Kleine vreugden

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleine vreugden

Bericht door Orchidee »

Ha, fijn hè!
Die viooltjes heb ik ook gepoot maar de was buiten drogen gaat hier nog niet!
Nog te weinig zon en wind op de droogplek
Meestal na half april pas heeft het nut hier.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18722
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Kleine vreugden

Bericht door helma »

Orchidee schreef:Ha, fijn hè!
Die viooltjes heb ik ook gepoot maar de was buiten drogen gaat hier nog niet!
Nog te weinig zon en wind op de droogplekAfbeelding
Meestal na half april pas heeft het nut hier.
Dat is hier ook zo. Geen zon in de achtertuin en weinig wind. Dus ik hang de was ook nog niet buiten, lakens lukt gelukkig al wel. Ik geniet altijd wel van was ophangen. (Buiten).
Ik heb vanmorgen wel lekker de veranda schoongemaakt. En naar het dorp gelopen, boodschappen gedaan, en gepicknickt op het stadstrandje met een vriendin & kindjes.
Echt genieten, dit weer. Al was het vanmorgen half 8 op de fiets naar het zwembad nog bibbers koud!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

Ik heb vanmorgen mijn nichtje geappt dat haar veter los zat.
Ze trapte er niet in...
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3979
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Kleine vreugden

Bericht door Terri »

Dodo schreef:Ik heb vanmorgen mijn nichtje geappt dat haar veter los zat.
Ze trapte er niet in...
Ook heel geheimzinnig dat jij het zag "op afstand", heel bijzonder :yahoo
Of was ze in je buurt?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

Aan de andere kant van de provincie.
We hebben eenzelfde gevoel voor humor.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

Gisteren met het kleinkind in de trein. Het was erg druk, dus we zaten op een trappetje. Dat geeft me niks, ik had wat duplo en een doosje rozijntjes bij me, dus we hadden ons wel vermaakt.
Maar de conducteur plukte ons er uit en we mochten in de eerste klas zitten. Hij vond het te gevaarlijk, dat kind op de trap.
Ik vond het erg schappelijk van hem.
Hij stak zijn hand uit naar de kleinzoon, zo van: kom maar mee, en kleinzoon legde er een rozijntje in. Lief...
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kleine vreugden

Bericht door eilander »

Dodo schreef:Gisteren met het kleinkind in de trein. Het was erg druk, dus we zaten op een trappetje. Dat geeft me niks, ik had wat duplo en een doosje rozijntjes bij me, dus we hadden ons wel vermaakt.
Maar de conducteur plukte ons er uit en we mochten in de eerste klas zitten. Hij vond het te gevaarlijk, dat kind op de trap.
Ik vond het erg schappelijk van hem.
Hij stak zijn hand uit naar de kleinzoon, zo van: kom maar mee, en kleinzoon legde er een rozijntje in. Lief...
Leuk!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Gisteren met het kleinkind in de trein. Het was erg druk, dus we zaten op een trappetje. Dat geeft me niks, ik had wat duplo en een doosje rozijntjes bij me, dus we hadden ons wel vermaakt.
Maar de conducteur plukte ons er uit en we mochten in de eerste klas zitten. Hij vond het te gevaarlijk, dat kind op de trap.
Ik vond het erg schappelijk van hem.
Hij stak zijn hand uit naar de kleinzoon, zo van: kom maar mee, en kleinzoon legde er een rozijntje in. Lief...
:love
Eigenlijk hoort het zo. Conducteurs zijn een beetje terughoudend geraakt, vanwege de toenemende agressie in de treinen.
Mijn dochter treint dagelijks en ze ergert zich vaak groen en geel aan onbeschofte reizigers, die een grote bek teruggeven als iemand vriendelijk vraagt of ze hun schoenen van de bank willen halen, zodat zij ook kunnen zitten.
Dat is tegen de conducteurs niet anders, terwijl ze gewoon goed hun werk willen doen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kleine vreugden

Bericht door samanthi »

Dodo schreef:Gisteren met het kleinkind in de trein. Het was erg druk, dus we zaten op een trappetje. Dat geeft me niks, ik had wat duplo en een doosje rozijntjes bij me, dus we hadden ons wel vermaakt.
Maar de conducteur plukte ons er uit en we mochten in de eerste klas zitten. Hij vond het te gevaarlijk, dat kind op de trap.
Ik vond het erg schappelijk van hem.
Hij stak zijn hand uit naar de kleinzoon, zo van: kom maar mee, en kleinzoon legde er een rozijntje in. Lief...
Wat lief
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Kleine vreugden

Bericht door refo »

Mara schreef:
Dodo schreef:Gisteren met het kleinkind in de trein. Het was erg druk, dus we zaten op een trappetje. Dat geeft me niks, ik had wat duplo en een doosje rozijntjes bij me, dus we hadden ons wel vermaakt.
Maar de conducteur plukte ons er uit en we mochten in de eerste klas zitten. Hij vond het te gevaarlijk, dat kind op de trap.
Ik vond het erg schappelijk van hem.
Hij stak zijn hand uit naar de kleinzoon, zo van: kom maar mee, en kleinzoon legde er een rozijntje in. Lief...
:love
Eigenlijk hoort het zo. Conducteurs zijn een beetje terughoudend geraakt, vanwege de toenemende agressie in de treinen.
Mijn dochter treint dagelijks en ze ergert zich vaak groen en geel aan onbeschofte reizigers, die een grote bek teruggeven als iemand vriendelijk vraagt of ze hun schoenen van de bank willen halen, zodat zij ook kunnen zitten.
Dat is tegen de conducteurs niet anders, terwijl ze gewoon goed hun werk willen doen.
Ik heb ook een tijdje regelmatig getreind, maar ik weet niet waar je dochter het over heeft. Iedereen haalt de voeten al vrijwillig van de bank, want je krijgt maar 1 plekje. Het zal wellicht een keer gebeuren, maar vaak bestaat niet.
CvdW
Berichten: 2944
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Kleine vreugden

Bericht door CvdW »

Rare opmerking.
Voor sommige treinen geldt dat je in de spits blij mag zijn met een staanplaats.
Na de spits is er ruimte genoeg om twee plaatsen in te nemen. Studenten hebben geregeld een rooster waarbij ze pas na 11.00 uur starten.
Het gebaar dat kleine meid maakte is mooi en een grote mond naar conducteur/medereizigers hoort niet.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

Sommige mensen leven echt onder een steen.
Al in 2009 was de toenemende agressie bij het OV al volop in het nieuws.
Dit is een bericht uit het NRC van maart 2015.
De overheid en de Nederlandse Spoorwegen (NS) gaan extra maatregelen nemen tegen de agressie tegen spoorwegpersoneel. Dat is de uitkomst van het overleg dat vanavond plaatsvond tussen plaatsvervangend minister Blok van Veiligheid en Justitie (VVD), staatssecretaris Mansveld van Infrastructuur en Milieu (PvdA), de NS-directie en vakbonden naar aanleiding van de zware mishandeling van een conductrice vorige week.

Op de twintig grootste stations komt een stationsagent die als het nodig is collega’s op kan roepen in een geval van nood. Ook zullen de toegangspoortjes zo snel mogelijk worden gesloten. Een eerder besluit om een reis- en stationsverbod op termijn in te voeren wordt vervroegd en gaat per 1 mei in. Verder komt er meer cameratoezicht op de treinstations om eventuele daders te identificeren.

En in juni 2016 Metro:
Met man en macht proberen NS, ProRail en de politie de agressie en geweld in en rond de treinen een halt toe te roepen. Maar die strijd verloopt uitermate moeizaam.
Cameratoezicht in en rond treinen moet leiden tot een betere opsporing van geweldplegers en ander tuig.

Misschien is dit allemaal niet als je van wynjewoude naar verweggeradeel reist, maar in de randstad is het soms echt niet prettig in het ov.
CvdW schreef:Voor sommige treinen geldt dat je in de spits blij mag zijn met een staanplaats.
Dat is een ergernis. (en dus hoort dit niet in dit topic ;) )
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
CvdW
Berichten: 2944
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Kleine vreugden

Bericht door CvdW »

Ik ben juist blij als ik nog mee kan met de trein, ook al is dit een staanplaats. Dus een kleine vreugde.
Als ik niet meer mee kan dan is het een ergernis.
Maar ik snap het.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

CvdW schreef:Ik ben juist blij als ik nog mee kan met de trein, ook al is dit een staanplaats. Dus een kleine vreugde.
Als ik niet meer mee kan dan is het een ergernis.
Maar ik snap het.
De NS zet op sommige trajecten echt te korte treinen in.
Momenteel wordt de Hoekse lijn omgebouwd van trein naar metro-lijn. Ik moest dochter naar HvH brengen en ben een stuk langs het traject gereden. Dat ziet er echt vreemd uit nu. Ze zijn begonnen met het ontmantelen van de bovenleiding.
Deze zien de reizigers dus niet meer :)
Afbeelding

Na ruim 125 jaar rijdt in de nacht van vrijdag op zaterdag nog een laatste keer een trein over het spoor tussen Schiedam en Hoek van Holland. Na die rit begint een megaoperatie: de beroemde spoorlijn wordt vervangen door een metroverbinding.

De uit 1891 stammende Hoekse Lijn gold volgens de NS ooit als één van de belangrijkste verbindingen voor internationale treinreizigers. "Met de trein kon je van Hoek van Holland naar Peking met maar één keer overstap."

Dat tijdperk komt nu ten einde: in september moeten metro's over de lijn zoeven. Voor het zover is moeten op het traject zowel de stations als het spoor grondig op de schop. Dat 'losknippen' van 25 kilometer spoor begint dit weekend.
Rijnmond.nl (dit bericht is van vorige week, werkzaamheden startten op 2 april)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kleine vreugden

Bericht door samanthi »

De uit 1891 stammende Hoekse Lijn gold volgens de NS ooit als één van de belangrijkste verbindingen voor internationale treinreizigers. "Met de trein kon je van Hoek van Holland naar Peking met maar één keer overstap."
Grappig :)
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie