Kleine vreugden

gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Kleine vreugden

Bericht door gallio »

Wim Anker schreef:Een jaar Trump! Gelukkig nog 7 in het verschiet.

https://www.volkskrant.nl/opinie/derk-j ... ~a4534048/

"De PvdA in NL staat er beter voor dan de Democraten in de VS".


Meanwhile, the South China Morning Post carried a feature in which it had asked Chinese people what they thought of Trump. While many people responded that they liked his bluntness, style and outspoken views, one respondent, Fei Danyang, said watching the U.S. was like a real-life episode of TV show 'House of Cards.'

"It's like we [in China] are just like watching a fire from across a river," he said. "The chaos is theirs. The more dramatic it gets, the more fun it is to watch."


The view from Europe


Europe's media have also tended to view the ongoing Trump saga with a mixture of bemusement, curiosity and horror.

There has been widespread criticism from both the left and right-leaning media in the region at Trump's more controversial policies and pronouncements, such as his comments on immigrants and women, but also concern over his unpredictability.

In the U.K., left-leaning newspaper The Independent said Tuesday that: "It's been one year since the U.S. election and Donald Trump has done absolutely nothing since becoming president." The article's author, Nash Riggins, added unequivocally that "it's been 365 days since a clueless megalomaniac sailed past a gaggle of dedicated, career politicians and was foolishly handed the keys to the most powerful office on the planet."

Another British newspaper, the right-leaning The Daily Telegraph, said that Trump's "woes were mounting." The paper's U.S. editor noted that while Trump's presidency "had not disappointed on the entertainment front… some campaign pledges have fallen by the wayside," including the promised repeal of Obamacare and Iran's nuclear deal.

German newspaper Der Spiegel appraised the "moral emptiness" of Trump's presidency so far in an article headlined "Donald Trump and the erosion of American greatness." Author Roger Cohen argued that Trump's presidency posed an "existential threat" to America and that Trump, a man who he said had "blurred the line between truth and falsehood," was "dangerous."

Cohen also said Trump had not actually followed through on a lot of what he had promised voters — to build a wall between Mexico and the U.S., for example, or act on his threats to walk away from the NATO alliance, or his decision to honor a "One China" policy (that there is only one Chinese government).

"For all the presidential mouthing and angry ALL-CAPS dawn tweeting, there's no sign of the wall on the Mexican border; and NATO is no longer "obsolete" (at least some days of the week); and the "One China" policy has not been scrapped; and the Iran nuclear agreement endures for now," Cohen said.

Still, he added, "Trump is likely to become more capricious in the coming months" and an unspecified military conflict somewhere could offer an attractive option for Trump looking to distract attention away from an investigation into possible collusion between members of his team and Russia ahead of the 2016 election.

Relations are somewhat rocky between the U.S. and Russia now given that Washington signed off on more sanctions on Moscow in August. Russian media also carried little commentary on Trump's first year in office but noted that Trump and Putin were expected to meet at an Asia-Pacific Economic Cooperation (APEC) summit in Vietnam on Friday.

While Russian media was largely unmoved by Trump's first anniversary in office, French newspaper Les Echos reported Wednesday that "a year after his election, Trump appears more isolated than ever."

It added that while the U.S. president was "active on the international scene," he was much less so "on American affairs."

"None of his great promises have been ratified and his unpopularity has reached new heights," journalist Nicholas Rauline noted. France has something of a chequered relationship with the U.S., although diplomatic relations between Trump and his French counterpart Emmanuel Macron seem to have warmed slightly.

Large differences remain, however, especially over Washington's stance on climate change after Trump pulled the U.S. out of the 2015 Paris climate change deal. Against this backdrop, an official in Macron's office said on Tuesday that "for the time being" Trump had not been invited to a climate summit to be held in Paris in December, despite over 100 other countries due to attend, Reuters reported.

The anniversary comes amid falling approval ratings for Trump, with a Gallup poll showing his rating at 38 percent for the week ending November 5, far lower than his predecessors after one year in office.

By comparison, Barack Obama's approval rating stood at 51 percent a year into his presidency, George W. Bush's stood at 87 percent, and Bill Clinton's was at 49 percent.

Trump would probably call the approval ratings in the Gallup poll "fake news," a phrase that has become synonymous with his lambasting of any news report or information that does not shine a favorable light on him.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Kleine vreugden

Bericht door MarthaMartha »

grote vreugde eigenlijk...

een vriendin die in de buurt is en naar ons komt ipv zoals afgesproken wij naar haar.... scheelt me al snel 8 km heen en 8 km terug fietsen met de kids.....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zita »

Ook een vreugde: MarthaMartha die weer terug is op RF :)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Kleine vreugden

Bericht door helma »

Zita schreef:Ook een vreugde: MarthaMartha die weer terug is op RF :)
:tilt
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kleine vreugden

Bericht door samanthi »

gisteren kwamen we langs ons eerste huisje, 35 jaar geleden zijn we daar gaan wonen, ze waren er aan het klussen en we mochten even binnenkijken, was o leuk, veel was nog hetzelfde, de kamer waar mijn oudste twee geboren zijn. Echt een kleine vreugde.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine vreugden

Bericht door -DIA- »

samanthi schreef:gisteren kwamen we langs ons eerste huisje, 35 jaar geleden zijn we daar gaan wonen, ze waren er aan het klussen en we mochten even binnenkijken, was o leuk, veel was nog hetzelfde, de kamer waar mijn oudste twee geboren zijn. Echt een kleine vreugde.
Ik kom nog min of meer geregeld nog lang ons geboortehuis, en ook het huis waar ik mijn jonge jaren doorbracht. Ik zou dan zo graag nog weer eens even binnen kijken... In beide huizen, en ook ons derde huis, waar we sliepen. waar we aten, waar we speelden... Maar ja... dat komt er helaas niet van. Wel een paar dingen die me niet vrolijk stemmen: De tuin die mijn moeder met zoveel zorg, liefde en kennis had aangelegd is compleet verwilderd. En om het huis is het ook niet netjes... Altijd een beetje een niet zo vreugdevol gevoel als je er langs rijdt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kleine vreugden

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:
samanthi schreef:gisteren kwamen we langs ons eerste huisje, 35 jaar geleden zijn we daar gaan wonen, ze waren er aan het klussen en we mochten even binnenkijken, was o leuk, veel was nog hetzelfde, de kamer waar mijn oudste twee geboren zijn. Echt een kleine vreugde.
Ik kom nog min of meer geregeld nog lang ons geboortehuis, en ook het huis waar ik mijn jonge jaren doorbracht. Ik zou dan zo graag nog weer eens even binnen kijken... In beide huizen, en ook ons derde huis, waar we sliepen. waar we aten, waar we speelden... Maar ja... dat komt er helaas niet van. Wel een paar dingen die me niet vrolijk stemmen: De tuin die mijn moeder met zoveel zorg, liefde en kennis had aangelegd is compleet verwilderd. En om het huis is het ook niet netjes... Altijd een beetje een niet zo vreugdevol gevoel als je er langs rijdt.
Ja dat doet je heel veel, ik kon het al niet uitstaan dat de ramen veranderd waren van mijn ouderlijk huis. Als het slecht onderhouden wordt is het helemaal vervelend.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

-DIA- schreef: Ik kom nog min of meer geregeld nog lang ons geboortehuis, en ook het huis waar ik mijn jonge jaren doorbracht. Ik zou dan zo graag nog weer eens even binnen kijken... In beide huizen, en ook ons derde huis, waar we sliepen. waar we aten, waar we speelden... Maar ja... dat komt er helaas niet van. Wel een paar dingen die me niet vrolijk stemmen: De tuin die mijn moeder met zoveel zorg, liefde en kennis had aangelegd is compleet verwilderd. En om het huis is het ook niet netjes... Altijd een beetje een niet zo vreugdevol gevoel als je er langs rijdt.
Ik moest eens een vriendje van de kinderen thuisbrengen en hij bleek in mijn geboortehuis te wonen. Zijn moeder nodigde me binnen toen ze dat hoorde.
De kamers (voor, en suite en achter-tevens keukenkamer) waren veel kleiner dan ik in mijn gedachten had. Het was inmiddels 1 grote kamer geworden. En mijn kamertje met dakraampje, was nu een CVketel- annex washok.
Het huis waar ik de rest van mijn jeugd in doorbracht, is minder ingrijpend veranderd. Daar kom ik nog weleens langs en ben er ook een paar keer binnen geweest.
Maar de buitenboel wordt niet meer elke vrijdag gezeemd, koperen bel gepoetst en stoepje geveegd, zoals mijn moeder dit deed.
In die tijd dat je er toen woonde, dacht je als kind dat het altijd zo zou blijven he?
Dan zie je jezelf weer even als kind zitten, met je sokvoetjes op de kolenkachel.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine vreugden

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
-DIA- schreef: Ik kom nog min of meer geregeld nog lang ons geboortehuis, en ook het huis waar ik mijn jonge jaren doorbracht. Ik zou dan zo graag nog weer eens even binnen kijken... In beide huizen, en ook ons derde huis, waar we sliepen. waar we aten, waar we speelden... Maar ja... dat komt er helaas niet van. Wel een paar dingen die me niet vrolijk stemmen: De tuin die mijn moeder met zoveel zorg, liefde en kennis had aangelegd is compleet verwilderd. En om het huis is het ook niet netjes... Altijd een beetje een niet zo vreugdevol gevoel als je er langs rijdt.
Ik moest eens een vriendje van de kinderen thuisbrengen en hij bleek in mijn geboortehuis te wonen. Zijn moeder nodigde me binnen toen ze dat hoorde.
De kamers (voor, en suite en achter-tevens keukenkamer) waren veel kleiner dan ik in mijn gedachten had. Het was inmiddels 1 grote kamer geworden. En mijn kamertje met dakraampje, was nu een CVketel- annex washok.
Het huis waar ik de rest van mijn jeugd in doorbracht, is minder ingrijpend veranderd. Daar kom ik nog weleens langs en ben er ook een paar keer binnen geweest.
Maar de buitenboel wordt niet meer elke vrijdag gezeemd, koperen bel gepoetst en stoepje geveegd, zoals mijn moeder dit deed.
In die tijd dat je er toen woonde, dacht je als kind dat het altijd zo zou blijven he?
Dan zie je jezelf weer even als kind zitten, met je sokvoetjes op de kolenkachel.
De kolenkachel ja! "Jongens, de kolen zijn op, haal eens een kit kolen" en wij (soms met frisse tegenzin) met een lege kolenkit naar het 'kolenhok'! Overigens hadden we later een oliehaard... met een buitenboordtank! In ons tweede huis kregen we een gashaard met centrale verwarming! Wat een luxe toen!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kleine vreugden

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:
Mara schreef:
-DIA- schreef: Ik kom nog min of meer geregeld nog lang ons geboortehuis, en ook het huis waar ik mijn jonge jaren doorbracht. Ik zou dan zo graag nog weer eens even binnen kijken... In beide huizen, en ook ons derde huis, waar we sliepen. waar we aten, waar we speelden... Maar ja... dat komt er helaas niet van. Wel een paar dingen die me niet vrolijk stemmen: De tuin die mijn moeder met zoveel zorg, liefde en kennis had aangelegd is compleet verwilderd. En om het huis is het ook niet netjes... Altijd een beetje een niet zo vreugdevol gevoel als je er langs rijdt.
Ik moest eens een vriendje van de kinderen thuisbrengen en hij bleek in mijn geboortehuis te wonen. Zijn moeder nodigde me binnen toen ze dat hoorde.
De kamers (voor, en suite en achter-tevens keukenkamer) waren veel kleiner dan ik in mijn gedachten had. Het was inmiddels 1 grote kamer geworden. En mijn kamertje met dakraampje, was nu een CVketel- annex washok.
Het huis waar ik de rest van mijn jeugd in doorbracht, is minder ingrijpend veranderd. Daar kom ik nog weleens langs en ben er ook een paar keer binnen geweest.
Maar de buitenboel wordt niet meer elke vrijdag gezeemd, koperen bel gepoetst en stoepje geveegd, zoals mijn moeder dit deed.
In die tijd dat je er toen woonde, dacht je als kind dat het altijd zo zou blijven he?
Dan zie je jezelf weer even als kind zitten, met je sokvoetjes op de kolenkachel.
De kolenkachel ja! "Jongens, de kolen zijn op, haal eens een kit kolen" en wij (soms met frisse tegenzin) met een lege kolenkit naar het 'kolenhok'! Overigens hadden we later een oliehaard... met een buitenboordtank! In ons tweede huis kregen we een gashaard met centrale verwarming! Wat een luxe toen!
Ja wij hadden later ook een buitenboord tank, de olieboer kwam met een hele lange slang om hem bij te vullen vanaf een tankwagen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

Kleinzoon die de r nog niet machtig is. Zin van de dag: oma, ga jij mijn tjui jepajejen?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kleine vreugden

Bericht door samanthi »

Dodo schreef:Kleinzoon die de r nog niet machtig is. Zin van de dag: oma, ga jij mijn tjui jepajejen?
:oops
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Kleine vreugden

Bericht door helma »

Genieten!!
Vanmorgen vertelde M&M een leuk verhaal over haar dochter (4). Ze deed iets stouts en M&M zei: hier wordt mama echt heel verdrietig van!! Waarop dochterlief met een lief stemmetje zei: zal ik even een zakdoek voor je halen?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kleine vreugden

Bericht door samanthi »

helma schreef:Genieten!!
Vanmorgen vertelde M&M een leuk verhaal over haar dochter (4). Ze deed iets stouts en M&M zei: hier wordt mama echt heel verdrietig van!! Waarop dochterlief met een lief stemmetje zei: zal ik even een zakdoek voor je halen?
:love
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: Kleine vreugden

Bericht door kasparov »

https://nos.nl/artikel/2206352-prinses- ... ardag.html
Prinses Amalia is vandaag jarig. De oudste dochter van koning Willem-Alexander en koningin Máxima is 14 jaar geworden.
Plaats reactie