Kleine vreugden

steven19744
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 nov 2017, 14:09

Re: Kleine vreugden

Bericht door steven19744 »

Een fantastisch ruikende cake uit de oven :yahoo
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

Roos2017 schreef:Kan iemand zich nog de rode appel Summer Red herinneren? Als je die goed liet rijpen aan de boom was de smaak intens aardbei-achtig.
Ja, nu je het zegt.
Soms verdwijnen voedingswaren geruisloos. Vorig jaar kocht ik zulke lekkere appels bij de +, ik zag ze alleen daar.
Maar dit jaar waren ze er niet. Ik ben even de naam kwijt, misschien dat dochter het nog weet.
-DIA- schreef:Maar de Pink Lady mag er ook zijn!
Op zich is dat een lekkere appel, maar wij troffen een paar keer melige exemplaren die de appelmoes in moesten.
En dan koop je ze niet meer. Hetzelfde gebeurde bij de Fuji.
Volgens de (dure) groentenboer in het w.c. B.innenhof, gebeurt dit als ze uit een "verkeerd" land komen.
De besten komen uit Japan. Maar die zijn niet het hele jaar verkrijgbaar en dan was een goede 2e uit Italië.
Als je in de supermarkt de herkomst leest, is dat vaak Oostenrijk en dan zijn ze niet zo goed.
Ik heb bij hem voor ieder 1 appel meegenomen, en ze waren idd onvergelijkbaar met die andere.
Dan betaal je dus wel een euro p/s.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23814
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Kleine vreugden

Bericht door refo »

Gewoon een tweekilo-tas bij de Lidl. Geen mooie appels, maar van prima kwaliteit.
(Wie gaat er nou appels uit Japan eten?)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

Er zitten bijna geen vitamines in appels, dus ik eet zelf liever mandarijntjes of kiwi's.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Kleine vreugden

Bericht door Terri »

refo schreef:Gewoon een tweekilo-tas bij de Lidl. Geen mooie appels, maar van prima kwaliteit.
(Wie gaat er nou appels uit Japan eten?)
Heerlijk van de week zijn de Elstars in de reclame, blijf ik toch de lekkerste appel vinden.
Lidl staat overigens al een paar jaar zeer goed bekend om z'n fruit en dat is te merken, drukte, dus steeds verse aanvoer.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Er zitten bijna geen vitamines in appels, dus ik eet zelf liever mandarijntjes of kiwi's.
Ik eet bijna dagelijks een bammetje met aardbeitjes, ze komen nog steeds uit het Westland, maar als ik de krant van vandaag lees ben ik nu een lopende gifbelt. :sweat
Het is nu het seizoen van de peren. Jammie, zowel gestoofd als uit het vuistje. :langue
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Kleine vreugden

Bericht door Roos2017 »

Vandaag mango compote gemaakt: in stukjes snijden en in de blender fijnmalen en sinaasappelsap erbij, anders wordt het te dik. Heerlijk over de Griekse yoghurt. In mango zitten alle soorten vitaminen, mineralen en sporenelementen.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6466
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Kleine vreugden

Bericht door Posthoorn »

Dodo schreef:Er zitten bijna geen vitamines in appels, dus ik eet zelf liever mandarijntjes of kiwi's.
Je hebt meer nodig dan alleen vitamines. Appels eten is erg gezond.

https://www.optimalegezondheid.com/waar ... el-snacks/
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

Roos2017 schreef:Vandaag mango compote gemaakt: in stukjes snijden en in de blender fijnmalen en sinaasappelsap erbij, anders wordt het te dik. Heerlijk over de Griekse yoghurt. In mango zitten alle soorten vitaminen, mineralen en sporenelementen.
Ook heel lekker over roomijs.

Voor de mango heb ik een handig dingetje uit de kringloop, om de pit er netjes uit te snijden. Aanrader!

@Posthoorn: als er weinig vitamine in appel zit, zou ik niet weten waarom je ze zou eten. Misschien voor de vezels. Of gewoon omdat je ze lekker vindt, maar voor de voedingswaarde hoef je het niet te doen.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6466
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Kleine vreugden

Bericht door Posthoorn »

Dodo schreef:
Roos2017 schreef:Vandaag mango compote gemaakt: in stukjes snijden en in de blender fijnmalen en sinaasappelsap erbij, anders wordt het te dik. Heerlijk over de Griekse yoghurt. In mango zitten alle soorten vitaminen, mineralen en sporenelementen.
Ook heel lekker over roomijs.

Voor de mango heb ik een handig dingetje uit de kringloop, om de pit er netjes uit te snijden. Aanrader!

@Posthoorn: als er weinig vitamine in appel zit, zou ik niet weten waarom je ze zou eten. Misschien voor de vezels. Of gewoon omdat je ze lekker vindt, maar voor de voedingswaarde hoef je het niet te doen.
Zie link in mijn post. Je hebt meer nodig dan alleen vitaminen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

Roos2017 schreef:Vandaag mango compote gemaakt: in stukjes snijden en in de blender fijnmalen en sinaasappelsap erbij, anders wordt het te dik. Heerlijk over de Griekse yoghurt. In mango zitten alle soorten vitaminen, mineralen en sporenelementen.
Heerlijk, maar tropische vruchten kunnen wij niet meer eten, ivm kruisallergie.
Posthoorn schreef:Appels eten is erg gezond.
Zeker!
Maar voor degenen die allergisch zijn voor berkenpollen is het een verboden vrucht.
An apple a day keeps the doctor away.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

Posthoorn schreef:
Dodo schreef:
Roos2017 schreef:Vandaag mango compote gemaakt: in stukjes snijden en in de blender fijnmalen en sinaasappelsap erbij, anders wordt het te dik. Heerlijk over de Griekse yoghurt. In mango zitten alle soorten vitaminen, mineralen en sporenelementen.
Ook heel lekker over roomijs.

Voor de mango heb ik een handig dingetje uit de kringloop, om de pit er netjes uit te snijden. Aanrader!

@Posthoorn: als er weinig vitamine in appel zit, zou ik niet weten waarom je ze zou eten. Misschien voor de vezels. Of gewoon omdat je ze lekker vindt, maar voor de voedingswaarde hoef je het niet te doen.
Zie link in mijn post. Je hebt meer nodig dan alleen vitaminen.
Daar heb ik naar gekeken, en ik geloof er niet veel van. Waarschijnlijk is het schromelijk overdreven, en moet je de hele dag appel knagen om wat te bereiken. er was ook geen bron voor het ronkende artikel.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleine vreugden

Bericht door Orchidee »

Ik mag maar 2 stuks fruit per dag.
Dat is géén vreugde, daar ben ik vaak sip om!

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6466
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Kleine vreugden

Bericht door Posthoorn »

Dodo schreef:Daar heb ik naar gekeken, en ik geloof er niet veel van. Waarschijnlijk is het schromelijk overdreven, en moet je de hele dag appel knagen om wat te bereiken. er was ook geen bron voor het ronkende artikel.
O, het zal allicht een beetje overdreven zijn. Maar het is nog meer overdreven om de waarde van groente en fruit alleen af te meten aan het gehalte aan vitamine C. ;-) Er zitten nog veel meer stoffen in fruit en groenten die we nodig hebben. Ik geloof niet dat God nutteloos voedsel geschapen heeft.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

Posthoorn schreef:
Dodo schreef:Daar heb ik naar gekeken, en ik geloof er niet veel van. Waarschijnlijk is het schromelijk overdreven, en moet je de hele dag appel knagen om wat te bereiken. er was ook geen bron voor het ronkende artikel.
O, het zal allicht een beetje overdreven zijn. Maar het is nog meer overdreven om de waarde van groente en fruit alleen af te meten aan het gehalte aan vitamine C. ;-) Er zitten nog veel meer stoffen in fruit en groenten die we nodig hebben. Ik geloof niet dat God nutteloos voedsel geschapen heeft.
Hmmm... Komkommmer? Sla? Goed voor de cavia maar verder dient het vrijwel nergens voor.
Plaats reactie