Huishouden en dat soort zaken..

MvD5
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mei 2017, 20:12

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door MvD5 »

Orchidee schreef:Is JEMAKO net zo goed als HARA en net zo duur?
Hara heb ik nooit gebruikt dus kan helaas niet vergelijken. ;) Ik ben via via in aanraking gekomen met Jemako, diverse dingen aangeschaft en ben inmiddels "fan". :haha
(Weet niet of ik hier een link mag plaatsen, maar voor Jemakoproducten en prijzen kan je kijken op https://www.jemako.com/nl/onze_producten/
Daar kan je een boekje aanklikken en vervolgens de producten en prijzen zien.)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Orchidee »

:super
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Marco
Berichten: 3604
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Marco »

Vanmorgen in een onbewaakt ogenblik een vochtige doek over de muggenhorren gehaald. Wát een vuil komt daar vanaf.. :fi
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Orchidee »

Ja hè, dat zijn goede stof en vuilvangers
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18713
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door helma »

Vandaag kado gekregen van mijn echtgenoot. Een Ultraspin Mini discovery kit. Lijkt me best handig.

http://vileda-professional.com/nl-NL/pr ... 27f0c5.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Orchidee »

Ach wat zielig met dit warme weer
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door merel »

Toch dweil ik liever nog gewoon met een dweil en een emmer sop ( zonder stok). heb het idee dat je dan veel beter de vloer schoon krijgt. Of ben ik de enige die dit nog doet?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Dodo »

Ik heb ook een mop aan een stok, en een bijpassende emmer. Geen dure, wel fijn om mee te werken. Dweilen op de knieën vind ik echt heel vervelend om te doen (en tegenwoordig ook lastig in verband met onwillige knieën).
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18713
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door helma »

Hier wordt elke dag gedweild, dus ik denk dat het aardig schoon wordt. Kleine vertrekken doe ik wel met losse dweil.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Dodo »

helma schreef:Hier wordt elke dag gedweild, dus ik denk dat het aardig schoon wordt. Kleine vertrekken doe ik wel met losse dweil.
Voordeel van dweilen met een stok vind ik ook dat je met veel heter water kunt werken.
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door merel »

Ik heb standaard keukenhandschoenen aan met schoonmaken. Dus kan daardoor ook veel heter water gebruiken.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mara »

Volgens de verkoper in de witgoedzaak luistert het heel nauw met dosering van het wasmiddel.
Hij kan automatisch doseren (I dos systeem) maar dan kun je maar 1 soort wasmiddel gebruiken en vind ik niet handig.
Dus ik blijf het handmatig doen, maar moest de machine eerst instellen op waterhardheid en echt afmeten.
Geen bolletje gebruiken, want zeker bij een trommel met zo'n grote inhoud (9 kilo) bereikt het wasmiddel dan niet (direkt) alle vlekken.
Dus toch maar weer in het bakje doseren.
Ook fijn is dat ik de machine aan kan zetten als ik naar bed ga, hij gaat vanzelf uit. En we hoorden niets boven.
Zo blij mee.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door samanthi »

helma schreef:Vandaag kado gekregen van mijn echtgenoot. Een Ultraspin Mini discovery kit. Lijkt me best handig.

http://vileda-professional.com/nl-NL/pr ... 27f0c5.jpg[/img]
Ik heb deze nu een jaar handig en schoon
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Vorst »

Ik vond het tijd de vriezer te ontdooien. Bij het schoonmaken kom ik er achter dat er gewoon twee demontabele koelelementen ingebouwd zitten tegen de bovenzijde. Grandioos, nog nooit eerder gehoord dat dit bestond. Heeft alleen Miele dit?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Orchidee »

Vorst schreef:Ik vond het tijd de vriezer te ontdooien. Bij het schoonmaken kom ik er achter dat er gewoon twee demontabele koelelementen ingebouwd zitten tegen de bovenzijde. Grandioos, nog nooit eerder gehoord dat dit bestond. Heeft alleen Miele dit?
Ah dat lijkt me zeker handig @Vorst!
Ik heb ook een Miele vriezer maar die heeft het niet.
Moet wel bekennen dat die van mij al 23 jaar isAfbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie