Jawel. De zon draait om de aarde. Op grond van Gods Woord nemen wij dat aan. Niemand kan op een hoek van het heelal gaan staan (daar is het te groot voor), en zo vanuit een stilstaande positie zien wat er in het heelal ten opzichte van elkaar beweegt.Afgewezen schreef:Volgens mij bleef de zon juist staan om licht te geven, zodat Israël de strijd kon voltooien.helma schreef:ik heb de vlg uitleg daarover weleens gehoord; dat Jozua niet zei: sta stil, maar wees stil
d.w.z. het schijnsel inhouden.
dus het bleef donker toen de dag aanbrak omdat de zon haar schijnsel inhield en de zon hield een dag haar schijnsel in.
hetzelfde wat gebeurde bij de duisternis bijvoorbeeld in Egypte tijdens de plagen / de duisternis tijdens de kruisiging
Het is gevaarlijk om met onze 'vermeende kennis' Gods Woord kloppend te maken
ik geloof dat het Pascal was die zei dat geloofswaarheden oneindig ver zijn en boven de natuurwetten verheven
En het is geen 'vermeende kennis', dat de aarde om de zon draait. Dat is gewoon bewezen.
De aarde is het middelpunt van de schepping. Zij staat vast op hare grondpilaren, en de gedachte dat de zon in het middelpunt staat, is een dwaalleer uit de natuurgodsdiensten die de zon in het middelpunst stelden.
Dat wil niet zeggen dat het zonnestelsel ook niet klopt. Het kan lijken of dat de aarde om de zon draait, maar het hele zonnestelsel beweegt zich, inclusief zon, en de aarde staat stil.