Huishouden en dat soort zaken..

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door helma »

Dodo schreef:De vastwasser is echt mijn beste vriend. Ik spoel niks voor en alles wordt goed schoon.
Ik heb wel de kunst van het goed vullen en stapelen geleerd.
Precies, hier net zo. Wel even de borden leegschrapen soms....Maar ik ben inderdaad wel eens verbijsterd als ik een afwasmachine bij anderen leegruim.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mara »

Een vaatwasmachine is voor mij geen levensbehoefte. De eerste 10 jaar zonder gedaan, maar met een peuter en een baby die b.v. krijgt, vond manlief het wel handig. Dus toen hebben we eentje gekocht.
Toen hij kapot ging heb ik jaren zonder gedaan, totdat we een nieuwe keuken lieten plaatsen.
Ik heb bewust een smalle genomen, die eigenlijk te klein is voor ons gezin, maar mijn goede servies en glaswerk doe ik er beslist niet in.
Ook houten en plastic spullen doe ik er niet in, dus ik heb elke dag even goed nog een handafwas.
samanthi schreef:ik vond het op mijn werk ook nooit echt schoon, vaak spoelde we het voor, als het klaar was leeghalen, ik vond het veel meer werk dan afwassen,
Een machine is wel hygiënischer, omdat het water veel heter is.
En als ik hoor dat mensen hun theedoeken op 40 graden bij ondergoed e.d. wassen, daarna de theedoek niet strijken, lijkt mij dat niet echt fris. Ik strijk de theedoeken en ze gaan in de kookwas.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Dodo »

Iedereen heeft zo zijn dingetjes in het huishouden. Ik heb geen droger, hoewel dat tegenwoordig bijna standaard is. Maar ik heb een ruime zolder dus genoeg droogruimte. Bovendien ben ik een pietlut als het gaat om energiegebruik, dus zo'n slurper hoef ik niet.
Ik heb wel weer een quooker. Die zou ik iedereen aanraden. Even een mes schoonspoelen, aardappels of pasta met kokend water opzetten, in een mum van tijd koffie en thee. Ideaal. En quooker heeft een heel goede service, voor de zeldzame keren dat er iets kapotgaat.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Iedereen heeft zo zijn dingetjes in het huishouden. Ik heb geen droger, hoewel dat tegenwoordig bijna standaard is. Maar ik heb een ruime zolder dus genoeg droogruimte. Bovendien ben ik een pietlut als het gaat om energiegebruik, dus zo'n slurper hoef ik niet.
Ik heb wel weer een quooker. Die zou ik iedereen aanraden. Even een mes schoonspoelen, aardappels of pasta met kokend water opzetten, in een mum van tijd koffie en thee. Ideaal. En quooker heeft een heel goede service, voor de zeldzame keren dat er iets kapotgaat.
Een warmtepompdroger is relatief zuinig hoor en bij mij past er 9 kilo in.
Ik gebruik hem alleen in de winter en alleen voor de handdoeken, washandjes e.d.
De quooker is ideaal, maar alleen als je een aantal keren per dag kokend water wil hebben en dat is in ons gezin niet.
Wij zijn geen theedrinkers en in de N.espresso gaat gewoon koud water.
Heb jij zo'n ding waar ook bruiswater uit komt?
Ik vind dat echt zo'n voorbeeld van: we creëren een probleem - help, ik wil bruisend water, nu! - en dan bedenken we daar iets voor.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Dodo »

Gewoon kokend water, verder geen foefjes. En je gebruikt zo'n ding echt veel. Voor een kop bouillon of instantsoep, voor thee en koffie, om iets schoon te maken (de flesjes voor de kleinkinderen), ik zou 'm niet graag meer missen.

Een Nespresso daarentegen komt er hier niet meer in. We konden er een krijgen maar ik vond het niet lekker en ik vind de berg afval van al die kunststof cupjes heel vervelend.

Degustibus non est disputandem, zoals ze vroeger al zeiden.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Vorst »

Nespresso heeft geen kunststof cups
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Dodo »

Vorst schreef:Nespresso heeft geen kunststof cups
Jawel toch? Wat anders?
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3980
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Terri »

Dodo schreef:
Vorst schreef:Nespresso heeft geen kunststof cups
Jawel toch? Wat anders?
"De originele Nespresso-cups zijn van aluminium, alle andere van plastic".
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mara »

Terri schreef:
Dodo schreef:
Vorst schreef:Nespresso heeft geen kunststof cups
Jawel toch? Wat anders?
"De originele Nespresso-cups zijn van aluminium, alle andere van plastic".
L'Or is ook van aluminium. Als je te vaak plastic cupjes gebruikt achter elkaar, loopt ie vast.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Vorst »

Dodo schreef:
Vorst schreef:Nespresso heeft geen kunststof cups
Jawel toch? Wat anders?
Aluminium inderdaad. En dat wordt hergebruikt, in te leveren in de shops of mee te geven met de bezorger.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Ambtenaar »

Gemak dient de mens. Alles wat je in een huishouden door een machine kunt laten doen, laten wij door een machine doen.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mara »

Ambtenaar schreef:Gemak dient de mens. Alles wat je in een huishouden door een machine kunt laten doen, laten wij door een machine doen.
Spreek ff voor jezelf dan.
Ik heb meer niet dan wel.
Je kunt tegenwoordig op je I pad (smartphone) allerlei apps installeren, die je licht of verwarming(automatisch) aan en uit doen, gordijnen sluiten, alarm aan- en uit, de zonwering laten zakken, je kunt een stofzuigrobot hebben, allerlei afstandsbedieningen, alle voedsel voorbewerkt, bereid kopen.
Dat allemaal heb ik niet. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Orchidee »

Hihi, wij ook!
Wij vinden met de hand afwassen "viezer", alles word veel schoner in een vaatwasser!
Wij doen vanwege de ruimte de pannen vaak met de hand maar serviesgoed en glaswerk gaan er allemaal in.
Of het nu Royal Albert, Wedgewood of Hema servies is en of het nu Ikea glaasjes, cristal d'arques of royal Leerdam is ;-)

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Vorst »

Hij spreekt toch voor zichzelf (hij zegt: laten we doen). Of is Ambtenaar jouw man?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mara »

Vorst schreef:Hij spreekt toch voor zichzelf (hij zegt: laten we doen). Of is Ambtenaar jouw man?
Ik las het meer als een algemene uitspraak. Zoals in de zin van: laten wij dit of dat doen.
Nee, ik ben niet getrouwd met een ambtenaar. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie