Huishouden en dat soort zaken..

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Orchidee »

Inmiddels geen last meer van zwarte vlekjes, wel een ander probleem:
De "klok" lijkt in de war...
Een was van anderhalf uur duurt nu soms 3 uur en een fijn wasje van 50 minuten duurt soms anderhalf tot 2 uur :jongle
Ik hou en kan het niet altijd in de gaten houden, heb soms geen idee wat het machine doet (mijn wasmachine en droger staan in het schuurtje naast het huis) maar ik weet even niet zo goed wat ik hier mee aan moet :nonnon
Zou zoiets te resetten zijn, moet ik er een monteur bijhalen???
Hij wast verder wel goed schoon en hij pakt ook het juiste toerental op als hij centrifugeert.
Raar geval :oO

Even voor de liefhebbers en voor de niet liefhebbers van dit weer: hoe gaan jullie met dit weer met het huishouden om :quoi
Hier staat het iig op een heel laag pitje!
Dat geld voor alle activiteiten trouwens :blush
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Van Ewijk »

Orchidee schreef:Even voor de liefhebbers en voor de niet liefhebbers van dit weer: hoe gaan jullie met dit weer met het huishouden om :quoi
Hier staat het iig op een heel laag pitje!
Dat geld voor alle activiteiten trouwens :blush
Veel stof nu door de ventilatoren.
Het nodige word gedaan in de avond en ochtenduren.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door emigrant »

Vroeg de boodschappen halen. Verder ook een beetje loom de hele dag.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Hendrien »

Orchidee schreef:Inmiddels geen last meer van zwarte vlekjes, wel een ander probleem:
De "klok" lijkt in de war...
Een was van anderhalf uur duurt nu soms 3 uur en een fijn wasje van 50 minuten duurt soms anderhalf tot 2 uur :jongle
Ik hou en kan het niet altijd in de gaten houden, heb soms geen idee wat het machine doet (mijn wasmachine en droger staan in het schuurtje naast het huis) maar ik weet even niet zo goed wat ik hier mee aan moet :nonnon
Zou zoiets te resetten zijn, moet ik er een monteur bijhalen???
Hij wast verder wel goed schoon en hij pakt ook het juiste toerental op als hij centrifugeert.
Raar geval :oO

Even voor de liefhebbers en voor de niet liefhebbers van dit weer: hoe gaan jullie met dit weer met het huishouden om :quoi
Hier staat het iig op een heel laag pitje!
Dat geld voor alle activiteiten trouwens :blush
Mijn wasmachine had daar pas ook last van. Het werd steeds erger, bleek toch dat er ergens binnen in de machine een verstopping zat.
Je moet even het verloop van de programma's in de gaten houden! Bij mij bleef de machine heel lang hangen bij spoelen, pompen en centrifugeren. Een monteur heeft het uiteindelijk op kunnen lossen, maar het was wel een zoektocht.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Orchidee »

Orchidee schreef:Inmiddels geen last meer van zwarte vlekjes, wel een ander probleem:
De "klok" lijkt in de war...
Een was van anderhalf uur duurt nu soms 3 uur en een fijn wasje van 50 minuten duurt soms anderhalf tot 2 uur :jongle
Ik hou en kan het niet altijd in de gaten houden, heb soms geen idee wat het machine doet (mijn wasmachine en droger staan in het schuurtje naast het huis) maar ik weet even niet zo goed wat ik hier mee aan moet :nonnon
Zou zoiets te resetten zijn, moet ik er een monteur bijhalen???
Hij wast verder wel goed schoon en hij pakt ook het juiste toerental op als hij centrifugeert.
Raar geval :oO
:oO De vieze luchtjes, vlekjes en een superlangdraaiende wasmachine zijn opgelost!
Uiteindelijk toch maar de Siemens gebeld en klacht uitgelegd.
Vanmorgen kwam er een monteur en die had het "euvel" snel gevonden......
Het stekkertje wat naar het verwarmingselement gaat was losgetrilt/geschoten, dus hij verwarmde niet en bleef net zolang spoelen tot de sop eruit was en dat duurde dus uren :jongle
Wat zal ik straks weer heerlijk fris ruikende handdoeken en beddengoed hebben :super
Vond het toch bizar eigenlijk, alles uitgeprobeerd: hete programma's met azijn en soda, dure unstoppables gebruikt en het bleef maar muffig ruiken :hum
De wasmachine is nog maar 3 jaar oud ook...
Maar nu snap ik het allemaal :D
Kosten vielen mee gelukkig! 117 euro, incl. een duur reinigingsgoedje om de wasmachine goed te ontdoen van alle resten vuil......
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mara »

Tjonge, daar kom je als leek dus ook niet op. :?
Ik denk dat het arbeidsloon het grootste gedeelte van de prijs besloeg.
Moest je ook voorrijkosten betalen?
Maar voor dit geld heb je nog lang geen nieuwe dus het is het dik waard.
W.b. dat verwarmen, ik heb eens gevoeld, maar ik kan het niet eens voelen, het is nl. een dubbele glasdeur.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Orchidee »

Precies, 110€ korte reparatie en 7€ reiniger.
Hij scande met een apparaat de wasmachine, er kwam een coutmelding met een code tevoorschijn en die code betekende: verwarming doet het niet.
Stekkertje vastgezet en alle problemen zijn opgelost
Als ik dat had geweten
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mara »

Had je het zelf op kunnen lossen dan, als je het had geweten?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Lassie »

Hier is de wasmachine kapot gegaan in de vakantie.... :bobo
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3980
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Terri »

Lassie schreef:Hier is de wasmachine kapot gegaan in de vakantie.... :bobo
Hmm... wasmachines hebben het blijkbaar moeilijk deze zomer, bij dochterlief ook al een kapotte wasmachine.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Orchidee »

Mara schreef:Had je het zelf op kunnen lossen dan, als je het had geweten?
Ja, mijn man had het dan zelf gerepareerdAfbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door emigrant »

Hoe is bij jullie het zoutverbruik?

- bij het koken
- zeezout, keltisch zout, himalayazout?
- jozo of nezo (nu jozo naturel)

Het Nederlands voedingscentrum geeft maximaal 6 gram zout per persoon aan. Maar bijvoorbeeld in Amerika is de aanbeveling 9 gram.
Internetsites zijn heel verdeeld over zoutgebruik, of het gezond zou zijn of juist niet.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Zita »

emigrant schreef:Hoe is bij jullie het zoutverbruik?

- bij het koken
- zeezout, keltisch zout, himalayazout?
- jozo of nezo (nu jozo naturel)

Het Nederlands voedingscentrum geeft maximaal 6 gram zout per persoon aan. Maar bijvoorbeeld in Amerika is de aanbeveling 9 gram.
Internetsites zijn heel verdeeld over zoutgebruik, of het gezond zou zijn of juist niet.
Bij het bakken jozo (grofgemalen zout verdeelt zich niet goed door deeg of beslag), bij het koken himalaya.
Geen idee hoeveel ik gebruik. Ik eet vrijwel geen pakjes&zakjes, en dat scheelt al een hoop.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Dodo »

Internetsites zijn helemaal niet verdeeld over zoutgebruik, gezond of niet. We hebben maar een paar gram per dag nodig en meer is ongezond. En ook niet nodig.
Wij doen zout in het eigengebakken brood en verder vrijwel nergens in. Gewoon jozo.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Zita »

Dodo schreef:Internetsites zijn helemaal niet verdeeld over zoutgebruik, gezond of niet. We hebben maar een paar gram per dag nodig en meer is ongezond. En ook niet nodig.
Wij doen zout in het eigengebakken brood en verder vrijwel nergens in. Gewoon jozo.
Vlees, gebakken champignons, eitjes enzovoorts allemaal zonder zout?
Plaats reactie