Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door Dodo »

Ik heb niet het idee dat de vogels anders zijn dan op andere dagen. Ik hoor en zie ze volop, al de hele dag.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door Wandelende »

De oranjegloed past wel goed bij de herfstkleuren. Hoewel het nu donker is als ik naar buiten kijk. :)
(~)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door -DIA- »

Als er in Lukas 21 wordt gesproken over de tekenen van het einde der wereld, dan lezen we onder meer iets over de zon. Daar moest ik toch even aan denken. Het is niet verkeerd om daarop te letten, ook al weten wij niet de tijden en gelegenheden die God in Zijn Raad heeft gesteld. Opmerkzaamheid is Bijbels. Onze vaderen zagen in de wind Gods adem. Zij waren niet achterlijk of dom, maar leefden dichter bij de Schrift.

Een klein citaat, met verwijsteksten

Christus’ wederkomst
v En er zullen tekenen zijn in de zon en maan en sterren, en op de aarde benauwdheid der volken met twijfelmoedigheid, als de zee en watergolven groot geluid zullen geven,
v Jes. 13:10. Ez. 32:7. Joël 2:31; 3:15. Matth. 24:29. Mark. 13:24. Openb. 6:12.

verwijsteksten:
v Jes. 13:10 Want de sterren des hemels en zijn gesternten zullen hun licht niet laten lichten; de zon zal verduisterd worden wanneer zij opgaan zal, en de maan zal haar licht niet laten schijnen.
Ez. 32:7 En als Ik u zal uitblussen, zal Ik den hemel bedekken en zijn sterren zwart maken; Ik zal de zon met wolken bedekken, en de maan zal haar licht niet laten lichten.
Joël 2:31 De zon zal veranderd worden in duisternis, en de maan in bloed, eer dat die grote en vreselijke dag des HEEREN komt.
Joël 3:15 De zon en maan zijn zwart geworden, en de sterren hebben haar glans ingetrokken.
Matth. 24:29 En terstond na de verdrukking dier dagen zal de zon verduisterd worden, en de maan zal haar schijnsel niet geven, en de sterren zullen van den hemel vallen, en de krachten der hemelen zullen bewogen worden.
Mark. 13:24 Maar in die dagen, na die verdrukking, zal de zon verduisterd worden, en de maan zal haar schijnsel niet geven.
Openb. 6:12 En ik zag, toen Het het zesde zegel geopend had, en zie, er werd een grote aardbeving; en de zon werd zwart als een haren zak, en de maan werd als bloed
.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door DDD »

Dank DIA. Ik maakte mij vooral druk om mijn auto die vanmorgen gewassen was en nu alweer onder het stof zat. Maar dit is een belangwekkender perspectief.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door windorgel »

Heb ik iets gemist vandaag? Zonsverduistering was toch alleen in Amerika?
Het was hier trouwens de hele dag grijs.

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:Als er in Lukas 21 wordt gesproken over de tekenen van het einde der wereld, dan lezen we onder meer iets over de zon. Daar moest ik toch even aan denken. Het is niet verkeerd om daarop te letten, ook al weten wij niet de tijden en gelegenheden die God in Zijn Raad heeft gesteld. Opmerkzaamheid is Bijbels. Onze vaderen zagen in de wind Gods adem. Zij waren niet achterlijk of dom, maar leefden dichter bij de Schrift.

Een klein citaat, met verwijsteksten

Christus’ wederkomst
v En er zullen tekenen zijn in de zon en maan en sterren, en op de aarde benauwdheid der volken met twijfelmoedigheid, als de zee en watergolven groot geluid zullen geven,
v Jes. 13:10. Ez. 32:7. Joël 2:31; 3:15. Matth. 24:29. Mark. 13:24. Openb. 6:12.

verwijsteksten:
v Jes. 13:10 Want de sterren des hemels en zijn gesternten zullen hun licht niet laten lichten; de zon zal verduisterd worden wanneer zij opgaan zal, en de maan zal haar licht niet laten schijnen.
Ez. 32:7 En als Ik u zal uitblussen, zal Ik den hemel bedekken en zijn sterren zwart maken; Ik zal de zon met wolken bedekken, en de maan zal haar licht niet laten lichten.
Joël 2:31 De zon zal veranderd worden in duisternis, en de maan in bloed, eer dat die grote en vreselijke dag des HEEREN komt.
Joël 3:15 De zon en maan zijn zwart geworden, en de sterren hebben haar glans ingetrokken.
Matth. 24:29 En terstond na de verdrukking dier dagen zal de zon verduisterd worden, en de maan zal haar schijnsel niet geven, en de sterren zullen van den hemel vallen, en de krachten der hemelen zullen bewogen worden.
Mark. 13:24 Maar in die dagen, na die verdrukking, zal de zon verduisterd worden, en de maan zal haar schijnsel niet geven.
Openb. 6:12 En ik zag, toen Het het zesde zegel geopend had, en zie, er werd een grote aardbeving; en de zon werd zwart als een haren zak, en de maan werd als bloed
.
Ja ik heb er ook aan gedacht, eind september een bloedmaan gezien, er is toen weinig aandacht aan besteed, 23 september was net achter de rug, toch is het goed om er bij stil te staan, we hebben hier geen blijvende stad, maar verwachten de toekomende.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door Wandelende »

Het regent. Dat zie ik van achter het raam.
(~)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door -DIA- »

Wandelende schreef:Het regent. Dat zie ik van achter het raam.
Dan kunnen we tot de conclusie komen
dat u in ieder geval,
dat zal duidelijk blijken uit het navolgende,
mijn buurman of buurvrouw niet bent!

Want,
en nu komt het onomstotelijke bewijs!
Let op!
De zon schijnt hier,
alhoewel er aan de horizon,
in zoverre die hier gezien kan worden,
wat grillige grijze wolken te zien zijn.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:
Wandelende schreef:Het regent. Dat zie ik van achter het raam.
Dan kunnen we tot de conclusie komen
dat u in ieder geval,
dat zal duidelijk blijken uit het navolgende,
mijn buurman of buurvrouw niet bent!

Want,
en nu komt het onomstotelijke bewijs!
Let op!
De zon schijnt hier,
alhoewel er aan de horizon,
in zoverre die hier gezien kan worden,
wat grillige grijze wolken te zien zijn.
Maar ik heel misschien wel jouw buuf, want ik zit heerlijk in het warme zonnetje, heb de tuindeuren zelfs open staan, even. :super
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door Wandelende »

-DIA- schreef:
Wandelende schreef:Het regent. Dat zie ik van achter het raam.
Dan kunnen we tot de conclusie komen
dat u in ieder geval,
dat zal duidelijk blijken uit het navolgende,
mijn buurman of buurvrouw niet bent!

Want,
en nu komt het onomstotelijke bewijs!
Let op!
De zon schijnt hier,
alhoewel er aan de horizon,
in zoverre die hier gezien kan worden,
wat grillige grijze wolken te zien zijn.
Dat zou kunnen.
Ware het niet dat mijn reactie in de ochtend was, terwijl het nu een zonnige middag is. En ik zit weliswaar niet in de tuin, maar wel in de zon, op dit moment.
Maar aangezien ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan zeggen dat mijn buren geen RF-account hebben, onderschrijf ik uw conclusie dat wij geen buren zijn.
(~)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door -DIA- »

Wandelende schreef:
-DIA- schreef:
Wandelende schreef:Het regent. Dat zie ik van achter het raam.
Dan kunnen we tot de conclusie komen
dat u in ieder geval,
dat zal duidelijk blijken uit het navolgende,
mijn buurman of buurvrouw niet bent!

Want,
en nu komt het onomstotelijke bewijs!
Let op!
De zon schijnt hier,
alhoewel er aan de horizon,
in zoverre die hier gezien kan worden,
wat grillige grijze wolken te zien zijn.
Dat zou kunnen.
Ware het niet dat mijn reactie in de ochtend was, terwijl het nu een zonnige middag is. En ik zit weliswaar niet in de tuin, maar wel in de zon, op dit moment.
Maar aangezien ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan zeggen dat mijn buren geen RF-account hebben, onderschrijf ik uw conclusie dat wij geen buren zijn.
Oh sorry mijnheer/mevrouw/jongeling of jonge dochter,
Ik had de tijd der posting niet gezien.
Mijn welgemeende excuses!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
-DIA- schreef:
Wandelende schreef:Het regent. Dat zie ik van achter het raam.
Dan kunnen we tot de conclusie komen
dat u in ieder geval,
dat zal duidelijk blijken uit het navolgende,
mijn buurman of buurvrouw niet bent!

Want,
en nu komt het onomstotelijke bewijs!
Let op!
De zon schijnt hier,
alhoewel er aan de horizon,
in zoverre die hier gezien kan worden,
wat grillige grijze wolken te zien zijn.
Maar ik heel misschien wel jouw buuf, want ik zit heerlijk in het warme zonnetje, heb de tuindeuren zelfs open staan, even. :super
Het zou inderdaad kunnen, theoretisch gezien, maar daar ik in uw berichtjes wel eens iets lees waaruit ik u globaal een weinig kan lokaliseren, lijkt het me niet erg aannemelijk.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door Wandelende »

-DIA- schreef:
Wandelende schreef:
-DIA- schreef:
Wandelende schreef:Het regent. Dat zie ik van achter het raam.
Dan kunnen we tot de conclusie komen
dat u in ieder geval,
dat zal duidelijk blijken uit het navolgende,
mijn buurman of buurvrouw niet bent!

Want,
en nu komt het onomstotelijke bewijs!
Let op!
De zon schijnt hier,
alhoewel er aan de horizon,
in zoverre die hier gezien kan worden,
wat grillige grijze wolken te zien zijn.
Dat zou kunnen.
Ware het niet dat mijn reactie in de ochtend was, terwijl het nu een zonnige middag is. En ik zit weliswaar niet in de tuin, maar wel in de zon, op dit moment.
Maar aangezien ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan zeggen dat mijn buren geen RF-account hebben, onderschrijf ik uw conclusie dat wij geen buren zijn.
Oh sorry mijnheer/mevrouw/jongeling of jonge dochter,
Ik had de tijd der posting niet gezien.
Mijn welgemeende excuses!
Daarvoor behoeven geen excuses hoor ;)
Maar als ik uit het raam kijk (ben inmiddels uit de zon) dan zie ik een stad. En voor zover ik de woonplaats van u goed heb, dan heeft mijn woonplaats meer dan 20x zoveel inwoners als de uwe.
Overigens, ik ben een ‘hij’ en vermoedelijk in uw ogen een ‘jongeling’. :)
(~)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door -DIA- »

Mijn hartelijk dank voor uw reactie! Wellicht moeten we ons taalgebruik wel een weingje aanpassen. We vrezen dat anders de roep om hertaling ter bevordering van de leesbaarheid van dit forum zal gaan spelen. Diergelijke zaken zijn niet altijd even welgevallig gebleken bij een iegelijk der lezers en der lezeressen.

Wij hebben gezegd!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door Wandelende »

-DIA- schreef:Mijn hartelijk dank voor uw reactie! Wellicht moeten we ons taalgebruik wel een weingje aanpassen. We vrezen dat anders de roep om hertaling ter bevordering van de leesbaarheid van dit forum zal gaan spelen. Diergelijke zaken zijn niet altijd even welgevallig gebleken bij een iegelijk der lezers en der lezeressen.

Wij hebben gezegd!
Ach, wat andere lezers en lezeressen er ook van moge vinden, u verstaat mij.
Maar, in normaal Nederlands gesproken, laten we weer verder gaan met "Wat zie jij als je uit het raakt kijkt?".
(~)
Plaats reactie