Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door JCRyle »

Wandelende schreef:
-DIA- schreef:Mijn hartelijk dank voor uw reactie! Wellicht moeten we ons taalgebruik wel een weingje aanpassen. We vrezen dat anders de roep om hertaling ter bevordering van de leesbaarheid van dit forum zal gaan spelen. Diergelijke zaken zijn niet altijd even welgevallig gebleken bij een iegelijk der lezers en der lezeressen.

Wij hebben gezegd!
Ach, wat andere lezers en lezeressen er ook van moge vinden, u verstaat mij.
Maar, in normaal Nederlands gesproken, laten we weer verder gaan met "Wat zie jij als je uit het raakt kijkt?".
En wat zie jij als je uit het raakt kijkt? :D
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door -DIA- »

Wandelende schreef:
-DIA- schreef:Mijn hartelijk dank voor uw reactie! Wellicht moeten we ons taalgebruik wel een weingje aanpassen. We vrezen dat anders de roep om hertaling ter bevordering van de leesbaarheid van dit forum zal gaan spelen. Diergelijke zaken zijn niet altijd even welgevallig gebleken bij een iegelijk der lezers en der lezeressen.

Wij hebben gezegd!
Ach, wat andere lezers en lezeressen er ook van moge vinden, u verstaat mij.
Maar, in normaal Nederlands gesproken, laten we weer verder gaan met "Wat zie jij als je uit het raakt kijkt?".
Oké dan... Ik zie, zoals eerder gemeld huizen, nee ik bedoel gevels, gevels, en nog eens gevels. En nog een deel schemerende avondlucht. En tussen de gevels door enkele bomen die met hun sierlijke verkleurende kruinen zich mooi aftekenen tegen de avondschemer van de hemel in de deze mooie oktoberdag van het jaar 2017.
Verder hoor ik, maar zie ik vanaf hier niet: Kindergehuil, kindergelach, kindergeschreeuw... Kortom, spelende kinderen, die ik wel zou zien, als ik voor het raam zat.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door Wandelende »

Dat woordje was uiteraard een foutje :-)
(~)
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door Wandelende »

Ik zie een politiehelikopter bijzonder laag overvliegen en rondcirkelen.
Dat komt vaker voor, alleen dit keer wel heel gericht en heel lang.
(~)
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door JCRyle »

A black hole. :)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door Zita »

De buren aan de overzijde die hun voortuin optuigen met gezellige geraamten, grafzerken, spoken en wat dies meer zij. Jaarlijkse grote ergernis. Overigens doet vrijwel de hele straat mee. Vanavond om 19.00 u moet iedereen toeteren en dan begint de strooptocht voor snoep. Helaas, snoeplustigen kunnen altijd bij mij terecht, behalve vanavond. Briefje op de deur, bel loskoppelen en gordijnen dicht.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door helma »

Dat lijkt me inderdaad vreselijk.

Bij onze overburen staat er al een week een kerstboom in de kamer...
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door Mara »

Nu weer vredig en rustig, maar gisteren wemelde het van mannen in camouflagepakken.
Het duurde vrij kort maar het was heftig.
Helaas werd de dader niet aangetroffen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door eilander »

Mara schreef:Nu weer vredig en rustig, maar gisteren wemelde het van mannen in camouflagepakken.
Het duurde vrij kort maar het was heftig.
Helaas werd de dader niet aangetroffen.
Wat was er gebeurd dan?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door samanthi »

Zoek op Google op ""
Mara schreef:Nu weer vredig en rustig, maar gisteren wemelde het van mannen in camouflagepakken.
Het duurde vrij kort maar het was heftig.
Helaas werd de dader niet aangetroffen.
Heftig
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door Mara »

eilander schreef:
Mara schreef:Nu weer vredig en rustig, maar gisteren wemelde het van mannen in camouflagepakken.
Het duurde vrij kort maar het was heftig.
Helaas werd de dader niet aangetroffen.
Wat was er gebeurd dan?
Volgens de verhalen die hier nu in de buurt rondgaan, zochten ze een dader van een geweldsmisdrijf.
In het betreffende huis woont een grote buitenlandse familie.
Ik denk dat het best wel ernstig was, gezien de hoeveelheid politie die op de been gebracht was, ook van tevoren.
Toen ik thuis kwam stond er tegen een huis schuin aan de overkant van die woning een man in burger tegen de muur geleund en later tegen een ander huis eveneens. Dat vond ik een beetje verdacht. Politie roept nl steeds op om op te letten en verdachte dingen door te geven. (Vorige week kregen we in de buurt-app de melding dat een auto met 2 mannen er in steeds rondjes door de wijk reed, kleur, merk en kenteken erbij.)
Dus die 2 mannen vond ik ook een punt van aandacht.
Zoon meldde later dat er nog 2 mannen verderop stonden, die hebben kennelijk een paar uur geobserveerd.
Toen man naar huis wilde, moest hij omrijden, want die straat was geblokkeerd door blauwe busjes.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door eilander »

Spannende buurt, dat dan weer wel.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door Ambtenaar »

De Erasmusbrug en de Rotterdam als voornaamste blikvangers.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door Mara »

eilander schreef:Spannende buurt, dat dan weer wel.
Dat zou je denken, maar in het pittoreske chique Hillegersberg is het soms orde van de week! (dag nog net niet).
Het valt ons op dat mensen vaak zeggen, als er een microfoon onder hun neus wordt gehouden: dat verwacht je toch niet in ons rustige dorpje of stille achterafwijkje? Als hen om commentaar wordt gevraagd na een ernstig misdrijf, familiedrama of schietpartij.
Tegenwoordig maakt dat echter niets meer uit.
Wietplantages worden overal gevonden, ook in huizen waar 1800 euro p/m huur voor moet worden afgetikt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]

Bericht door eilander »

Mara schreef:
eilander schreef:Spannende buurt, dat dan weer wel.
Dat zou je denken, maar in het pittoreske chique Hillegersberg is het soms orde van de week! (dag nog net niet).
Het valt ons op dat mensen vaak zeggen, als er een microfoon onder hun neus wordt gehouden: dat verwacht je toch niet in ons rustige dorpje of stille achterafwijkje? Als hen om commentaar wordt gevraagd na een ernstig misdrijf, familiedrama of schietpartij.
Tegenwoordig maakt dat echter niets meer uit.
Wietplantages worden overal gevonden, ook in huizen waar 1800 euro p/m huur voor moet worden afgetikt.
Ik woon in een uitermate saaie omgeving dan. Dat het nog lang zo blijve!
Plaats reactie