Huishouden en dat soort zaken..

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mara »

Terri schreef: Gunst wat handig (hoop ik)
Wel erg grote hoeveelheden, ik zie mensen met vrachtwagens vol komen..... :yahoo
Nou he. Bovendien ga je er niet bij zitten wachten, zoals vroeger in de wasserette.
Dus je moet er toch twee keer naar toe.
Maar was handig geweest voor @merel, een paar weken geleden. :D
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10443
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Zita »

Mara schreef:
Terri schreef: Gunst wat handig (hoop ik)
Wel erg grote hoeveelheden, ik zie mensen met vrachtwagens vol komen..... :yahoo
Nou he. Bovendien ga je er niet bij zitten wachten, zoals vroeger in de wasserette.
Dus je moet er toch twee keer naar toe.
Maar was handig geweest voor @merel, een paar weken geleden. :D
Zit die machine wel op slot? Anders loopt een andere Schiedammer in jouw kleding rond. Of je moet er bij blijven zitten. Ik kan me voorstellen dat die droger nog wel aantrekkelijk is als je s winters het wasgoed niet droog krijgt. Al zie ik nog niet voor me hoe je dan met een enorme bracht natte was op stap moet.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mara »

Zita schreef: Zit die machine wel op slot? Anders loopt een andere Schiedammer in jouw kleding rond. Of je moet er bij blijven zitten. Ik kan me voorstellen dat die droger nog wel aantrekkelijk is als je s winters het wasgoed niet droog krijgt. Al zie ik nog niet voor me hoe je dan met een enorme bracht natte was op stap moet.
Er hebben al verschillende mensen bij de balie in het winkeltje bij de benzinepomp van Berkman gestaan van de week: of ze hun was al konden gaan doen? De klanten moeten nog even wachten. Het water moet nog worden aangesloten op de twee wasmachines: naar keuze een voor maximaal 18 kilogram (voor 8 euro) of maximaal 8 kilogram (voor 4 euro). Betalen bij de betaalautomaat en draaien maar. Naar huis en na de aangegeven wastijd weer terug om je was eruit te halen. Vervolgens desgewenst in de droogtrommel (à 2 euro) of meteen meenemen en thuis uithangen. Hoe dat allemaal gaat werken met 'wie er aan de beurt is' als er wachtrijen ontstaan, konden ze ons nog niet vertellen in het winkeltje.
bron: deschiedammeronline

Nog ingewikkelder, een keer terug om je was in de droger te doen en voor de 3e maal naar de pomp om de droge was te halen.
Voortaan is de slogan:
Moeder: heb je nog iets om in de was te gooien?
Vader: jazeker, een hele berg nog.
Moeder: ach, loop toch naar de pomp :haha
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Orchidee »

In Krimpen aan den IJssel is er ook één :-)

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door DDD »

Ik verbaas me over het prijsverschil. Je zou zeggen dat drogen relatief duurder is.

Overigens is 18 kg in één keer wassen als het gaat om dekbedden en handdoeken misschien wel handig, maar verder is het wel erg groot. Is dit in een drukke wijk ofzo? Als je een studio hebt van 30 m2 is zoiets misschien fijn, maar anders lijkt me een eigen wasmachine toch handiger.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mara »

DDD schreef:Ik verbaas me over het prijsverschil. Je zou zeggen dat drogen relatief duurder is.

Overigens is 18 kg in één keer wassen als het gaat om dekbedden en handdoeken misschien wel handig, maar verder is het wel erg groot. Is dit in een drukke wijk ofzo? Als je een studio hebt van 30 m2 is zoiets misschien fijn, maar anders lijkt me een eigen wasmachine toch handiger.
Het is een gewone volkswijk, pal gelegen naast de nieuwe A4.
Ik begrijp ook niet dat dit bij een benzinestation'vakgarage gestationeerd is.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door DDD »

Ik vind het meer wat voor in Amsterdam Centrum, bijvoorbeeld. Maar er zal vast een markt voor zijn, volgens de initiatiefnemer.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18712
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door helma »

Orchidee schreef:Werken jullie weleens met baking soda?
En wat is jullie ervaring daarmee?
https://baking-soda.nl/
Vorige week een dreigende blaasontesteking binnen een dag verholpen door een eetlepel bakingsoda op te lossen in een halve liter water en op te drinken.
Zag dat overal als huismiddel staan en leek me het proberen waard.
Aanbevolen!!
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10443
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Zita »

Ik mag een pannenset gaan uitkiezen voor iemand anders (te weten mijn bijna-jarige moeder). Wat is kwaliteit, waar koop je kwaliteit voor een leuke prijs en waar moet ik op letten? Ik heb zelf pannen waarbij na het afgieten toch nog een plons water in de pan blijft staan. Niet handig. Ligt aan randjes bij deksel enzo. Is een glazen deksel handig of juist niet? Het lijkt me dat het er tijdens het koken altijd wat viezig uitziet, en dat het verder weinig toevoegt. Moet ik qua merk BK hebben? Op dit moment vergelijk ik bol.com, Bijenkorf en Blokker. Zie ik belangrijke concurrenten over het hoofd?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Tiberius »

Zita schreef:Ik mag een pannenset gaan uitkiezen voor iemand anders (te weten mijn bijna-jarige moeder). Wat is kwaliteit, waar koop je kwaliteit voor een leuke prijs en waar moet ik op letten? Ik heb zelf pannen waarbij na het afgieten toch nog een plons water in de pan blijft staan. Niet handig. Ligt aan randjes bij deksel enzo. Is een glazen deksel handig of juist niet? Het lijkt me dat het er tijdens het koken altijd wat viezig uitziet, en dat het verder weinig toevoegt. Moet ik qua merk BK hebben? Op dit moment vergelijk ik bol.com, Bijenkorf en Blokker. Zie ik belangrijke concurrenten over het hoofd?
Kortom: keuzestress. ;)
Mannetje
Berichten: 7735
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mannetje »

Wij gebruiken al jaren deze set en hij valt ons goed:
http://www.blokker.nl/nl/blknl/koken-en ... gKf7_D_BwE

Glazen deksel klinken leuk, maar als je eten kookt beslaan ze en zie je er nog weinig door. Daarnaast blijft er vaak water in het randje tussen metaal en glas zitten, zo leert de ervaring op vakantie.

Wel even handig om op te letten op welke warmtebron je moeder kookt en of de pannenset van je voorkeur (als je die hebt) daar ook geschikt voor is.
-
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:Ik verbaas me over het prijsverschil. Je zou zeggen dat drogen relatief duurder is.

Overigens is 18 kg in één keer wassen als het gaat om dekbedden en handdoeken misschien wel handig, maar verder is het wel erg groot. Is dit in een drukke wijk ofzo? Als je een studio hebt van 30 m2 is zoiets misschien fijn, maar anders lijkt me een eigen wasmachine toch handiger.
En goedkoper. Een wasje draaien met een gemiddelde wasmachine kost je niet zoveel per keer.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Ambtenaar »

Zita schreef:Ik mag een pannenset gaan uitkiezen voor iemand anders (te weten mijn bijna-jarige moeder). Wat is kwaliteit, waar koop je kwaliteit voor een leuke prijs en waar moet ik op letten? Ik heb zelf pannen waarbij na het afgieten toch nog een plons water in de pan blijft staan. Niet handig. Ligt aan randjes bij deksel enzo. Is een glazen deksel handig of juist niet? Het lijkt me dat het er tijdens het koken altijd wat viezig uitziet, en dat het verder weinig toevoegt. Moet ik qua merk BK hebben? Op dit moment vergelijk ik bol.com, Bijenkorf en Blokker. Zie ik belangrijke concurrenten over het hoofd?
Wat is je budget?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door Mara »

Zita schreef:Ik mag een pannenset gaan uitkiezen voor iemand anders (te weten mijn bijna-jarige moeder). Wat is kwaliteit, waar koop je kwaliteit voor een leuke prijs en waar moet ik op letten? Ik heb zelf pannen waarbij na het afgieten toch nog een plons water in de pan blijft staan. Niet handig. Ligt aan randjes bij deksel enzo. Is een glazen deksel handig of juist niet? Het lijkt me dat het er tijdens het koken altijd wat viezig uitziet, en dat het verder weinig toevoegt. Moet ik qua merk BK hebben? Op dit moment vergelijk ik bol.com, Bijenkorf en Blokker. Zie ik belangrijke concurrenten over het hoofd?
Let op dat de handgrepen niet van metaal zijn, maar koelblijvend zijn.
Glazen deksels heb ik nu voor het eerst en ik vind ze handig. Op het moment dat het water gaat koken, kun je de warmtebron dan al lager zetten.
Waar kookt je moeder op? Gas, inductie? Want dat maakt verschil.
Ook is het fijn dat er een gaatje in het deksel zit, ik heb een grotere pan waarin dit niet was, en dat ding zoog altijd vacuum, zodat ik hem niet meer open kreeg. Manlief heeft toen een gaatje in het deksel geboord.
Je kunt nog bij Coolblue en Fonq kijken eventueel.
Of bij: https://www.sola-fabriekswinkel.nl/pannensets.html

Succes!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18712
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door helma »

De eerste 10 jaar had ik geëmailleerde pannen van BK. Handvaten braken af en er waren stukjes van het emaille af. Sinds 20 jaar gebruik ik nu met veel plezier gewone simpele pannen van de Hema. Zien er nog netjes uit.
Plaats reactie