Huishouden en dat soort zaken..

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door refo »

Dodo schreef:Gewoon kokend water, verder geen foefjes. En je gebruikt zo'n ding echt veel. Voor een kop bouillon of instantsoep, voor thee en koffie, om iets schoon te maken (de flesjes voor de kleinkinderen), ik zou 'm niet graag meer missen.

Een Nespresso daarentegen komt er hier niet meer in. We konden er een krijgen maar ik vond het niet lekker en ik vind de berg afval van al die kunststof cupjes heel vervelend.

Degustibus non est disputandem, zoals ze vroeger al zeiden.
De gustibus non est disputandum.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door refo »

Mara schreef:
Ambtenaar schreef:Gemak dient de mens. Alles wat je in een huishouden door een machine kunt laten doen, laten wij door een machine doen.
Spreek ff voor jezelf dan.
Ik heb meer niet dan wel.
Je kunt tegenwoordig op je I pad (smartphone) allerlei apps installeren, die je licht of verwarming(automatisch) aan en uit doen, gordijnen sluiten, alarm aan- en uit, de zonwering laten zakken, je kunt een stofzuigrobot hebben, allerlei afstandsbedieningen, alle voedsel voorbewerkt, bereid kopen.
Dat allemaal heb ik niet. :)
Dat heb je toch niet goed gesnapt, dat van die apps.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Dodo »

refo schreef:
Dodo schreef:Gewoon kokend water, verder geen foefjes. En je gebruikt zo'n ding echt veel. Voor een kop bouillon of instantsoep, voor thee en koffie, om iets schoon te maken (de flesjes voor de kleinkinderen), ik zou 'm niet graag meer missen.

Een Nespresso daarentegen komt er hier niet meer in. We konden er een krijgen maar ik vond het niet lekker en ik vind de berg afval van al die kunststof cupjes heel vervelend.

Degustibus non est disputandem, zoals ze vroeger al zeiden.
De gustibus non est disputandum.
Ik heb de uitdrukking alleen van horen zeggen :sweat
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door kasparov »

Kleinverpakking is niet gunstig voor de milieulast. Dat geeft meer afval dan grootverpakking.

PS: Mogen mannen wel meedoen in dit staartje?
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Vorst »

Nee natuurlijk niet. Alleen de vraag al.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Orchidee »

Natúúrlijk WEL!
Mannen maken het huishouden een stuk gemakkelijker en hebben er een héél andere kijk op x-D
Dus mannen: kom maar op met jullie huishoudelijke tips/vragen/ suggesties!

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Ambtenaar »

kasparov schreef:
PS: Mogen mannen wel meedoen in dit staartje?
Ik doe meer in het huishouden dan mijn vrouw.
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door kasparov »

Toch hoor ik vaak dat het huishouden vooral een taak van de vrouw is. "Op uw huishouden goede acht geven."
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Ditbenik »

kasparov schreef:Toch hoor ik vaak dat het huishouden vooral een taak van de vrouw is. "Op uw huishouden goede acht geven."
Dan zal de vrouw dus op moeten letten of de man het wel goed doet. Dat lijkt me een goede zaak. :)
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door DDD »

kasparov schreef:Toch hoor ik vaak dat het huishouden vooral een taak van de vrouw is. "Op uw huishouden goede acht geven."
Dat lijkt me een tamelijk ouderwetse rolopvatting. Niet dat daar verder iets mis mee is. Maar niet iedereen zal daar blij van worden.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door helma »

Als je bijvoorbeeld de rolverdeling bekijkt die Paulus voorschrijft in Titus 2, dan is het huishouden daar toch echt een taak die aangewezen wordt aan de vrouw.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Orchidee »

Precies!
Het mag dan niet meer van deze tijd zijn/lijken maar God is onveranderd in Zijn geboden!
Wij mensen geven er naar ons eigen believen en belang een eigen draai aan.
Auw!!! Sorry voor lange tenen onder ons!Ik voel commentaar aan komen...;-)

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door merel »

Ach in titus 2 staat ook wat over slaven en dat zij gehoorzaam moeten zijn. En niemand heeft tegenwoordig slaven. Slaven hebben/houden wordt tegenwoordig als misdadig gezien.
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef:Ach in titus 2 staat ook wat over slaven en dat zij gehoorzaam moeten zijn. En niemand heeft tegenwoordig slaven. Slaven hebben/houden wordt tegenwoordig als misdadig gezien.
Helemaal eens.

In het OT staan ook tal van ge- en verboden die als niet-geldend verklaard zijn. Behalve dan dat een vrouw geen broek mag dragen omdat dat mannenkleding schijnt.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Wim Anker »

merel schreef:Ach in titus 2 staat ook wat over slaven en dat zij gehoorzaam moeten zijn. En niemand heeft tegenwoordig slaven. Slaven hebben/houden wordt tegenwoordig als misdadig gezien.
Waar dan?
Plaats reactie