Kleine vreugden

Mannetje
Berichten: 7741
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mannetje »

Ambtenaar schreef:Zaterdag mag de oudste afzwemmen voor B. Mag hij in de vakantie zonder bandjes zwemmen.
Dat mag toch ook al met A?

Maar niettemin is het iets leuks!
-
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kleine vreugden

Bericht door samanthi »

Ambtenaar schreef:Zaterdag mag de oudste afzwemmen voor B. Mag hij in de vakantie zonder bandjes zwemmen.
Leuk zo'n mijlpaaltje in het leven van een kind!
wat ben je dan groos hè?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10446
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zita »

Ik woon in een grote stad. Ik zie daar eigenlijk erg weinig spelende kinderen op straat.
Er werd aangebeld. 'Hallo mevrouw, mogen we iets vragen? We willen een hut bouwen. Hebt u misschien spullen die we voor die hut mogen hebben? Een kussen of een kleed of hout ofzo?' Gelukkig had ik net een ingestort kledingrek gedemonteerd, dus de kereltjes gingen stralend van blijdschap met een stel metalen buizen en een handvol pepermuntballen hun strooptocht door de straat vervolgen. Ze hadden al een pallet en een kussen, dus ze dachten dat de hut erg mooi zou worden.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kleine vreugden

Bericht door samanthi »

Zita schreef:Ik woon in een grote stad. Ik zie daar eigenlijk erg weinig spelende kinderen op straat.
Er werd aangebeld. 'Hallo mevrouw, mogen we iets vragen? We willen een hut bouwen. Hebt u misschien spullen die we voor die hut mogen hebben? Een kussen of een kleed of hout ofzo?' Gelukkig had ik net een ingestort kledingrek gedemonteerd, dus de kereltjes gingen stralend van blijdschap met een stel metalen buizen en een handvol pepermuntballen hun strooptocht door de straat vervolgen. Ze hadden al een pallet en een kussen, dus ze dachten dat de hut erg mooi zou worden.
Geweldig
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10446
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zita »

Bouwvakkers die klassieke muziek draaien tijdens de klus. :love
edele strijdster
Berichten: 791
Lid geworden op: 30 aug 2006, 20:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door edele strijdster »

Zita schreef:Bouwvakkers die klassieke muziek draaien tijdens de klus. :love
Leuk he?! Heb ik hier ook eens gehad: Bouwvakkers de psalmen floten. Kon ik echt van genieten. :)
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Mannetje
Berichten: 7741
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mannetje »

Koolmeesjes die de verlepte zonnebloemen leegeten. :)
-
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

Mannetje schreef:Koolmeesjes die de verlepte zonnebloemen leegeten. :)
Hier ook. Tuinvogels zijn zo leuk!
Protegé
Berichten: 128
Lid geworden op: 15 sep 2017, 10:02

Re: Kleine vreugden

Bericht door Protegé »

Zita schreef:[...], dus de kereltjes gingen stralend van blijdschap met een stel metalen buizen en een handvol pepermuntballen hun strooptocht door de straat vervolgen. [...]
Daar word ik dan weer blij van: pepermuntballen. Dat is nostalgie, daar hangt toch wel een beetje de sfeer van W.G. v.d. Hulst omheen, van pruttelende koffiekannetjes op houtkachels, klompjes in een klompenrek en theebiscuitjes.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kleine vreugden

Bericht door samanthi »

Zita schreef:[...], dus de kereltjes gingen stralend van blijdschap met een stel metalen buizen en een handvol pepermuntballen hun strooptocht door de straat vervolgen. [...]
Hier word ik ook heel blij van, bij ons in de straat woont een gezin met vijf kinderen heel dicht op elkaar qua leeftijd, elk najaar vegen ze alle bladeren uit de straat bij elkaar en maken een soort iglo zonder dak, ze zij de hele middag druk bezig met vegen en hopen maken, echt heerlijk!

Ook een idee als het alles een beetje op een hut gaat lijken om iets lekkers te gaan brengen. Dank je Zita.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

Protegé schreef:
Zita schreef:[...], dus de kereltjes gingen stralend van blijdschap met een stel metalen buizen en een handvol pepermuntballen hun strooptocht door de straat vervolgen. [...]
Daar word ik dan weer blij van: pepermuntballen. Dat is nostalgie, daar hangt toch wel een beetje de sfeer van W.G. v.d. Hulst omheen, van pruttelende koffiekannetjes op houtkachels, klompjes in een klompenrek en theebiscuitjes.
Heb je die oranje pepermuntballen wel eens geproefd?
Die zag ik liggen als kassakoopje. Ik ben sowieso dol op peppies, maar met deze proef je eerst een vleugje sinaasappel, overgaand in pittige pepermunt. :langue Ik vind die groene kingetjes ook zo lekker.
Of die strong mentos, het kan mij niet sterk genoeg menthol zijn.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleine vreugden

Bericht door Orchidee »

Groeene rang was ik dol op en mijn moeder óók
Ziet iemand ze nog weleens?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

Ik heb van iemand een telefoon met draaischijf gekregen. Zo leuk nostalgisch om weer aan die schijf te draaien. Ik heb zelfs overwogen om 'm aan te sluiten, maar dat is wel een gedoe.
Jongste (24) keek er met enige verbazing naar, vond het net iets beter dan twee blikjes met een touwtje. Oudste (32) wist nog dat opa en oma zo'n telefoon hadden. Hij wist ook nog dat het alarmnummer vroeger 06-11 was. Dat was ik allang vergeten.
Protegé
Berichten: 128
Lid geworden op: 15 sep 2017, 10:02

Re: Kleine vreugden

Bericht door Protegé »

Mara schreef:
Protegé schreef:
Zita schreef:[...], dus de kereltjes gingen stralend van blijdschap met een stel metalen buizen en een handvol pepermuntballen hun strooptocht door de straat vervolgen. [...]
Daar word ik dan weer blij van: pepermuntballen. Dat is nostalgie, daar hangt toch wel een beetje de sfeer van W.G. v.d. Hulst omheen, van pruttelende koffiekannetjes op houtkachels, klompjes in een klompenrek en theebiscuitjes.
Heb je die oranje pepermuntballen wel eens geproefd?
Die zag ik liggen als kassakoopje. Ik ben sowieso dol op peppies, maar met deze proef je eerst een vleugje sinaasappel, overgaand in pittige pepermunt. :langue [...]
Nee, nooit geproefd. Ik heb destijds - bij de kroning van de koning - een rolletje King met een vleugje sinaasappel te pakken gekregen, dus ik kan me er iets bij voorstellen. Peppies ken ik ook niet. Er is dus nog wat ontwikkelingswerk voor mij te doen. :D
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

Protegé schreef: Nee, nooit geproefd. Ik heb destijds - bij de kroning van de koning - een rolletje King met een vleugje sinaasappel te pakken gekregen, dus ik kan me er iets bij voorstellen. Peppies ken ik ook niet. Er is dus nog wat ontwikkelingswerk voor mij te doen. :D
Ik noem ze peppies. ;)
En ken je die met het vleugje drop? Ook zoooo lekker.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie