Wat staat er op je avatar?

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat staat er op je avatar?

Bericht door -DIA- »

refo schreef:
-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:Mooie avatar, DIA! :super
Dank u zeer! Maar men moet wel in acht nemen dat de man op de foto intussen een stukje ouder is geworden. :)
Ik zie nu dat je je hebt laten inspireren door de Kolonisten van Catan.
Dat geeft te denken.
Kunt u me verklaren wie en wat deze mensen waren, wat ze voorstonden, wat hun idealen waren, in welke tijd deze mensen leefden? Ik heb er nooit van gehoord. Wat is het, want dat laatste zinnetje geeft me wel wat te denken. Als er iets mis is zeg het dan a.u.b.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Wat staat er op je avatar?

Bericht door ejvl »

Dat is een gezelschapsspel.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat staat er op je avatar?

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:
refo schreef: Ik zie nu dat je je hebt laten inspireren door de Kolonisten van Catan.
Dat geeft te denken.
Kunt u me verklaren wie en wat deze mensen waren, wat ze voorstonden, wat hun idealen waren, in welke tijd deze mensen leefden? Ik heb er nooit van gehoord. Wat is het, want dat laatste zinnetje geeft me wel wat te denken. Als er iets mis is zeg het dan a.u.b.
Tjonge jonge.... hoe kinderachtig.
Het is een gezelschapsspel DIA, het was een tijd heel populair.
http://www.999games.nl/spel/De+Kolonisten+van+Catan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wat staat er op je avatar?

Bericht door Terri »

Mara schreef:
-DIA- schreef:
refo schreef: Ik zie nu dat je je hebt laten inspireren door de Kolonisten van Catan.
Dat geeft te denken.
Kunt u me verklaren wie en wat deze mensen waren, wat ze voorstonden, wat hun idealen waren, in welke tijd deze mensen leefden? Ik heb er nooit van gehoord. Wat is het, want dat laatste zinnetje geeft me wel wat te denken. Als er iets mis is zeg het dan a.u.b.
Tjonge jonge.... hoe kinderachtig.
Het is een gezelschapsspel DIA, het was een tijd heel populair.
http://www.999games.nl/spel/De+Kolonisten+van+Catan.
Ik denk dat er bedoeld wordt dat de 999 games wat omstreden zijn......
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat staat er op je avatar?

Bericht door Mara »

Terri schreef:
Ik denk dat er bedoeld wordt dat de 999 games wat omstreden zijn......
Dat is mogelijk, ik heb het nog niet eerder gehoord, wij hebben het spel ook, maar zeg dat dan zonder die prikken.
DIA is niet bepaald iemand die zijn tijd doodt met spelletjes.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat staat er op je avatar?

Bericht door refo »

-DIA- schreef:
refo schreef:
-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:Mooie avatar, DIA! :super
Dank u zeer! Maar men moet wel in acht nemen dat de man op de foto intussen een stukje ouder is geworden. :)
Ik zie nu dat je je hebt laten inspireren door de Kolonisten van Catan.
Dat geeft te denken.
Kunt u me verklaren wie en wat deze mensen waren, wat ze voorstonden, wat hun idealen waren, in welke tijd deze mensen leefden? Ik heb er nooit van gehoord. Wat is het, want dat laatste zinnetje geeft me wel wat te denken. Als er iets mis is zeg het dan a.u.b.
Het is zoals je wel weet een beroemd gezelschapsspel. De naam van de uitgever is 999 games.
Er zijn mensen die dat zien als een omgekeerde 666, waardoor de wereld misleid wordt en dat niet opmerkt.
En voor een opmerker als jij....
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat staat er op je avatar?

Bericht door -DIA- »

refo schreef: Het is zoals je wel weet een beroemd gezelschapsspel. De naam van de uitgever is 999 games.
Er zijn mensen die dat zien als een omgekeerde 666, waardoor de wereld misleid wordt en dat niet opmerkt.
En voor een opmerker als jij....
Hoe doe je dat? Ik bedoel, opmerken als je het niet kent? Dat lijkt me een hele kunst. Maar tips zijn natuurlijk welkom. Beter op te merken dan niet op te merken denk ik dan.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat staat er op je avatar?

Bericht door -DIA- »

Om eventuele vooroordelen en misvattingen te voorkomen:
Ik ben niet ineens de spreekbuis van De Saambinder, maar ik denk dat de pientere lezertjes dat wel begrijpen. Zo ook met, om maar wat te noemen, Luther of Tiberius. De schrandere opmerkers zullen bij Luther niet denken dat de grote hervormer hier spreekt, en eveneens zullen we wel door hebben dat Tiberius niet de machtige Romein Tiberius Iulius Caesar Augustus is.
Als er misschien copyright op het woordlogo van De Saambinder zit weet ik niet, maar zal ik binnenkort wel merken als ik verrast wordt met een enorme boete.

_______
©DIA
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Wat staat er op je avatar?

Bericht door Jeremiah »

-DIA- schreef:Om eventuele vooroordelen en misvattingen te voorkomen:
Ik ben niet ineens de spreekbuis van De Saambinder, maar ik denk dat de pientere lezertjes dat wel begrijpen. Zo ook met, om maar wat te noemen, Luther of Tiberius. De schrandere opmerkers zullen bij Luther niet denken dat de grote hervormer hier spreekt, en eveneens zullen we wel door hebben dat Tiberius niet de machtige Romein Tiberius Iulius Caesar Augustus is.
Als er misschien copyright op het woordlogo van De Saambinder zit weet ik niet, maar zal ik binnenkort wel merken als ik verrast wordt met een enorme boete.

_______
©DIA
:haha
Mannetje
Berichten: 7691
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat staat er op je avatar?

Bericht door Mannetje »

Ik had hem niet meteen herkend, maar vond de S wel bekend voorkomen.
Als je boete dan in de emirituskas terechtkomt, is hij goed besteed. ;)
-
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Wat staat er op je avatar?

Bericht door CvdW »

@Mannetje, u krijgt een uitkering van emirituskas?
Mannetje
Berichten: 7691
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat staat er op je avatar?

Bericht door Mannetje »

CvdW schreef:@Mannetje, u krijgt een uitkering van emirituskas?
Nee, bij de extra collecte spek ik hem wel.
-
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat staat er op je avatar?

Bericht door Mara »

Bonny schreef:Olivier B. Bommel, van de boeken van Marten Toonder. Prachitige verhalen, fabels zo je wilt, met een maatschappij/ cultuurkritische ondergrond.
Berichtje voor Bonny dus ;) (al is het wel off topic)
Afbeelding

Marten Toonder, de geestelijk vader van Olivier B. Bommel en Tom Poes, wordt geëerd met een Marten Toonderplein. Woensdag 2 mei, de dag waarop Toonder 106 jaar geleden werd geboren in Rotterdam, wordt het straatnaambord ‘Marten Toonderplein’ onthuld. Dit gebeurt tijdens de jaarlijkse Marten Toonderherdenking bij het monument ‘Hommage aan Marten Toonder’ tussen de Markthal en Station Blaak, op de kop van de Verlengde Nieuwstraat.

http://www.letteren010.nl/nieuws/rotter ... onderplein

Ik hoorde op de radio dat Rotterdam echt een mannenstad is - er staat geen enkel standbeeld van een vrouw - en de strips van Toonder ook vrijwel enkel mannelijke personages bevat. Er komt slechts één vrouw in voor.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
hage
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 nov 2008, 13:14
Locatie: -><-

Re: Wat staat er op je avatar?

Bericht door hage »

Mara schreef: ... Ik hoorde op de radio dat Rotterdam echt een mannenstad is - er staat geen enkel standbeeld van een vrouw - en de strips van Toonder ook vrijwel enkel mannelijke personages bevat. Er komt slechts één vrouw in voor.
Met uw welnemen, we hebben 't wel over mevrouw Doddel; "Arme stakker, heb je je pijn gedaan? Ben je erg nat? O, wat erg is dat nou allemaal"; "Och Ollie je bent altijd zo moedig" :)

En in een van de verhalen komt ook Zetta, in een weliswaar minder fraaie setting. Ook een vrouw.
Maar de dames spelen inderdaad altijd een bijrol(-letje).
fidelis sermo (et omni acceptione dignus)
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Wat staat er op je avatar?

Bericht door Bonny »

Mara schreef:Marten Toonder, de geestelijk vader van Olivier B. Bommel en Tom Poes, wordt geëerd met een Marten Toonderplein. Woensdag 2 mei, de dag waarop Toonder 106 jaar geleden werd geboren in Rotterdam, wordt het straatnaambord ‘Marten Toonderplein’ onthuld. Dit gebeurt tijdens de jaarlijkse Marten Toonderherdenking bij het monument ‘Hommage aan Marten Toonder’ tussen de Markthal en Station Blaak, op de kop van de Verlengde Nieuwstraat.

http://www.letteren010.nl/nieuws/rotter ... onderplein

Ik hoorde op de radio dat Rotterdam echt een mannenstad is - er staat geen enkel standbeeld van een vrouw - en de strips van Toonder ook vrijwel enkel mannelijke personages bevat. Er komt slechts één vrouw in voor.
Niks van meegekregen. Overigens komen er wel degelijk vrouwenfiguren in voor, maar zelden in een belangrijke rol. Mejuffrouw Doddel is inderdaad de enige vrouw die nog wel eens het woord voert.
The Groom's still waiting at the altar
Plaats reactie