Wat staat er op je avatar?

Gebruikersavatar
Bona Fide
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 feb 2013, 13:05

Re: Wat staat er op je avatar?

Bericht door Bona Fide »

Dit schrijft drukkerij Verloop (betrouwbare, toch??) op haar site:

QR CODE

Wilt u graag een QR code op uw drukwerk?

Een QR-Code kun je zien als een barcode die je kunt ‘scannen’ met de fotocamera van je mobiele telefoon. De QR-Code kan bijvoorbeeld een link naar een website bevatten. Maar een QR-Code kan ook contactinformatie bevatten. Je mobiele telefoon krijgt via de QR-Code informatie binnen die gelijk kan worden opgeslagen in het adresboek.

(Bron: ergens halverwege deze pagina: http://www.verloop.nl/nieuws)
Koop de waarheid en verkoop ze niet. (Spreuken 23 : 23a)
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Wat staat er op je avatar?

Bericht door Floppy »

Als we als christenen nog de tijd hebben om ons druk te maken over de QR code, dan valt het met de problemen erg mee.

We laten ons veel te snel afleiden door dingen die helemaal niet belangrijk zijn. Wat mij betreft is de QR code er zoeentje. Geloof me, wij gaan in de toekomst niet met een QR-code op ons voorhoofd rondlopen. Tenminste, ik was dat iig niet van plan...
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Wat staat er op je avatar?

Bericht door Luther »

Floppy schreef:Als we als christenen nog de tijd hebben om ons druk te maken over de QR code, dan valt het met de problemen erg mee.

We laten ons veel te snel afleiden door dingen die helemaal niet belangrijk zijn. Wat mij betreft is de QR code er zoeentje. Geloof me, wij gaan in de toekomst niet met een QR-code op ons voorhoofd rondlopen. Tenminste, ik was dat iig niet van plan...
LOL, Tiberius heeft z'n hele hoofd hier op RF al vervangen door een QR-code.

Overigens heb ik niet beweerd dat de QR-code op zichzelf 1 op 1 te linken is met naderend onheil. Wel dat we de technologie in een angstwekkend snelheid zich zien ontwikkelen. De wereld is de wereld van connecties, big data, no-privacy, mens-in-dienst-van-machine. Die beweging als geheel stemt mij niet bepaald gerust.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat staat er op je avatar?

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:
Floppy schreef:Als we als christenen nog de tijd hebben om ons druk te maken over de QR code, dan valt het met de problemen erg mee.

We laten ons veel te snel afleiden door dingen die helemaal niet belangrijk zijn. Wat mij betreft is de QR code er zoeentje. Geloof me, wij gaan in de toekomst niet met een QR-code op ons voorhoofd rondlopen. Tenminste, ik was dat iig niet van plan...
LOL, Tiberius heeft z'n hele hoofd hier op RF al vervangen door een QR-code.

Overigens heb ik niet beweerd dat de QR-code op zichzelf 1 op 1 te linken is met naderend onheil. Wel dat we de technologie in een angstwekkend snelheid zich zien ontwikkelen. De wereld is de wereld van connecties, big data, no-privacy, mens-in-dienst-van-machine. Die beweging als geheel stemt mij niet bepaald gerust.
Ik dacht, dat ds. Koppelaar met instemming citeerde? Dus je bent het ook niet met hem eens? Gelukkig maar.
We mogen gerust tegen bepaalde ontwikkelingen waarschuwen, maar we moeten wel serieus en nuchter blijven.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Wat staat er op je avatar?

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:We mogen gerust tegen bepaalde ontwikkelingen waarschuwen, maar we moeten wel serieus en nuchter blijven.
Dit stukje is van mij: Wel dat we de technologie in een angstwekkend snelheid zich zien ontwikkelen. De wereld is de wereld van connecties, big data, no-privacy, mens-in-dienst-van-machine. Die beweging als geheel stemt mij niet bepaald gerust.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wat staat er op je avatar?

Bericht door eilander »

Luther schreef:
Tiberius schreef:We mogen gerust tegen bepaalde ontwikkelingen waarschuwen, maar we moeten wel serieus en nuchter blijven.
Dit stukje is van mij: Wel dat we de technologie in een angstwekkend snelheid zich zien ontwikkelen. De wereld is de wereld van connecties, big data, no-privacy, mens-in-dienst-van-machine. Die beweging als geheel stemt mij niet bepaald gerust.
Eens. Ik ben overigens ook wel huiverig voor - en dat lijkt misschien in tegenspraak op mijn eerdere stellingname hier - het verschijnsel om ieder onderdeeltje op zichzelf te beschouwen, zonder het geheel te overzien.
Elk onderdeel zelf kan onschuldig lijken, totdat je het zet in een breder verband.

Ik bezit zelf te weinig kennis van dit soort ontwikkelingen om dat goed in een verband te zien; meestal kan ik me wel vinden in de duidingen zoals bijvoorbeeld S.M. de Bruijn die aangeeft.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat staat er op je avatar?

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:
Luther schreef:
Tiberius schreef:We mogen gerust tegen bepaalde ontwikkelingen waarschuwen, maar we moeten wel serieus en nuchter blijven.
Dit stukje is van mij: Wel dat we de technologie in een angstwekkend snelheid zich zien ontwikkelen. De wereld is de wereld van connecties, big data, no-privacy, mens-in-dienst-van-machine. Die beweging als geheel stemt mij niet bepaald gerust.
Eens. Ik ben overigens ook wel huiverig voor - en dat lijkt misschien in tegenspraak op mijn eerdere stellingname hier - het verschijnsel om ieder onderdeeltje op zichzelf te beschouwen, zonder het geheel te overzien.
Elk onderdeel zelf kan onschuldig lijken, totdat je het zet in een breder verband.

Ik bezit zelf te weinig kennis van dit soort ontwikkelingen om dat goed in een verband te zien; meestal kan ik me wel vinden in de duidingen zoals bijvoorbeeld S.M. de Bruijn die aangeeft.
We moeten inderdaad de zaken die spelen allen in de context van deze tijd zien. Alles heeft met alles te maken.
Lees een krant, en probeer de zaken in Bijbels licht te lezen. Zomaar een paar willekeurige onderwerpen die ik net nog las: IKV en PAX Christi, menen zich van "Kerkelijk" en "Christus" te moeten ontdoen, om meer aanvaardbaar te zijn? Priesters worden opgeleid voor exorcisme? Oorlogen en geruchten van oorlogen dreigen. Het antisemitisme steekt weer meer de kop op... zomaar een paar dingen, het zou met honderden te vermenigvuldigen zijn.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat staat er op je avatar?

Bericht door Mara »

DIA: waarom heb jij geen avatar meer? Je had altijd van die leuke :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat staat er op je avatar?

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:DIA: waarom heb jij geen avatar meer? Je had altijd van die leuke :)
Die heb ik in een enige tijd met droefheid en na veel onbegrip alhier verwijderd.
Met de gedachte om hier te stoppen. Doch wij zullen overwegen om te zijner tijd een nieuwe
passende afbeelding te zoeken en hier in te voegen.
Ware het mogelijk dan zou ik hier ook niet langer DIA heten, maar laat dit dan maar. Ik had
in 2008 ook niet gedacht dat ik hier zo lang zou blijven hangen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Wat staat er op je avatar?

Bericht door Posthoorn »

-DIA-, je blijft grappig! :super
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat staat er op je avatar?

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:
Mara schreef:DIA: waarom heb jij geen avatar meer? Je had altijd van die leuke :)
Die heb ik in een enige tijd met droefheid en na veel onbegrip alhier verwijderd.
Met de gedachte om hier te stoppen. Doch wij zullen overwegen om te zijner tijd een nieuwe
passende afbeelding te zoeken en hier in te voegen.
Ware het mogelijk dan zou ik hier ook niet langer DIA heten, maar laat dit dan maar. Ik had
in 2008 ook niet gedacht dat ik hier zo lang zou blijven hangen.
Prachtige nieuwe avatar heb je weer :super
Gewoon jezelf blijven, geen andere naam aannemen, want elke vaste poster verraadt zich vroeg of laat. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat staat er op je avatar?

Bericht door -DIA- »

Afbeelding

Hoe krijg je deze LEESBAAR als avatar?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Wat staat er op je avatar?

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:Afbeelding

Hoe krijg je deze LEESBAAR als avatar?
Minder tekst = grotere letters = beter leesbaar
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
MoesTuin
Verbannen
Berichten: 887
Lid geworden op: 01 jul 2013, 10:18

Re: Wat staat er op je avatar?

Bericht door MoesTuin »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Afbeelding

Hoe krijg je deze LEESBAAR als avatar?
Minder tekst = grotere letters = beter leesbaar
Je kan ook een onderschrift nemen in letters eventueel.
Avatar is toch meer een plaatje

Ik vond deze betekenis van Avatar

Avatar | definitie & betekenis

Een avatar is een kleine afbeelding die wordt weergegeven bij de naam van gebruikers op internetfora of chatprogramma’s. Het weerspiegelt vaak het karakter of de interesses van de gebruikers.
Een avatar is meestal niet groter dan 100x100 pixels en wordt weergegeven onder de naam van de gebruiker die een bericht op het forum heeft geplaatst. Het vormt daarmee een herkenningsteken voor andere forumgebruikers, die op die manier in een oogopslag zien wie het bericht heeft geschreven.
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat staat er op je avatar?

Bericht door refo »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Afbeelding

Hoe krijg je deze LEESBAAR als avatar?
Minder tekst = grotere letters = beter leesbaar
Of een duidelijker lettertype.
Plaats reactie