Grote vreugden

Gebruikersavatar
Mariavt
Berichten: 2095
Lid geworden op: 26 mar 2007, 13:11
Locatie: Haarlem

Grote vreugden

Bericht door Mariavt »

er is een wonder gebeurd
Ik heb een indicatie voor een aangepaste woning met traplift voor mijn osteoperose. Die heb ik doorgegeven aan de woonwinkel en de eerste reactie stond ik op positie 3 dat betekent dat er nog 2 vóór je zijn die het huis kunnen nemen.
Ik ging kijken en ik was er gelijk weg van, nou nummer 1 kwam niet opdagen en nummer 2 hoefde het niet.
Het is geen groot huis, Gewone kamer 24 vierkante meter, 2 slaapkamers, er komt een nieuwe badkamer in en nieuwe keuken die ik zelf uit mocht kiezen, Ja je raadt het goed IK HEB HET GEKREGEN VAN DE HEERE.
Is het geen wonder dat er juist de eerste keer een huisje voor me is? Ik hoef er niks aan te doen, overal ligt vloerbedekking, boven hangen ook al gordijnen en voor beneden heb ik gordijnen gekregen van een vriendin. Ik krijg verhuisgeld van de gemeente omdat het een aangepaste woning is met traplift .,want ik moet helemaal overnieuw beginnen met inrichting en andere bijkomende kosten die bij een verhuizing komen kijken. Maar ik kan me er mee redden...
ik heb al wat meubels gekocht, die kan ik eind oktober,begin november ophalen, het is een eettafel, salontafel en twee hele mooie kasten, allemaal met vakjes en laatjes, oh ik ben de Heere zo dankbaar.

Mijn borderline is op komen zetten terwijl ik het onder controle had maar dat komt door de grote verandering die op komst is. En ik moet zoveel regelen.
Maar de Heere heeft me beloofd dat hij met niet zou verlaten en dat Hij voor me zorgt en bij me is.
Daar put ik mijn troost uit. Hij heeft me een half jaar geleden gezegd dat ik hier weg moest met de woorden, Ga gij en uw huis uit uw land en uit uw maagschap naar het land dat Ik u wijzen zal. Ik heb zijn bevel uitgevoerd doordat ik een indicatie heb aan gevraagd voor een ander huis, het dringt nog niet echt tot me door maar eind oktober, begin november ga ik hier wég. Eindelijk alleen met Rick en mogen leven voor de Heere. Is het niet groot dat Hij zo met me is? Hij is mijn Savior my everything, zonder Hem ben ik niets maar met Hem aan mijn zij, zal ik me overal doorheen vechten

Dat was het voorlopig
Mochten er mensen zijn die nog wat theologische boeken over hebben dan zou ik je zeer dankbaar zijn.
Ik kan het alleen niet op komen halen want ik heb alleen nog een scootmobiel, want de auto gaat eruit, hij wordt zo slecht dat ie naar de sloop moet en ik durf er geen grote stukken meer mee te rijden.

Nou dat was het voor even, áls ik hier online ben dan zijn het wel grote verhalen hé, ik ga, als ik DV in mijn nieuwe huisje woon meer op refoforum komen hoor, ik mis jullie vreselijk.
Dus tot spoedig ziens zullen we hopen DV half/eind november......
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Grote vreugden

Bericht door helma »

Wat ontzettend fijn Maria!!
Gebruikersavatar
Mariavt
Berichten: 2095
Lid geworden op: 26 mar 2007, 13:11
Locatie: Haarlem

Re: Grote vreugden

Bericht door Mariavt »

helma schreef:Wat ontzettend fijn Maria!!
Ja hé, en ik heb een hele lieve woonconsulente, die bezoekt natuurlijk ook andere huizen met verhuizingen, zo belde ze me gisteren op dat ze in een huis was die nog een wasmachine en een bankstel en een kastje voor me hadden. Vanmiddag moet ik even gaan kijken, als ik het wil hebben dan is het gratis voor mij, anders gaat het naar een kringloop winkel en ze wist nog een adres die heeft allemaal glaswerk, wat snuisterijen en lampen dus daar zal ik waarschijnlijk ook wel wat tussen vinden. En tussen nu en november bezoekt ze wel meer huizen dus ze zou voor me uit blijven kijken, is dat niet lief? Wat is de Heere goed voor mij terwijl ik het er zo slecht heb afgebracht, ik kán er maar niet over uit hoe wonderlijk het allemaal gaat. Die consulente doet dit soort dingen nooit maar ze zei : " Bij jou heb ik het gevoel dat ik het wél moet doen" Zou de Heere daar de hand niet in hebben? Ik denk het wel

Helaas wordt het waarschijnlijjk eind november want er moet overal nieuwe brandwerende plafonds geplaatst worden, maar ik hou de moed erin.

Ben net terug van de dokter om te vragen of ik wat meer medicijnen mag tegen mijn borderline maar helaas ik moet het bij 3 pillen daartegen houden, want ik heb tóch een leverfunctiestoornis dus ik móet afbouwen met mijn medicijnen, ik slik nu ongeveer 13 soorten
Op 19 okt. heb ik een intake bij een psychotherapeut om alles wat achter me ligt te verwerken en de borderline weer onder controle te krijgen, maar goed dat duurt nog even
Nou ik ga aan het werk, bedankt voor je reactie Helma.
Zo zie je maar dat er ook gróte vreugden kunnen zijn........ :)
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Grote vreugden

Bericht door Mara »

O Maria, wat bijzonder !
Ik heb jou ook gemist hoor, vroeg me steeds af hoe het nu met je was.
Spannende tijd toch wel, maar wel fijn spannend !
Wat fijn dat je zo alles in afhankelijkheid mag leven.
Met de Heere kom je nooit beschaamd uit he ?
Tot gauw op het forum weer hoop ik.
Lieve groet van Mara
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Grote vreugden

Bericht door Lassie »

www.gratisoptehalen.nl misschien heb je daar wat aan?

succes ermee. :super
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Grote vreugden

Bericht door JolandaOudshoorn »

Heerlijk om te horen, Maria! Geniet ervan en veel succes met de verhuizing en inrichting!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Grote vreugden

Bericht door Orchidee »

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Grote vreugden

Bericht door Lassie »

Orchidee schreef:Dit is toch wel een grote vreugde!

http://www.nu.nl/buitenland/2355678/laa ... grond.html

:super Absoluut, zeker een grote vreugde.
Gebruikersavatar
Mariavt
Berichten: 2095
Lid geworden op: 26 mar 2007, 13:11
Locatie: Haarlem

Re: Grote vreugden

Bericht door Mariavt »

Lassie schreef:http://www.gratisoptehalen.nl misschien heb je daar wat aan?

succes ermee. :super
Dankjewel voor de tip lassie maar ik heb een adres gevonden hier in Haarlem, dat heet Haarlemmers helpen Haarlemmers, daar kun je gratis gebruikte spullen ophalen en ze bezorgen ook, ik ga morgen D.V. kijken, ik kan de spullen die ik graag zou willen hebben laten reserveren en dan worden ze bezorgd als ik verhuisd ben. Wat is de Heere goed dat ik erachter mocht komen dat ik heel goedkoop aan spullen kom. Dit is een stichting waar je ook spullen die nog goed en gaaf zijn kunt brengen. Zo helpen Haarlemmers, Haarlemmers..
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Grote vreugden

Bericht door Orchidee »

Mijn HB is gelukkig omhoog gegaan... :super
maar m'n ijzervoorraad ( ferritine), is nog steeds bizar laag :hum
Maar we gaan moedig verder :)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Grote vreugden

Bericht door MarthaMartha »

Orchidee schreef:Mijn HB is gelukkig omhoog gegaan... :super
maar m'n ijzervoorraad ( ferritine), is nog steeds bizar laag :hum
Maar we gaan moedig verder :)
fijn!

Helpen die sinaasappels voor die ijzervoorraad?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Grote vreugden

Bericht door Orchidee »

MarthaMartha schreef:
Orchidee schreef:Mijn HB is gelukkig omhoog gegaan... :super
maar m'n ijzervoorraad ( ferritine), is nog steeds bizar laag :hum
Maar we gaan moedig verder :)
fijn!

Helpen die sinaasappels voor die ijzervoorraad?
Ja, die zijn heel goed voor de opname en aanmaak van ijzer.
Gisteren weer even een voorraadje ingeslagen :)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
hmprff
Berichten: 1474
Lid geworden op: 02 jul 2008, 19:01

Re: Grote vreugden

Bericht door hmprff »

Orchidee schreef:Mijn HB is gelukkig omhoog gegaan... :super
maar m'n ijzervoorraad ( ferritine), is nog steeds bizar laag :hum
Maar we gaan moedig verder :)
Fijn!
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Grote vreugden

Bericht door Orchidee »

Weer thuis na een grote operatie.
Psalm 68:10 berijmd.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Grote vreugden

Bericht door samanthi »

Orchidee schreef:Weer thuis na een grote operatie.
Psalm 68:10 berijmd.
Heel fijn Orchidee!!!
We blijven voor je bidden.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie