. Je kan heel moederlijk zijn en toch grote fouten maken. Iemand 'moeder' noemen betekent nog niet dat je alles van de persoon goedkeurt. Maar dan kan je nog wel waardering hebben voor het vele goede wat de persoon ook gedaan heeft.

Ach ja Helma het was ook maar een klein foutje. SGP zand erover en we praten er niet meer over.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Abortus

Bericht door eilander »

alexv schreef:
helma schreef:Van de Vlies heeft vast geweten dat ook moeders niet volmaakt zijn. Je kan heel moederlijk zijn en toch grote fouten maken. Iemand 'moeder' noemen betekent nog niet dat je alles van de persoon goedkeurt. Maar dan kan je nog wel waardering hebben voor het vele goede wat de persoon ook gedaan heeft.

Ach ja Helma het was ook maar een klein foutje. SGP zand erover en we praten er niet meer over.
Ah, waren er maar meer mensen zo mild en vergevingsgezind als alexv!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »

Dit raakt me heel erg; wat dat betreft is er in ons land gelukkig nog wel meer vrijheid.
https://www.lifesitenews.com/news/canad ... ign=buffer
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Abortus

Bericht door emigrant »

helma schreef:Dit raakt me heel erg; wat dat betreft is er in ons land gelukkig nog wel meer vrijheid.
https://www.lifesitenews.com/news/canad ... ign=buffer
ze is wel strijdbaar dat missen we hier. Moedige vrouw!
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Abortus

Bericht door helma »

emigrant schreef:
helma schreef:Dit raakt me heel erg; wat dat betreft is er in ons land gelukkig nog wel meer vrijheid.
https://www.lifesitenews.com/news/canad ... ign=buffer
ze is wel strijdbaar dat missen we hier. Moedige vrouw!
Hoezo? Weet je dat in Nederland ook dagelijks mensen bij de abortuskliniek staan? Heb je de nieuwe Leef gelezen? Gratis te bestellen bij Schreeuw om Leven. Met indrukwekkende verhalen van wakers bij abortusklinieken.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »

emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Abortus

Bericht door emigrant »

nee ik ga er eens naar kijken, bedankt
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »

Niet dat ik geen diep respect voor haar heb hoor; ik heb toen een filmpje gezien hoe ze werd afgevoerd bij de kliniek..... Als je je in haar situatie probeert te verplaatsen besef je hoe dapper ze is. Ze heeft al eerder vastgezeten maar ging toch daarna weer.
Het ergste wat hier gebeurt is tot nu toe een emmer slootwater geweest; en regelmatig lelijke reacties van voorbijgangers, bezoekers of medewerkers van de kliniek.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »

https://www.rd.nl/vandaag/politiek/gl-e ... -1.1468981

Onvoorstelbaar.
Achterliggende dagen veel gesprekken gehad op de beurs waaruit blijkt dat er zoveel pijn is bij mensen die een abortus hebben ondergaan.
Er was 1 keer een vrouw die zei dat het prima met haar ging na de abortus tegen tientallen anderen die het nooit konden vergeten. En altijd 1 kind (of meer...) extra telden.
Er was 1 vrouw die in de kliniek de echo kreeg te zien. Ze zei "toen ik het hartje zag kloppen dacht ik: nee, dit kan ik niet".
Het woord 'keuzevrijheid' is heilig geworden. Maar het kindje heeft geen keuze.

Pas las ik dat het abortusstandpunt duidelijk van de antichrist vandaan komt. Christus zegt: dit is Mijn Lichaam. En Hij heeft Zijn lichaam gegeven zodat anderen het leven kunnen ontvangen.
De vrouwen die pro-choice zijn zeggen hetzelfde: dit is mijn lichaam. Maar ze zeggen dit om een ander het leven te ontnemen.
Wat een verschil!
Plaats reactie