weer van slag

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Adorote schreef:Wat we nu mee maken met het weer; kunnen heel goed tekenen van de eindtijd zijn.
Zou kunnen.

Al zijn er wel duidelijker tekenen van de eindtijd, zoals:
En dan zullen er velen geergerd worden, en zullen elkander overleveren, en elkander haten.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Inderdaad Refo. En daarom geloof ik niet in de linkse broeikaseffectleugen. Ik geloof in de zonnevlektheorie. Binnen enkele jaren is bewezen dat zonnevlekken de oorzaken zijn van dalende en stijgende wereldtemperaturen.
Bovendien hebben ze een tijdje geleden luchtbellen uit heel oud ijs onderzocht, en die bevatte veel meer co2 dan de lucht nu, waar dan ook.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

Tiberius schreef:
Adorote schreef:Wat we nu mee maken met het weer; kunnen heel goed tekenen van de eindtijd zijn.
Zou kunnen.

Al zijn er wel duidelijker tekenen van de eindtijd, zoals:
En dan zullen er velen geergerd worden, en zullen elkander overleveren, en elkander haten.
Volgens mij is dat wel een teken van alle tijden hoor.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

Gian schreef:Inderdaad Refo. En daarom geloof ik niet in de linkse broeikaseffectleugen. Ik geloof in de zonnevlektheorie. Binnen enkele jaren is bewezen dat zonnevlekken de oorzaken zijn van dalende en stijgende wereldtemperaturen.
Bovendien hebben ze een tijdje geleden luchtbellen uit heel oud ijs onderzocht, en die bevatte veel meer co2 dan de lucht nu, waar dan ook.
Voor een trouw Elsevier lezen herkenbaar ;-)
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: weer van slag

Bericht door Gian »

http://www.nwtonline.nl/00/nt/nl/47/art ... rming.html

Interresant artikel ivm de klimaatveranderingen.
Er is de laatste tijd meer nieuws omtrent de zon, en de evt. invloed van de zon op het weer.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: weer van slag

Bericht door -DIA- »

Er zullen tekenen zijn in de zon en de maan, en de krachten van de hemelen zullen bewogen worden. Ik geloof niet dat deze dingen zomaar toevallig optreden.
Heel opmerkelijk is de verandering rond midden jaren 80. Er is toen een wereldwijde tendens naar hogere temperaturen ontstaan. En sinds toen worden er nog elk jaar op dat terrein weer records gebroken. Ik vind het opmerkelijk.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: weer van slag

Bericht door Mara »

Ik zag een foto in het AD en het leek in eerste instantie een locatie in een buitenland, waar orkanen woeden.
Maar het is in Nederland, tussen Breukelen en Nieuwer ter Aa
Oorzaak is w.s. een valwind
Afbeelding
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: weer van slag

Bericht door Jeremiah »

-DIA- schreef:Er zullen tekenen zijn in de zon en de maan, en de krachten van de hemelen zullen bewogen worden. Ik geloof niet dat deze dingen zomaar toevallig optreden.
Heel opmerkelijk is de verandering rond midden jaren 80. Er is toen een wereldwijde tendens naar hogere temperaturen ontstaan. En sinds toen worden er nog elk jaar op dat terrein weer records gebroken. Ik vind het opmerkelijk.
Toeval bestaat niet.
Kheb zo ook wel gedacht, maar zou dat tekstgedeelte niet wijzen op de tekenen vlak voorafgaande aan de jongste dag? Als de aarde onleefbaar zal zijn geworden. Als de zon verduisterd zal worden en de maan een bloedkleur aan zal nemen, en de sterren op de aarde zullen gaan vallen?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: weer van slag

Bericht door Mara »

Behalve over zijn reizen naar Amerikaanse tornado’s en nog veel meer wetenswaardigheden over het weer, vertelt Van den Berg in zijn boek over zijn eigen levensreis, van zijn jongensdromen tot zijn huidige tv-werk. En hij richt de blik op de toekomst. ‘Ik denk dat het niet zo lang meer duurt voordat God ingrijpt in deze wereld en Jezus terugkeert op deze aarde’, zo stelt hij, daarbij wijzend op ‘tekenen aan de wand’, zoals het veranderende klimaat, ontwikkelingen rond de staat Israël en wereldwijde rampen. Maar tot die tijd blijft Reinier zich verwonderen over het weer en maakt hij ons daar deelgenoot van. ‘Het weer vormt een onderdeel van Gods oneindig grote schepping. Het alledaagse, waar wij misschien wel aan voorbij leven, is niet zo vanzelfsprekend. Daarvan hoop ik iets te ontsluieren.’
bron: aangeraaktdoorGod.wordpress.com
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: weer van slag

Bericht door Posthoorn »

Bij ons stond alleen de straat maar blank en was er een boom omgewaaid.
Heel fijn, vanmorgen om 05.30 uur stonden ze die boom aan mootjes te zagen. :bobo
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: weer van slag

Bericht door Hendrien »

Valt mij echt op dat het weer verandert! Veel meer extreme buien dan vroeger en veel warmterecords!
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: weer van slag

Bericht door -DIA- »

Hendrien schreef:Valt mij echt op dat het weer verandert! Veel meer extreme buien dan vroeger en veel warmterecords!
Dat is ontwikkeling (ik was namelijk een beetje weeramateur op mijn manier voordat ik refoforum ontdekte) die al rond 1985 is ingezet. Wereldwijd zien we een klimaatsverandering, en de cijfers van de meteorologische instituten moeten ook steeds weer worden bijgesteld: Het ging soms sneller dan ze verwacht hadden. Ook de gevolgen op langere termijn zijn in feite niet te overzien: Door de zeespiegelstijging zal veel door de zee worden verzwolgen, tropische (on)gedierten trekken steeds meer noordelijk halfrond, en door de verstoring van de natuur is er voor bv. jonge vogels geen voedsel op de tijd dat het er zou moeten zijn. De buien op het noordelijk halfrond, in de gematigde streken krijgen steeds een meer heftig tropisch karakter, waar in feite ons land en ons werelddeel niet op berekend zijn.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie