Huishouden en dat soort zaken..

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mara »

Terri schreef:
Mara schreef:
merel schreef:vanish is altijd mijn wondermiddel. Het gebeurt zelden dat ik de vlekken er dan niet uitkrijg. En mijn kids hebben nog een heel scala aan verschillende vlekken die ik er dagelijks uit moet krijgen. :sweat
Van Vanish heb ik 2 varianten, bonte en witte was. Eerst met een schep in de week zetten. Daarna met vanish sop over de vlek borstelen en vervolgens in de was, liefst met voorwas met schepje vanish naast het waspoeder.
Toen het ooit op de markt kwam - lang geleden - had ik een proefbus gekregen, maar was er niet zo enthousiast over. Ik gebruik altijd vloeibare ossengal. Vorige week had zoon een chocoladevlek in een katoenen broek (brak van zijn ijs af en hij had het niet gezien, dus het was een lelijke gesmolten plek geworden) met die ossengal is dat er helemaal uitgegaan.
Het is gelukkig een katoenen rok, die kan best een wat agressievere behandeling verdragen denk ik.
Domdom dat ik de zakken niet geinspecteerd had, maar zij laat nooit wat zitten.
Ik ben heel tevreden met Treffer.
Is uit de handel geweest, maar ik vond het pas weer bij de DA drogist.
Ruikt enorm naar sinaasappel, dat schijnt ook de basis te zijn.
Deze bedoel je?

Afbeelding
Ik ken dat helemaal niet, volgens de beschrijving kun je er zelfs teer en kauwgum mee wegkrijgen? :oO
Ik ga er ook naar op zoek.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
Terri schreef:
Mara schreef:
merel schreef:vanish is altijd mijn wondermiddel. Het gebeurt zelden dat ik de vlekken er dan niet uitkrijg. En mijn kids hebben nog een heel scala aan verschillende vlekken die ik er dagelijks uit moet krijgen. :sweat
Van Vanish heb ik 2 varianten, bonte en witte was. Eerst met een schep in de week zetten. Daarna met vanish sop over de vlek borstelen en vervolgens in de was, liefst met voorwas met schepje vanish naast het waspoeder.
Toen het ooit op de markt kwam - lang geleden - had ik een proefbus gekregen, maar was er niet zo enthousiast over. Ik gebruik altijd vloeibare ossengal. Vorige week had zoon een chocoladevlek in een katoenen broek (brak van zijn ijs af en hij had het niet gezien, dus het was een lelijke gesmolten plek geworden) met die ossengal is dat er helemaal uitgegaan.
Het is gelukkig een katoenen rok, die kan best een wat agressievere behandeling verdragen denk ik.
Domdom dat ik de zakken niet geinspecteerd had, maar zij laat nooit wat zitten.
Ik ben heel tevreden met Treffer.
Is uit de handel geweest, maar ik vond het pas weer bij de DA drogist.
Ruikt enorm naar sinaasappel, dat schijnt ook de basis te zijn.
Deze bedoel je?

Afbeelding
Ik ken dat helemaal niet, volgens de beschrijving kun je er zelfs teer en kauwgum mee wegkrijgen? :oO
Ik ga er ook naar op zoek.
Het is al een vrij een oud product. Het heeft onlangs een soort herintroductie beleefd, heeft nu een nieuwe verpakking (nieuw logo) en wordt door Remark in de handel gebracht. Producten van Remark zijn vooral bij drogisterijen te koop.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mara »

Vanmorgen had ik met een oude dame een onopgelost vraagstuk te pakken.
Ik wilde de wasmachine met beddengoed voor haar aanzetten en volgens haar moet dat op een kreukherstellend programma.
Ik heb zelf zo'n programma niet, dus ik hoef die keuze niet te maken, maar ik denk dat het juist dan om textiel gaat dat zichzelf herstelt, niet snel kreukt.
Ook haar wasdroger had die keuze.
Ik raakte het spoor bijster en zij ook.
Wat is het nu?
Welk textiel was je op een kreukherstellend programma? Dingen die gemakkelijk kreuken of juist niet :quoi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ezen
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 aug 2014, 14:19

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Ezen »

Moet je zelf weten.

De bedoeling is dat iedere was minder kreukt dan bij gewone programma's.
Spitten en niet moe worden.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door helma »

Ik gebruik het altijd. 'Al helpt het niet, het geeft toch moed hee' zei mijn oma altijd (op z'n Zeeuws) Dat heb ik onthouden :-)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mara »

Okay, dus juist heel geschikt voor hoeslakens en dekbedovertrekken, als ik jullie zo lees.
Er was geen boekje met gebruiksaanwijzing meer.
Ik kan alleen kiezen tussen een korter en een langer programma + wol/fijne was e.d. en de temperatuur zelf instellen.
Maar als ik die moderne machines zie, aparte programma voor jeans, voor overhemden, voor sportkleding, voor wol, voor fijne was, voor donkere was, voor witte was.... :jongle
Waarom?
Op mijn nieuwe droger zitten ook zoveel programma's, maar ik gebruik er maar eentje.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Terri »

helma schreef:Ik gebruik het altijd. 'Al helpt het niet, het geeft toch moed hee' zei mijn oma altijd (op z'n Zeeuws) Dat heb ik onthouden :-)
Geweldig! :yahoo
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Orchidee »

Ik heb ook de programma's kreukherstellend en extra kreukherstellend op mijn wasmachine zitten maar die gebruik ik vaak voor kleding die net iets meer nodig hebben dan een fijn wasje.
Ik zal het nooit voor beddengoed gebruiken of ondergoed en handdoeken want dat doe ik op 60 graden en de max temperaturen van kreukherstellend is 40 gr.
En het wast veel te kort voor beddengoed, ondergoed, handdoeken enzo
Vind ik he, iedereen moet het zelf weten natuurlijk!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Hendrien »

Gebruiken jullie ook produkten van HaRa of Jemako? Welke produkten gebruiken jullie veel? Ik heb wat produkten van HaRa, maar het wordt nu allemaal wat ouder. Kan ik beter overstappen op Jemako? Wat zijn jullie ervaringen?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door helma »

Ik gebruik gewoon zeem en trekker, niks geen poespas.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Orchidee »

Ik heb in het verleden ook veel met HARA gewerkt.
Toen het versleten en oud was ben ik overgestapt naar GROENE BEER.
Vergelijkbaar maar veel betaalbaarder!
En dat gebruik ik nog steeds.
Aangevuld met OPTIDEE doeken
Overigens: de dweilstok van HARA gebruik ik nog steeds want die is gewoon beresterk!
Andere doeken van een ander merk passen daar ook op
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door merel »

Ik gebruik oude handdoeken om mee te dweilen en altijd groene zeep met een scheutje ammonia in het water. Nog van oma geleerd :love
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mara »

Ik ben dol op de frisse geur van Ajax limoen.
Daar zeem ik de ramen mee en sop en dweil er ook mee.
De laatste spetjes en streepjes wrijf ik met een oude theedoek weg.
Ik vind HaRa veel te duur, een buurvrouw had er alles van, maar toen haar man de wisser met iets anders gebruikt had, was ie meteen niet meer streeploos.
Verder doe ik ook veel met groene zeep (niet de vloeibare) en een borstell, hardnekkige kalk ga ik te lijf met gewone azijn.
Ik had een spuitbus met schoonmaakazijn, maar ik kon daar niet tegen. Ik ging er verschrikkelijk van hoesten en proefde een kwartier later nog steeds de smaak van azijn. :deg
Dus als de douchecabine echt wat meer nodig heeft dan zeep, gebruik ik de CIF douchespray, die is het minst agressief voor de luchtwegen.

We hebben onlangs een hogedrukreiniger aangeschaft, de terrastegels waren deze winter erg groen aangeslagen en zelfs met hard schrobben met pure schoonmaakazijn, was het niet weg te krijgen.
Nu deed manlief het in nog geen 2 uurtjes tijd, :super
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
MvD5
Berichten: 62
Lid geworden op: 30 mei 2017, 20:12

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door MvD5 »

Hendrien schreef:Gebruiken jullie ook produkten van HaRa of Jemako? Welke produkten gebruiken jullie veel? Ik heb wat produkten van HaRa, maar het wordt nu allemaal wat ouder. Kan ik beter overstappen op Jemako? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik gebruik sinds een paar jaar Jemako en ben er erg tevreden over. Het is best wel prijzig, maar het is ook wel duurzaam, want heb in al die jaren nog geen doeken hoeven vervangen. Vooral de droogdoek is ideaal. Ook gebruik ik de mini-profidoeken als "vaatdoekjes" en in een andere kleur gebruik ik ze voor 't sanitair.
Met Hara heb ik overigens geen ervaring, dus de producten vergelijken kan ik niet. ;-)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Orchidee »

Is JEMAKO net zo goed als HARA en net zo duur?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie