Kleine vreugden

Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Kleine vreugden

Bericht door Terri »

Dodo schreef:
Posthoorn schreef:
Dodo schreef:Daar heb ik naar gekeken, en ik geloof er niet veel van. Waarschijnlijk is het schromelijk overdreven, en moet je de hele dag appel knagen om wat te bereiken. er was ook geen bron voor het ronkende artikel.
O, het zal allicht een beetje overdreven zijn. Maar het is nog meer overdreven om de waarde van groente en fruit alleen af te meten aan het gehalte aan vitamine C. ;-) Er zitten nog veel meer stoffen in fruit en groenten die we nodig hebben. Ik geloof niet dat God nutteloos voedsel geschapen heeft.
Hmmm... Komkommmer? Sla? Goed voor de cavia maar verder dient het vrijwel nergens voor.
Waar ik dan weer verbaasd over ben is dat werkelijk in de meeste groenten koolhydraten zitten, nooit geweten.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

Dodo schreef: Hmmm... Komkommmer? Sla? Goed voor de cavia maar verder dient het vrijwel nergens voor.
Daar kun je nog weleens anders over gaan denken, ooit.
Wij zijn deze zomer in een tuin met "vergeten groenten" geweest.
Op een zeker moment dachten de mensen zeker, we zijn nu weleens klaar met al deze groenten en willen nieuwe fancy groentes.
Gekleurde bloemkool, paarse witlof, gekleurde bietjes...
Trouwens, die verlepte slakropjes die je vaak in de super ziet, halen het niet bij de sla uit de volle grond, zo bij de tuinder vandaan.
Dan proef je sla!
Orchidee schreef:Ik mag maar 2 stuks fruit per dag.
Fruit kan je bloedsuiker behoorlijk laten stijgen he?
@Posthoorn: heb jij weleens gehoord van je moeder dat je vroeger geen appel kreeg als je koorts had? Appel zou de koorts laten stijgen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

Terri schreef: Waar ik dan weer verbaasd over ben is dat werkelijk in de meeste groenten koolhydraten zitten, nooit geweten.
Terri, er bestaat verschil in koolhydraten.
Je hebt de complexe koolhydraten (pasta, rijst, granen, aardappels) die worden langzaam verteerd en dus niet als vet opgeslagen.
De snelle koolhydraten,(suiker, snoep, limonade) worden snel opgenomen, daardoor stijgt je bloedsuiker snel en zakt weer net zo snel naar beneden.
Als je koolhydraten in combi met een vet eet ( ja, aardbeien met slagroom ;) ) wordt het ook minder snel opgenomen.
Geleerd van de diabetesverpleegkundige, ik kreeg een heel boekwerk mee.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6498
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Kleine vreugden

Bericht door Posthoorn »

Dodo schreef:
Posthoorn schreef:
Dodo schreef:Daar heb ik naar gekeken, en ik geloof er niet veel van. Waarschijnlijk is het schromelijk overdreven, en moet je de hele dag appel knagen om wat te bereiken. er was ook geen bron voor het ronkende artikel.
O, het zal allicht een beetje overdreven zijn. Maar het is nog meer overdreven om de waarde van groente en fruit alleen af te meten aan het gehalte aan vitamine C. ;-) Er zitten nog veel meer stoffen in fruit en groenten die we nodig hebben. Ik geloof niet dat God nutteloos voedsel geschapen heeft.
Hmmm... Komkommmer? Sla? Goed voor de cavia maar verder dient het vrijwel nergens voor.
Hoe weet je dat zo zeker?
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6498
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Kleine vreugden

Bericht door Posthoorn »

Mara schreef:@Posthoorn: heb jij weleens gehoord van je moeder dat je vroeger geen appel kreeg als je koorts had? Appel zou de koorts laten stijgen.
Nee, dat ken ik niet.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6498
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Kleine vreugden

Bericht door Posthoorn »

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleine vreugden

Bericht door Orchidee »

Hmmmm Moerman........

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine vreugden

Bericht door -DIA- »

Orchidee schreef:Hmmmm Moerman........

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Ik geloof niet zo in Moerman... Sorry, dat ik het zeg, maar ik geloof dat ik een beetje uit de ervaring kan spreken. In het jaar 1991 hadden de doctoren gedacht dat mijn leven op deze aarde ten einde liep. Toch was er een God Die het anders bestuurde.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Kleine vreugden

Bericht door Roos2017 »

Ik geloof ook niet in Moerman, en ook niet in homeopathie.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Kleine vreugden

Bericht door eilander »

-DIA- schreef:
Orchidee schreef:Hmmmm Moerman........

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Ik geloof niet zo in Moerman... Sorry, dat ik het zeg, maar ik geloof dat ik een beetje uit de ervaring kan spreken. In het jaar 1991 hadden de doctoren gedacht dat mijn leven op deze aarde ten einde liep. Toch was er een God Die het anders bestuurde.
Ik dacht altijd dat Moerman juist een middel geweest is voor mensen waarvan artsen zeiden dat er niets meer aan te doen was.
Tegenwoordig ligt de scheiding tussen een moermandieet en reguliere behandeling lang niet meer zo gevoelig als vroeger. En werkt een soortgelijk dieet goed als aanvulling.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Vorst »

Orchidee schreef:Ik mag maar 2 stuks fruit per dag.
Dat is géén vreugde, daar ben ik vaak sip om!

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Een ananas en een meloen. Daar ben je wel even zoet mee; ).
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: Kleine vreugden

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:
-DIA- schreef:
Orchidee schreef:Hmmmm Moerman........
Ik geloof niet zo in Moerman... Sorry, dat ik het zeg, maar ik geloof dat ik een beetje uit de ervaring kan spreken. In het jaar 1991 hadden de doctoren gedacht dat mijn leven op deze aarde ten einde liep. Toch was er een God Die het anders bestuurde.
Ik dacht altijd dat Moerman juist een middel geweest is voor mensen waarvan artsen zeiden dat er niets meer aan te doen was.
Tegenwoordig ligt de scheiding tussen een moermandieet en reguliere behandeling lang niet meer zo gevoelig als vroeger. En werkt een soortgelijk dieet goed als aanvulling.
Ik weet het niet, maar ik heb er nooit gebruik gemaakt, ook omdat er destijds nogal wat negatieve dingen in het nieuws waren. Ik weer ook niet meer wat en waarom. Wel dat ik jaren en jaren, ja zelfs van mijn babyjaren af van dokter naar dokter werd gesleept, en de meeste waren (achteraf gezien) kwakzalvers, homeopaten en zo. Ik geloof dat zo'n homeopathisch middel enkel als placebo dienstig kan zijn. Geen enkele van deze homeopaten had in de gaten dat ik kanker had. Door deze onopmerkzaamheid heb ik mijn geloof in deze kwakzalvers compleet verloren. Sommigen waren nog goed gelovig ook, en ze hadden 'bewijs' daarvan een Bijbel op hun bureau liggen. Eentje is er zomaar plotseling zonder spoor na te laten in het niet verdwenen. Werd het hem te heet onder zijn zetel? Wie zal het zeggen.
Ik wil nog wel een uitzondering maken. Er was destijds een kundig dokter, waar velen ook baat bij vonden. Of hij de papieren daarvoor had weet ik niet, maar hij erkende zelf niets te kunnen zonder Gods zegen. Deze dr. Schreuder, misschien weten sommigen wie hij was, was een serieus en ernstig man. Bewogen met de patiënt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: RE: Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

eilander schreef:Ik dacht altijd dat Moerman juist een middel geweest is voor mensen waarvan artsen zeiden dat er niets meer aan te doen was.
Tegenwoordig ligt de scheiding tussen een moermandieet en reguliere behandeling lang niet meer zo gevoelig als vroeger. En werkt een soortgelijk dieet goed als aanvulling.
Moerman was nogal rigoureus in zijn diëten. Bietensap en duivenvoer, in den beginne.
Maar bovenal was hij nogal omstreden vanwege zijn antisemitisme.
Vandaar dat zijn naam bij sommige mensen verkeerd valt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Kleine vreugden

Bericht door eilander »

Mara schreef:
eilander schreef:Ik dacht altijd dat Moerman juist een middel geweest is voor mensen waarvan artsen zeiden dat er niets meer aan te doen was.
Tegenwoordig ligt de scheiding tussen een moermandieet en reguliere behandeling lang niet meer zo gevoelig als vroeger. En werkt een soortgelijk dieet goed als aanvulling.
Moerman was nogal rigoureus in zijn diëten. Bietensap en duivenvoer, in den beginne.
Maar bovenal was hij nogal omstreden vanwege zijn antisemitisme.
Vandaar dat zijn naam bij sommige mensen verkeerd valt.
Over dat laatste had ik hier nog niets gelezen. Niemand mag ook in de persoon Moerman geloven, het gaat hier om het dieet. En daar zijn ook al lang weer nieuwe inzichten op gevolgd, bijvoorbeeld het Houtsmullerdieet.
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Kleine vreugden

Bericht door Wim Anker »

Een jaar Trump! Gelukkig nog 7 in het verschiet.

https://www.volkskrant.nl/opinie/derk-j ... ~a4534048/

"De PvdA in NL staat er beter voor dan de Democraten in de VS".
Plaats reactie